جاباما
۵۰۵۹۹۹
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

شهردار سابق نیویورک دلواپس رضا ضراب

مقامات دادستانی منهتن اعلام کردند، رودی جولیانی، شهردار سابق نیویورک برای دیدار با رئیس جمهور ترکیه به این کشور سفر کرده و به دنبال انجام دیدارهایی با مقامات دولت آمریکاست تا به تعقیب قضایی رضا ضراب خاتمه دهد.

خبرگزاری تسنیم: مقامات دادستانی منهتن اعلام کردند، رودی جولیانی، شهردار سابق نیویورک برای دیدار با رئیس جمهور ترکیه به این کشور سفر کرده و به دنبال انجام دیدارهایی با مقامات دولت آمریکاست تا به تعقیب قضایی رضا ضراب، تاجر معروف ایرانی که متهم به تبانی برای نقض تحریم های آمریکا علیه ایران است خاتمه دهد.

رویترز گزارش داد؛ این موضوع در نامه ریچارد برمان، قاضی منطقه ای آمریکا که مسئول رسیدگی به اتهامات ضراب است فاش شده است.
ضراب متهم به تبانی با چند فرد دیگر برای انجام مبادلات مالی غیرقانونی از طریق بانک های آمریکایی برای دولت و نهادهای ایرانی است.
شهردار سابق نیویورک دلواپس رضا ضراب

چند روز پیش، یکی از مقامات بانک دولتی هالک ترکیه نیز در آمریکا در ارتباط با این پرونده بازداشت شده بود.

ضراب که یک شهروند دو تابعیتی ایرانی و ترک است، در سال ۲۰۱۳ در جریان تحقیقات در مورد یک پرونده فساد مرتبط با نزدیکان رجب طیب اردوغان در ترکیه بازداشت شد، اما بعدا از اتهامات خود تبرئه و آزاد شد.
شهردار سابق نیویورک دلواپس رضا ضراب

در نامه ارسالی توسط مقامات تعقیب امریکایی گفته شده که جولیانی، از چهره های نزدیک به دونالد ترامپ و میشائیل موکاسی، دادستان کل سابق آمریکا که اخیرا به تیم وکلای رضا ضراب اضافه شده اند، مدت کوتاهی پس از ۲۴ فوریه به ترکیه سفر کرده اند تا با اردوغان در مورد راه های پایان دادن به تعقیب قضایی رضا ضراب گفت گو کنند. جولیانی به دفتر دادستان کل جف سشنز در مورد این سفر برنامه ریزی شده اطلاع داده است.

جون کیم، سرپرست سابق داستانی آمریکا در منهتن نیویورک گفته، موکاسی و جولیانی که از متحدان نزدیک دونالد ترامپ هستند، همچنین به دنبال دیدار با مقامات دیگری در دولت آمریکا در خصوص این پرونده هستند. بر اساس نامه کیم: «هدف تلاش های جولیانی و موکاسی رسیدن به یک مصالحه در مورد این پرونده است.»

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج