۵۰۴۸۷۳
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

شروع دوباره لیگ با تلاش قعرنشین‌ها برای بقا

لیگ برتر در سال ۹۶ با رقابت قعرنشین‌ها برای ماندن در لیگ و نبرد چهار تیم برای کسب سهمیه آسیا آغاز می‌شود.

خبرگزاری تسنیم: لیگ برتر در سال ۹۶ با رقابت قعرنشین‌ها برای ماندن در لیگ و نبرد چهار تیم برای کسب سهمیه آسیا آغاز می‌شود.

در آغاز هفته بیست‌وپنجم لیگ برتر فوتبال فردا (جمعه) ۴ دیدار در شهرهای تهران، اهواز و مشهد برگزار خواهد شد تا در سال ۹۶ شاهد ادامه این رقابت‌ها باشیم. هیچ یک از تیم‌های مدعی فردا بازی نخواهند داشت و به نوعی تیم‌های میانه جدولی و ته جدولی از هم پذیرایی خواهند کرد که در زیر نگاهی به این دیدارها داریم.

نفت تهران -سیاه‌جامگان

شاگردان علی دایی سال جدید را هم با مشکلات مالی آغاز کردند. مشکلاتی که باعث شد حسین شهریاری از سرپرستی این باشگاه استعفا دهد تا مجبور نباشد از بازیکنان و مربیان این تیم حرف بشنود.اگر چه باشگاه نفت او به دلیل غیبت در محل کارش به نوعی برکنار شده است. البته دایی اعلام کرده تیمش بدون توجه به این مشکلات با تمام توان در ادامه لیگ ظاهر شود تا حق تیمی ضایع نشده و بدون توجه به حضورشان در فینال جام حذفی از رقابت‌ةای لیگ مجوز حضور در آسیا را بگیرند.

در آن‌سو سیاه‌جامگان با اکبر میثاقیان سومین بازی خود را در لیگ برتر انجام می‌دهد. این تیم در اولین گام با این مربی توانست استقلال را در تهران متوقف کند و مقابل سپاهان هم یک امتیاز کسب کرد. شانس بقای تیم مشهدی در لیگ برتر بسیار کم است و آنها غیر از اینکه باید بازی‌های باقی مانده خود را با پیروزی پشت‌سر بگذارند امیدوار به امتیاز از دست دادن تیم‌هایی چون صبا، صنعت نفت آبادان و سایپا باشند. اوضاع مالی دو تیم هم تقریبا مشابه یکدیگر است.

استقلال خوزستان - ذوب‌آهن

حساس‌ترین دیدار فردا را دو نماینده ایران در لیگ قهرمانان آسیا انجام خواهند داد. تیم‌هایی که هنوز این شانس را دارند تا در لیگ چهارم شده و امیدوار به کسب سهمیه آسیا باشند. شاگردان پور‌موسوی در آسیا غیر منتظره ظاهر و موفق شدند ۷ امتیاز از ۳ بازی دور رفت کسب کنند و حالا امید اول صعود از گروه خود هستند. این تیم در نیم فصل دوم لیگ هم روند روبه رشدی داشته و در بازی آخر خود مقابل پرسپولیس چهره یک تیم بازنده را نداشت.

ذوب‌آهن با پیروزی که در بازی آخر خود در سال ۹۵ مقابل بنیادکار ازبکستان به دست آورد نه تنها شانس خود را برای صعود از گروهش زنده کرد بلکه با روحیه خوب به تعطیلات رفت. تیم مجتبی حسینی در نیم فصل دوم لیگ در نتیجه‌گیری نوسان زیادی داشت و همین امر باعث شد آنها در جدول سیر نزولی داشته باشند اما با این حال شانس کسب سهمیه را دارند. هر دو تیم نیز با مشکلات مالی زیادی دست‌وپنجه نرم می‌کنند و از این حیث شرایطی مشابه هم دارند.

پدیده - صبا
پدیده با کسب 9 امتیاز از 3 بازی اخیر خود نه تنها به روز‌های خوب خود برگشت بلکه خودش را از تیم‌های انتهای جدولی جدا کرد تا دیگر در خطر سقوط نباشد. با کسب این 3 برد، رضا مهاجری هم در تیمش ماندنی شد و حال مسئولان باشگاه مشهدی به دنبال تمدید قرارداد با این مربی هستند. صبا برای فرار از خطر سقوط چاره‌ای ندارد جز اینکه حداقل با امتیاز مشهد را ترک کند. شاگردان صمد مرفاوی در نیم فصل دوم به مراتب بهتر از نیم فصل اول نتیجه گرفته‌اند اما این مسئله برای فرار آنها از تیم‌های انتهای جدول کافی نبوده است.

پیکان - ماشین‌سازی

پیکان را می‌توان از تیم‌های با کیفیت لیگ دانست از این جهت که در این فصل مقابل تیم‌های مدعی نمایش خوبی داشت و با کمترین نوسان ظاهر شد. شاید برای همین است که شاگردان جلالی هنوز این شانس را دارند که برای کسب سهمیه بجگند. شرایط ماشین‌سازی هم تعریفی ندارد از این جهت که این تیم برای بقا در لیگ باید منتظر باشد معجزه‌ای رخ دهد. تیم تبریزی با وجود اینکه در اولین فصل حضورش در لیگ برتر هزینه زیادی انجام داد اما هرگز نتوانست در نتیجه‌گیری به ثبات برسد و بازیکنان این تیم خیلی زود به باختن عادت کردند. ماشین‌سازی مانند سیاه‌جامگان چاره‌ای ندارد جز اینکه بازی‌های باقی مانده خود را با پیروزی پشت‌سر گذاشته و امیدوار به امتیاز از دست دان تیم‌های بالای خود باشد.

رنامه کامل هفته بیست‌وپنجم به شرح زیر است:

جمعه 11 فروردین

نفت تهران - سیاه‌جامگان مشهد (ساعت 17 ورزشگاه تختی تهران)
استقلال خوزستان - ذوب‌آهن اصفهان (ساعت ۱۷ ورزشگاه غیر اهواز)
پدیده خراسان - صبای‌ قم (ساعت 17 ورزشگاه ثامن مشهد)
پیکان - ماشین‌سازی تبریز (ساعت ۱۷ ورزشگاه شهر قدس)

شنبه ۱۲ فروردین

صنعت نفت - پرسپولیس (ساعت ۱۶:۳۰ ورزشگاه تختی آبادان)
سپاهان - سایپا (ساعت 17:00 ورزشگاه نقش جهان اصفهان)
تراکتورسازی - گسترش فولاد (ساعت ۱۷:۳۰ ورزشگاه یادگار امام)
استقلال - فولاد‌ (ساعت 18:50 ورزشگاه آزادی)

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج