جاباما
۵۰۴۸۷۵
۱ نظر
۵۰۰۴
۱ نظر
۵۰۰۴
پ

انتقاد روسیه از برنامه ضدتروریستی آمریکا

سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه اعلام کرد: آمریکا که علیه تروریست ها برپایه توجه به منافع ملی خود اقدام می کند، ناقض معیارهای بین المللی و مداخله کننده در امور داخلی کشورهای دیگر است.

خبرگزاری ایرنا: : سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه اعلام کرد: آمریکا که علیه تروریست ها برپایه توجه به منافع ملی خود اقدام می کند، ناقض معیارهای بین المللی و مداخله کننده در امور داخلی کشورهای دیگر است.
لاوروف با بیان اینکه تهدید تروریسم جهانی است، تاکید کرد: مبارزه آمریکا و متحدانش با تروریسم بین المللی غیرقانونی است.
وزیر خارجه روسیه در مصاحبه با نشریه آمریکایی «منافع ملی» که روز پنجشنبه در سایت اینترنتی وزارت خارجه روسیه انتشار یافت، گفت: در مبارزه با تروریسم باید قوانین بین المللی رعایت شود.
وی افزود: بدیهی است که ائتلاف آمریکایی بدون دعوت دولت سوریه در این کشور اقدام می کند در حالیکه روسیه همانند ایران و جنبش حزب الله لبنان از سوی دمشق دعوت به همکاری شده است.

رئیس دستگاه دیپلماسی روسیه گفت: هر چند دولت سوریه از حضور نیروهای ائتلاف آمریکایی ناراضی است، اما تاکید کرده که اگر اقدامات خود را در مبارزه با گروههای تروریستی داعش و جبهه النصره با روسیه هماهنگ کنند، اهداف آنها را مبارزه با تروریسم تلقی می کند.

لاوروف همچنین در مورد ائتلاف آمریکایی موسوم به ضدداعش گفت: دولت باراک اوباما این ائتلاف را تشکیل داد و جز چند کشور، دیگر اعضا در عملیات نظامی شرکت نمی کنند و فقط حمایت سیاسی انجام می دهند، ولی از این اقدام هم استقبال می کنیم زیرا انسجام جهانی ضدداعش را بسیار مهم می دانیم.
وی ادامه داد: روسیه، ایران و نیز برخی کشورها و نیروهایی که با داعش مبارزه می کنند به این ائتلاف دعوت نشدند. چنین اقدامی با ملاحظات ایدئولوژیکی دولت اوباما انجام شد.

وزیر خارجه روسیه گفت: ائتلاف آمریکایی در سال نخست تشکیل، عملیات نظامی بسیار اندکی انجام داد و در این مدت، کاروان های حامل نفت قاچاق داعش آزادانه حرکت می کردند و هیچ یک از اعضای ائتلاف به آن حمله نمی کرد و در واقع عملکرد موثری نداشت.
وی افزود: اما با ورود روسیه به عملیات ضدتروریستی در سوریه (مهرماه 94) و آغاز حملات گسترده به اهداف داعش، ائتلاف آمریکایی نیز عملیات خود را علیه این گروه تروریستی اجرا کرد.

لاوروف اظهار کرد: ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه با باراک اوباما رئیس جمهوری وقت آمریکا دیدار و اعلام کرد، مسکو عملیات ضدتروریستی در سوریه را ادامه می دهد و آماده است، اقدام های خود را با واشنگتن هماهنگ کند.
وزیر خارجه روسیه همچنین به سابقه توافق خود با جان کری وزیر امور خارجه وقت آمریکا با هدف هماهنگی اقدام های دو کشور علیه داعش اشاره کرد که واشنگتن از اجرای آن سر باز زد.
لاوروف گفت: با وجود این تصمیم دو جانبه، دولت اوباما توافق را اجرا نکرد و فقط برای جلوگیری از بروز حوادث هوایی بین نیروهای دو کشور در سوریه همکاری شد.

وزیر خارجه روسیه در پایان خودداری آمریکا از اجرای تعهد جدا کردن معارضان سوری از گروههای تروریستی در سوریه را مورد انتقاد قرار داد و گفت: با وجود توافق مسکو و واشنگتن، طرف آمریکایی هیچ اقدامی در این زمینه انجام نداد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      هدف آمریکا فقط کمک به داعش و فراری دادن و بردن سرکده هایشان مهم داعش است فقط باید کلا آمریکا را از سوریه و عراق بیرون کرد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج