جاباما
۵۰۴۷۱۵
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

سقوط جنگنده لیبیایی پس از حمله به تروریست ها

خبرگزاری فرانسه روز چهارشنبه از بنغازی گزارش داد که سقوط یک فروند جنگنده میگ ۲۱ لیبی بعد از حمله به مواضع تروریست ها در شرق کشور منجر به مرگ خلبان آن شد.

خبرگزاری ایرنا: خبرگزاری فرانسه روز چهارشنبه از بنغازی گزارش داد که سقوط یک فروند جنگنده میگ ۲۱ لیبی بعد از حمله به مواضع تروریست ها در شرق کشور منجر به مرگ خلبان آن شد.

این گزارش به نقل از یک منبع نظامی لیبی اعلام کرد که جنگنده میگ ۲۱ ظهر روز چهارشنبه تازه از حمله به مواضع تروریست ها در 'دِرنا' برگشته بود که در منطقه مسکونی جنوب توبروک در هزار ۲۰۰ کیلومتری طرابلس سقوط کرد.

این منبع نظامی که خواست نامش فاش نشود بدون اشاره به تلفات بیشتر این حادثه به ویژه به دلیل سقوط جنگنده در منطقه مسکونی افزود: خلبان که از نیروهای وفادار به خلیفه حفتر است بعد از این حادثه به دلیل مشکلات فنی جنگنده در دم جان باخت.

۲۸ اسفند نیز که 'محمد غنم' سخنگوی نیروهای وفادار به 'خلیفه حفتر' در شرق لیبی که برای بیرون راندن گروه های تندرو و تروریستی از بنغازی می جنگند اعلام کرد یک فروند میگ ۲۱ این نیروها حین حمله به مواضع گروه های تروریستی در بنغازی هدف موشک های حرارت یاب قرار گرفت و سقوط کرد.

البته آن هواپیما نیز بر فراز منطقه مسکونی 'سوق الحوت' سقوط کرده بود اما خلبانش با چتر از هواپیما بیرون پرید و از این حادثه جان به در برده بود.

لیبی از زمان سقوط حکومت 'معمر قذافی' در سال ۲۰۱۱ تاکنون صحنه درگیری و هرج و مرج است. این کشور هم اکنون دست کم دو قطب قدرت دارد که هیچ یک دیگری را به رسمیت نمی شناسند. گروه تروریستی داعش نیز از این وضعیت برای نفوذ به این کشور نفت خیز بهره برداری کرده است.

بنغازی دومین شهر بزرگ لیبی که در سال 2014 به اشغال گروه های تندرو درآمد، همواره صحنه درگیری های خونین میان این گروه ها و نیروهای حفتر بوده است؛ این نیروها کنترل بخش عظیمی از شرق لیبی را در دست دارند.

نیروهای حفتر موسوم به 'ارتش ملی لیبی' توانسته اند بخش وسیعی از بنغازی را که خاستگاه انقلاب سال ۲۰۱۱ این کشور است ، از اشغال این گروه ها آزاد کنند.

اما براساس اعلام همین نیروها، هنوز گروه های افراطی در بخش های مرکزی الصابری و سوق الحوت حضور دارند.

از جمله گروه های تندرو می توان به ائتلاف موسوم به شورای انقلابی بنغازی اشاره کرد که شامل گروه هایی همچون 'انصار الشریعه' می شود که به القاعده وابسته است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج