جاباما
۵۰۴۵۵۴
۳ نظر
۵۰۱۰
۳ نظر
۵۰۱۰
پ

نرخ بی سوادی دختران ایرانی بیش از پسران است

رئیس سازمان نهضت سواد آموزی عنوان کرد: نرخ بی‌سوادی در دختران به دلیل مسائل عقیدتی، ازدواج زودهنگام، فاصله زیاد مدرسه تا منزل و ... بیش‌ از پسران است.

خبرگزاری آنا: رئیس سازمان نهضت سواد آموزی عنوان کرد: نرخ بی‌سوادی در دختران به دلیل مسائل عقیدتی، ازدواج زودهنگام، فاصله زیاد مدرسه تا منزل و ... بیش‌ از پسران است.

علی باقرزاده، رئیس سازمان نهضت سواد آموزی با بیان اینکه نرخ بی‌سوادی در زنان شایع‌تر از مردان است، گفت: سال ۱۳۹۵، ۴۸۰ هزار نفر در نهضت سوادآموزی ثبت نام کردند که ۳۶۰ هزار نفر از این جمعیت یعنی حدود ۷۷ درصد خانم و مابقی آقا بودند که این آمار نشان می‌دهد نرخ بی‌سوادی و تمایل به ادامه تحصیل در دختران و زنان بیشتر است.

به گفته وی، در سال‌های ۹۳ و ۹۴ نیز نرخ ثبت نام زنان در نهضت سواد آموزی به ترتیب ۷۸ و ۷۹ درصد بود.

باقرزاده با بیان اینکه سازمان نهضت سواد آموزی تلاش می‌کند نرخ زنان و دختران بازمانده از تحصیل را کاهش دهد، گفت: نرخ بی‌سوادی در زنان و دخترانی که در جنوب کشور ساکن هستند، بیشتر است. از علل بی‌سوادی زنان در کشور می‌توان به ازدواج‌های زودهنگام، مسائل عقیدتی، نبود مدرسه، فاصله زیاد مدرسه تا منزل و ... اشاره کرد.

رئیس سازمان نهضت سواد آموزی در ادامه گفت: در تمام دنیا نرخ بی‌سوادی زنان بیش از مردان است به گونه‌ای که آمارهای جهانی نشان می‌دهد یک سوم از بی‌سوادان جهان را مردان و دو سوم را زنان به خود اختصاص داده‌اند

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • حیدرعلی

      بهونظرمن بخاطربالارفتن سن ازدواج درایران بخاطر فقر ومسایل حاداقتصادی وترس از چشم وهم چشمی در تهیه جهیزیه نوعی یاس وناامیدی درمیان جوانان ایرانی خصوصا دختران پیداشده

      پاسخ ها

      • بدون نام

        به نظرم شما نظر نده

    • آنا

      بی سوادی که ایشون گفتن منظور سواد خواندن و نوشتن هست/ولی معضل بزرگتر ازدواج دختران در دوره راهنمایی هست/یه مدرسه 20نفره راهنمایی پیش ماهست!!!که حدود8تا از دختراش ازدواج کردن!!!!راهنمایی یعنی کلاس هفت/هشت/نه!!!! تا حال مدرسه ابتدایی هم 2تا ازدواج داشته!!! ترس از نبود شوهر در اینده باعث شده که خانواده ها دختراشونو توی سن کودکی شوهر بدن/با اختلاف سنی زیاد/این مسئله باعث شده اولا شوهر واسه دخترایی که زحمت کشیدن و درس خوندن پیدا نشه درثانی اون بچه ها هم از خیلی از چیزا محروم میشن/ تنها راه حل این مشکل تصویب قوانین بهتر درنظر گرفتن مجازات سنگین واسه والدین این بچه هاست و افزایش قانونی سن ازدواج هست،ی دختر 13ساله چی از ازدواج میفهمه؟؟؟؟ حداقل سن ازدواج باید 15سال تمام باشه/و درضمن ی قانون تصویب شد که هرکسی اجازه نده بچش بره مدرسه چند میلیون جریمه میشه،ولی کسی اونو اجرا نکرد،باید اجرا بشه/باید تا پایان دبیرستان بچه ها درس بخونن،بعدبین دانشگاه وازدواج یا هر دوخودشون انتخاب کنن
      اینجوری دیگه مثل شرایط و قوانین طبیعی دنیا میشیم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج