۵۰۵۵۹۸
۶ نظر
۵۰۱۱
۶ نظر
۵۰۱۱
پ

تاجگردون: در مبارزه با نجومی ها، فقط ادعا می کنند

غلامرضا تاجگردون؛ رییس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس بحث حقوق های نجومی را تشریح کرد.

خبرگزاری خانه ملت: غلامرضا تاجگردون؛ رییس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس بحث حقوق های نجومی را تشریح کرد.
تاجگردون در سال ۸۰-۷۹ معاون سازمان برنامه و بودجه‌ی کل کشور شد و در همین پست بود تا دولت آقای احمدی‌نژاد، سپس که از این پست کناره گیری کرده و وارد مجلس نهم شد،که برگ دیگری از صفحه زندگی اش رقم خورد،طی پنج سال حضورش در مجلس شاهد اتفاقات زیادی بوده، از جمله ابحث حقوق های نجومی بود.
بخشی از گفتگو با رییس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس را در ادامه می خوانید:

سوء استفاده برخی جریان ها از پدیده حقوق های نجومی

این نماینده مردم در مجلس دهم، با بیان اینکه حقوق‌های نجومی پدیده‌ی نامناسبی بود و برخی نیز از آن سوءاستفاده کردند، یادآور شد: ضعف قانون، نبود نظارت کافی و ... در بروز پدیده حقوق های نجومی موثر بوده است، اما سوال این است که حالا ما باید چه کنیم؟ باید همه‌چیز را از بین ببریم؟

وی افزود: هر شب در تلویزیون مدیران صندوق توسعه‌ی ملی را نشان می‌دهند که حقوق‌ بگیران نجومی در این محل و دستگاه هستند، اما در فهرستی که دیوان محاسبات به مجلس ارائه کرده است،مجموع دریافتی مازاد بر قوانین در صندوق توسعه‌ی ملی اعم از پاداش، حقوق و مزایا سه میلیارد تومان بوده است.

دستگاه مدعی برخورد با حقوق نجومی 250 میلیون تومان مازاد دریافتی داشته است

این نماینده مردم در مجلس دهم، اظهار کرد: یک دستگاه اجرایی که مدعی مبارزه با حقوق‌های نجومی است مازاد بر قانون 250 میلیارد تومان پرداخت کرده است و هر روز در رسانه ملی اظهار می کند که باید با حقوق های نجومی مبارزه کرد.

تاجگردون با بیان اینکه در گزارش دیوان محاسبات نام این دستگاه وجود دارد، ادامه داد: این گزارش به رییس مجلس ارائه شده و رئیس مجلس نیز گزارش را به کمیسیون ‌ها ارسال کرده است، حال همان دستگاه مسئول مبارزه با حقوق های نجومی شده است، این‌که چه کسی می‌تواند با این دستگاه برخورد کند خدا می‌داند.

تفاوتی در برخورد با قوا در پرداخت حقوق های نجومی نباید باشد

وی بیان کرد: اگر حقوق بالا است چه تفاوتی دارد که مجلس، قوه‌ی قضاییه و یا دولت باشد؟ با هر کسی بوده باید برخورد شود، چرا در مورد مجلس و قوه‌ی قضاییه نمی‌گوییم؟ اما هر شب درباره پرداختی 3 میلیاردی مازاد صندوق توسعه ملی صحبت می شود، قطعا این نحوه و چگونگی بیان سبب سردرگمی و ناامیدی مردم می‌شود.

رییس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر اینکه نوع بیان موضوع مردم را ناامید می‌کند، افزود: با نحوه بیان موضوعات به این شکل مردم گمان می‌کنند نکند اتفاق‌های دیگری رخ داده که از آن بی خبر هستند، البته فساد وجود داشته و باید با آن مبارزه کرد، اما هنگامی‌که از فساد پرده برداری می شود، باید با دو موضوع مبارزه کرد یکی علت و دیگری معلول است، اما معمولا هنگام تمرکز روی علت کسی همکاری نمی‌کند تا ریشه‌ها مشخص شود.
مدیران در دنیا نرخ دارند/در ایران هرکسی مدیر می شود

تاجگردون با بیان اینکه هر صحبتی از حقوق مدیران می شود، عده ای می گویند فلانی طرفدار حقوق نجومی است، ادامه داد: مدیران در دنیا نرخ دارند و اینگونه نیست که همانند ایران هر شخصی مدیر شود، برای نمونه مدیری در آمریکا در سایت می‌نویسد نرخ من 100 هزار دلار است و با این رقم با وی کار می‌کنند.

وی اظهار کرد: درنظر نگرفتن پرداختی مناسب برای مدیران توانمند سبب مهاجرت آنها می شود و متاسفانه بسیاری از مدیران که شایسته نبوده و صلاحیت ندارند، باقی می‌مانند.

فضاسازی و تخلف برخی در بحث حقوق های نجومی به کشور ضربه زد

تاجگردون با بیان اینکه بسیاری از مدیران شایسته و متخصص در حوزه متخصص نفت، قضاوت و یا استاد تمام دانشگاه با این نرخ ها و رقم‌ها نمی‌مانند، افزود: برای نمونه یک متخصص نفت اگر حقوق خوبی بالای 15 میلیون تومان به آنها پرداخت نشود، به کشورهایی همانند عمان و قطر مهاجرت کرده و در آن‌ کشورها فعالیت می‌کنند و در این فضا ممکن است کشورضربه‌ی شدیدی از این موضوعات را بخورد.

وی با تاکید بر اینکه انتصابات باید درست شود و براساس کارآیی افراد به آن‌ها حقوق داده شود، ادامه داد: متاسفانه به دلیل انحراف و تخلف برخی در این فضا، به کشور ضربه زده شد، اما به هر حال دلیلی ندارد که مدیر بانکی که یک پرتفوی چند میلیارد دلاری دارد با یک مدیر معمولی مقایسه شود.
تمام بودجه کشور به حقوق و دست‌مزد اختصاص می یابد

رییس کمیسیون تلفیق بودجه 96، با اشاره به اینکه تمام بودجه کشور به حقوق و دست‌مزد اختصاص می یابد، بدون این‌که کاری از دستگاه در برابرش طلب شود، ادامه داد:به آموزش و پرورش بودجه اختصاص می یابد، اما برای سرانه و تجهیزات بودجه ای داده نمی شود، یا به اداره ای برای حقوق پول داده می شود، اما برای هزینه آب و برق، ماشین و ماموریت بودجه ای پرداخت نمی شود و سپس روزبه‌روز به دلیل تورم حقوق و دستمزد را بالا برده، حقوق ها را هم‌سان کرده و افزایش قیمت می‌دهیم که این موضوع سبب می‌شود روزبه‌روز رقم بودجه‌ی جاری کشور بالا رود.

شکی در خروج اقتصاد از رکود نیست

تاجگردون با اشاره به وجود شرایط رکودی در کشور تصریح کرد:در حال حاضر اقتصاد از رکود خارج شده اما زیاد نبوده است، رشد اقتصادی در سال 92 حدود 5- درصد بوده و اکنون همه 5+ درصد رشد را قبول دارند، اما می‌گویند از این 5 درصد سهم نفت بیش‌تر است.

وی افزود: پس اقتصاد از رکود خارج شده و شکی در خروج از رکود نیست، اما منتقدان می‌گویند چرا سهم نفت در رشد بالاست، به منتقدان باید گفت که منفی 5 به مثبت 5 رسیده و 10 درصد در جهت مثبت جابه جا شده است، که پیشرفت کمی نیست.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • خوزستان

      بوی انتخابات میاد بد جوری بوی انتخابات میاد

    • حیدرعلی

      متاسفانه یا خوشبختانه احاد ملت تمام این مواردرامی داندوقبول دارد اما چه دستگاهی باید بااین موارد برخورد کند مردم ݥنتظرندوجواب می خواهند

    • بدون نام

      امان از دست این نماینده اصلاح طلب

    • بدون نام

      خود دست اندر کاران نجومی بگیرند
      رطب خورده کی کند منع از رطب خوردن دیگران

    • بدون نام

      حقوق های نجومی زخمی بر دل ملت گذاشت که درمان آن ممکن نیست و حاصل آن بی اعتمادی محض شد و ناامیدی.
      وضع موجود حاصل کار همین مدیران است و ملت میپرسند اگر آمریکایی ها غارتگر بودند اینها چی هستند حداقل تکلیف ملت با آنها روشن بود.

    • بدون نام

      جناب نماینده شما رکود را با چه عینکی می بینید که پایین آمده چون مردم با چشم خدادادی کشور را در اوج رکود می بینند لطفا تبلیغات انتخاباتی نکنید

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج