۵۰۵۸۶۱
۱۱ نظر
۵۰۰۱
۱۱ نظر
۵۰۰۱
پ

بذرپاش: بانک ها خودشان منشا فساد هستند

مهرداد بذرپاش گفت: کوچکترین جابه‌جایی پولی در بانک‌های دیگر کشورها مورد بررسی قرار می‌گیرد در حالی‌که بانک‌های کشور ما خودشان سرمنشا فساد اقتصادی هستند.

خبرگزاری تسنیم: مهرداد بذرپاش عصر امروز در دیدار با اعضای شورای جبهه مردمی انقلاب اسلامی در رشت ضمن گرامی داشت روز جمهوری اسلامی اظهار داشت: مردم در چنین روزی به سستی و تنبلی و چپاول و دروغ "نه" گفتند و ما باید هر از گاهی آرمان‌های انقلاب را مرور کنیم.

عضو سابق هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: این روزها خوب است برای مرور آرمان‌هایی که محقق شده و کلی از مسیر را جلو آمده‌ایم اما کلی هم با نقطه مطلوب در بعضی شاخص‌های انقلاب فاصله داریم.

وی با تاکید بر اینکه امروز اصلی‌ترین تهدید جمهوری اسلامی که کیان جمهوری اسلامی را به خطر انداخته تهدید ناکارآمدی است تصریح کرد: نباید مردم به این نتیجه برسند که به مطالباتشان پاسخ درخور داده نمی‌شود.

بذرپاش با اشاره به اینکه نرخ بیکاری زیر ۲۰ درصد برای استانی که سرشار از ثروت است زشت است اظهار داشت: امروز اصلی‌ترین بحران ما در نقطه نقطه کشور بیکاری جوانان است.

نماینده سابق مردم تهران در مجلس شورای اسلامی افزود: ۳۰۰ هزار میلیارد تومان، منابع بودجه عمومی کشور است و بین ۳۰۰ تا ۵۰۰ هزار میلیارد تومان بانک‌ها، تسهیلات پرداخت می‌کنند و ۱۰۰ تا ۱۵۰ هزار میلیارد تومان را شهرداری‌ها خرج می‌کنند.

عضو سابق هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه هزار میلیارد تومان برای ۸۰ میلیون نفر صرف می‌شود اظهار داشت: امروز اصلی‌ترین خطر به‌ویژه برای نسل سوم و چهارم خطر بیکاری است.

وی با اشاره به اینکه زمانی مقابله با جمهوری اسلامی با ۲ شبکه بود اما اکنون با ۲۵۴ شبکه فارسی زبان مواجه هستیم گفت: همه ابزارها و شبکه‌های موجود، شبهات و ابهاماتی در ذهن مردم می‌سازند و جنگی که در آن هستیم و سپری می‌کنیم همان جنگی است که رهبری بر آن تاکید دارند که جنگ در منازل ما است.

نماینده سابق مردم تهران در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: چرا اینقدر فساد و فقر و بیکاری داریم و این‌ها ابهاماتی است که نسل‌های سوم و چهارم بعد از انقلاب با آن مواجه هستند.

وی با اشاره به اینکه ناکارآمدی به‌ویژه در اقتصاد چشمگیر است گفت: ۴ میلیون و ۴۰۰ هزار دانشجو داریم و همینطور دانشجو می‌پذیریم و در مقاطع تحصیلی تکمیلی همه در حال رقابت هستند در حالی که قرارمان کاهش مشکلات کشور با توسعه دانشگاه‌ها بود اما مشکلات حل نشد.

عضو سابق هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: ۷۰ سال در صنعت نفت پیشینه داریم ولی هنوز در صف خرید ملزومات نفتی از کشورهای دیگر هستیم و در واقع مشکل ما در ساختارها و روش‌ها است.

نماینده سابق مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در رتبه ۷۴ در صدور مجوز کسب و کار در جهان هستیم تصریح کرد: ۳۰۰ روز طول می‌کشد تا فردی مراتب را در ایجاد کسب و کار طی کند و به نتیجه برسد.

بذرپاش با بیان اینکه بازار حد محدودی دارد که از قاچاق، اشباع و تامین می‌شود افزود: از گمرکات رسمی ما ۶۵ تا ۷۰ میلیارد تومان قاچاق رد می‌شود و این آمار به ۱۰۰ هزار میلیارد تومان کالای قاچاق رسیده است و رونق بیکاری این‌گونه رقم زده می‌شود.

عضو سابق هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی بیان کرد: بانک‌ها را راه انداختیم که یار شاطر باشند اما به بار خاطر تبدیل شده‌اند و ربای بانکی بیداد می‌کند و کسی ایرادی هم نمی‌گیرد.

نماینده سابق مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه بانک‌ها در سال ۹۵ نزدیک به ۵۰۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات پرداخت کردند ابراز داشت: بانک‌ها در راس دولت قرار دارند و هر اختلاس و تخلفی ریشه در بانک‌های کشور دارد.

عضو سابق هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: مشکلات ما در کشور فقط وام نیست اما یکی از مشکلاتی است که جوانان ما امروز با آن سر و کار دارند و برای جمعیت زیادی مهم و حیاتی تلقی می‌شود.

نماینده سابق مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه انقلاب مسیرش روشن است و کسی نمی‌تواند به حرف‌های امام خمینی (ره) خرده بگیرد خاطرنشان کرد: خرده گیری‌ها امروز به این رفتارها است.

وی با بیان اینکه پروژه نفوذی که رهبری می‌فرمایند و بر آن تاکید دارند به‌دلیل عدم همراهی توسط افرادی ناکارآمد در کشور شکل می‌گیرد که از مبادی رسمی وارد راس امور می‌شوند گفت: ما باید همه توان و همت‌مان بر تلاش برای کارآمد شدن کشور باشد و اینکه چه کسی می‌تواند کشور را کارآمد کند و تراز کشور را بالا ببرد.

بذرپاش عنوان کرد: وضع کنونی کشور از لحاظ اقتصادی دارای شاخص‌های خوبی نیست و شاخص‌ها برای آینده هم تخمین خوبی زده نمی‌شود چرا که یک موضوع ما عدم مدیریت در نقدینگی است که به هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان رسیده است.

وی با بیان اینکه ۶۰۰ هزار میلیارد تومان وارد اقتصاد نشده و در اقتصاد نمی‌چرخد و در بانک‌ها بلوکه می‌شود افزود: ۳۵۰ هزار میلیارد تومان مواد اولیه و ۱۳۰ میلیارد تومان کالای ساخته شده، دپو شده در انبار کارخانجات داریم و مابقی پول موجود در صرافی‌ها و مسکوکات در بین مردم است.

عضو سابق هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی بیان کرد: امروز با هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان اگر با تدبیر حداقلی ۶۰۰ هزار میلیارد تومان را به بازار تزریق کنیم به شرایط اقتصادی ۲ سال قبل باز می‌گردیم.

وی با اشاره به اینکه یکی از دلایل رکود، انتظار کاذب از برجام است گفت: دولت با خلق پول، معوقات بخش‌های مختلف را پرداخت کرده و مدیریت نقدینگی، راه رهایی از این رکود است و شارژ ۳۰۰ هزار میلیاردی است که می توان از بانک‌ها بیرون کشید.

بذرپاش با بیان اینکه انتظار از برجام دلیل رکود است افزود: موضوع مسکن برای گردش اقتصاد نقش مهمی در کشور دارد که البته مسکن مهر هم خالی از ایراد نیست و مسکن مهر نباید سبب حقارت افراد باشد چرا که حکومت طبق قانون اساسی باید مسکن را تامین کند.

عضو سابق هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: از کارهای مهم دولت، رونق بخش مسکن است زیرا بسیاری از مشاغل که افزون بر یک هزار و ۱۳ شغل است رونق می‌یابد.

وی با اشاره به اینکه هرچه سطح واردات را پایین بیاوریم سطح تولید بالاتر می‌رود گفت: کمتر از یک سوم بازار ما از تولید داخلی است در حالی‌که تولید داخلی یعنی رونق اشتغال و رفع بیکاری در کشور.

نماینده سابق مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه طرح شبنم برای جلوگیری از ورود کالای قاچاق کار خوبی است خاطرنشان کرد: کوله بری و ته لنج بری بیشتر از ۵ درصد از قاچاق کشور نیست و بقیه از مبادی رسمی کشور وارد می‌شود.

بذرپاش با تاکید بر اینکه بانک‌ها خود تبدیل به یک دولت شده‌اند و نظام نظارتی بانک‌ها درست عمل نمی‌کند افزود: کوچکترین جابه‌جایی پولی در بانک‌های دیگر کشورها مورد بررسی قرار می‌گیرد و بانک‌ها باید اصلی‌ترین نظام اطلاعاتی باشند در حالی که بانک‌های کشور خودشان سرمنشا فساد اقتصادی هستند.

عضو سابق هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه یکی دیگر از اصلی‌ترین ناکارآمدی‌های دولت در حوزه فرهنگی است گفت: کم حوزه علمیه و نهاد فرهنگی نساختیم اما با آرمان‌های انقلاب بسیار فاصله داریم و حلقه مفقوده آن مدیریت ناکارآمد است.

بذرپاش با بیان اینکه مشکل ما در روش‌ها و ساختارها و رویه‌ها است تاکید کرد: کشورداری بعد از این سال‌ها با سعی و خطا، نشدنی است و تا اینجا و این مقدار از امنیت و اقتدار که رسیده‌ایم کار و عملکرد دولت‌ها بوده است اما توقع مردم بیشتر است.

وی گفت: صنایع نظامی با صنایع تولیدی قابل مقایسه نیست و زیرساخت‌های صنایع ما دارای مسئله است و باید بسترسازی لازم صورت گیرد چون کسی که وارد تولید می‌شود چنان با مشکلات درگیر است که زود زمین می‌خورد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      دولت ها با چاپ پول واسکناس کمر مردم وبانک ها را شکستند

    • بدون نام

      خودتم از بانک ها سود میبری

    • جاسم

      جناب بدرپاش آون موقع که شما در مجلس بودید همین اوضاع بود امثال شما بچه مایع دار مفت رفتید مجلس حالا هوس ریس جمهور ی کردی مکه شما چکارکردی حالا دلت برای مردم میسوزه بی خیال باش دوباره موقع انتخابات شده همه دلسوز مردم شدن

    • حسین

      آقای بذرپاش تو که لالایی سرت میشه چرا خوابت نمی بره!!!نماینده بودی چکار کردی ؟حالا بلبل شدی.

    • احمد

      اقای بدرپاش مرد میدان ، خدا تعداد این افراد رو زیاد کنه.

    • بدون نام

      دولت اگر سود دهي به سپرده کذاران را حذف کند به خدا اقتصاد ايران درست مي شود

    • سعید

      بانکها از سال هشتادوچهار به بعد وبا روی کار امدن دولت فاسد نهم وبعداز ان دهم منشأ فساد شدند بذرپاش باید به خودت ببالی که طرفدار دولتی هستی که منشا تمام فسادهاست چه بانکی وچه دولتی ،حالا که خطر از سر تو ودولت عزیزت گذشته این مسائل را عنوان میکنی!؟

    • بدون نام

      آقای بذر پاش .چرا نزدیک انتخابات و کاندید شدن .از فساد سخن میگویید. چرا موقعی که در دولت احمدی نژاد. مدیر عامل شرکت سایپا و شرکتهای شستای تأمین اجتماعی بودید.و پول بیمه شدگان را چپاول کردید. صحبتی از فساد نمی کردید. آفتاب پرستان دیگر خجالت می کشند رنگ عوض کنند. چون آدمها دست آفتاب پرستها رو از پشت بستن .هر روز رنگ عوض می کنند.یک کم به عقب برگرد لطفأ ببین چه کار کردی یکسال است .راه افتادی از این شهر به آن شهر همش از فساد موجود در دولت و کشور حرف می زنی.

    • اریوبرزن

      بذرپاش هم میخوادرییس جمهور بشه ارزوبرجوانان عیب نیست ولی توکه نماینده مجلس ورییس سایپابودی برای مردم چیکارکردی؟شماواقعاراجع به مردم چی فکرکردید؟ بخدا خیلی پررو هستید!!

    • بدون نام

      اقای بذرپاش بابا مردم با چه زبونی بشما حالی کنند که شما هنوز خیلی بچه هستی چه از جون مردم میخوای

    • بدون نام

      قیمت محصولات سایپا نشانگر فساد شماهاست آقای بذرپاش. دست همتون تو یک کاسه هست خجالت هم خوب چیزیه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج