۵۰۶۲۴
۱ نظر
۵۲۳۲
۱ نظر
۵۲۳۲
پ

اولین کالج زبان اینترنتی در ایران - آکادمی بابک آنلاین

مصاحبه با دکتر امیدی بنیانگذار سبک نوین آموزش زبانهای غیر مادری در آکادمی زبانهای خارجی بابک آنلاین، اولین کالج زبان اینترنتی در ایران

اولین کالج زبان اینترنتی در ایران - آکادمی بابک آنلاین

مصاحبه با دکتر امیدی بنیانگذار سبک نوین آموزش زبانهای غیر مادری در آکادمی زبانهای خارجی بابک آنلاین، اولین کالج زبان اینترنتی در ایران

اولین کالج زبان اینترنتی در ایران - آکادمی بابک آنلاین استاد چنانچه امکان دارد خلاصه ای از بیوگرافی خود را برای ما بفرمایید؟
من کمال امیدی متولد سال ۱۳۵۶ در تهران هستم. انگلیسی را از مادر رضاعی خود به عنوان زبان مادری فرا گرفتم و در سن ۶ سالگی اقدام به یادگیری فارسی کردم.

اولین کالج زبان اینترنتی در ایران - آکادمی بابک آنلاین پس فارسی زبان دوم شماست!
بله البته الان چیزی حدود ۳۰ سال است که من فارسی را فراگرفته ام و بخوبی شما صحبت می کنم و حتی نویسندگی و شاعری هم میکنم.

اولین کالج زبان اینترنتی در ایران - آکادمی بابک آنلاین استاد شما تحصیلات تان را تا این مقطع در ایران ادامه دادید؟
بله! من تحصیلات ابتدایی و متوسطه ام را در ایران به پایان رساندم و حتی کارشناسی و کارشناسی ارشدم را هم در دانشگاه آزاد در رشته زبان انگلیسی در اینجا اخذ کرده ام و هم اکنون در حال تحصیل در مقطع دکترای زبانشناسی هستم.

اولین کالج زبان اینترنتی در ایران - آکادمی بابک آنلاین شما از چه زمانی به کار آموزش مشغول شدید؟
میشه گفت از ۱۴ یا ۱۵ سالگی بود که آموزش را شروع کردم. اما بصورت رسمی و موسسه ای ، من آموزشم را در سال ۱۳۷۸ با تاسیس یک آموزشگاه کوچک به نام "بابک" در استان مرکزی آغاز کردم و مدت ۸ سال هم فعالیت گسترده ای را در آنجا داشتم. طوریکه افراد زیادی تفاوتها را حس کردند و کیفیت را به بسیاری از آموزشگاههای فعال دیگر ترجیح دادند و دیری نپایید که در همان سالهای نخست ، مخاطبان زیادی پیدا کردم.

اولین کالج زبان اینترنتی در ایران - آکادمی بابک آنلاین در خلال این مدت تنها فعالیت شما در این آموزشگاهها بود؟
خیر. بسیاری از ارگانها و ادارات و حتی کارخانجات هم مراجعه می کردند و از من درخواست دوره هایی برای پرسنل خود می کردند.

اولین کالج زبان اینترنتی در ایران - آکادمی بابک آنلاین شاگردان شما تدریس هم می کنند؟
همشون که نه. معمولاً بهترینهای ایشان را انتخاب می کنم. آنهایی که تمام فاکتورهای زبانی را بخوبی از من گرفته و واقعاً اگر یک آمریکایی یا انگلیسی ۴۸ ساعت هم با آنها تنها باشد ، نفهمد که انگلیسی زبان مادری آنها نیست. من از این قسم شاگردان نخبه زیاد دارم. خدا را شکر همشون هم مشغول کارهای بزرگی همچون ترجمه یا تدریس هستند.

اولین کالج زبان اینترنتی در ایران - آکادمی بابک آنلاین

اولین کالج زبان اینترنتی در ایران - آکادمی بابک آنلاین استاد چی شد که به فکر تاسیس این آکادمی زبان اینترنتی افتادید؟
والا تقاضای خدمات از من دیگه خیلی گسترده شده بود. حتی من درخواستهایی از کرمان و شیراز و دیگر استانها هم داشتم. البته من هرچه میدانم فضل خداست ولی گویا همه خواهان یادگیری با این سبک نوین شده بوند و شهرتش تا خیلی جاهای دوردست هم رفته بود. میدونید که در ایران بهترین تبلیغ ، تبلیغ دهان به دهان افراد است. به هر حال دیدم نمی تونم در یک لحظه همه جا باشم. ماشالله همه هم اسرار دارند که استاد باید خودتون تشریف بیارید و ما میخواهیم با خودتون شروع کنیم نه همکارانتون. هرچقدر هم که من توضیح می دادم که همکارانم هم مانند من تدریس می کنند و در نهایت این روش من است که تاثیر گذار است نه شخص استاد ، ولی حریف اسرارها نمی شدیم. در نهایت به این فکر فرو رفتم که چطور ممکن است بتوان به تمام ایران سرویس داد که همه راضی باشند؟! این بود که به فکر افتادم تا همانند کشورهای اروپایی و امریکایی از پدیده نوین اینترنت بهره ببرم. آخه الان دیگه در جهان اول آموزشهای حقیقی دارن جاشونو به آموزشهای مجازی میدن.

اولین کالج زبان اینترنتی در ایران - آکادمی بابک آنلاین در این راه مشکلاتی هم داشتید؟
اوه! بسیار! بسیار! اولیش اینکه اینترنت در ایران با همه جای دنیا تفاوت داره و برای بارگذاری یک صفحه باید عمر نوح داشته باشی. حالا ما چطور میخواهیم آموزش مجازی با این ارایه بدیم؟!

اولین کالج زبان اینترنتی در ایران - آکادمی بابک آنلاین برای این مشکل چه کردید؟
با مشورت و راهنمایی برادر زاده ام در هاستون آمریکا، یه شرکت خدمات سخت افزاری پیدا کردم و در نهایت ایشان گفتند میتوانند سرورهایی را برای ما طراحی کنند که تا حدود زیادی این معضل را باهاش کنار بیاد و افراد بتونن از کلاسهای ما بدون دغدغه استفاده ببرن.

اولین کالج زبان اینترنتی در ایران - آکادمی بابک آنلاین حالا چرا آکادمی؟ چرا اسمشو موسسه اینترنتی نذاشتین؟
معنی آکادمی اینه که اینجا به یک دانشگاه شبیه هستش. طوریکه افراد باید در این موسسه ، واحد درسی پاس کنند. عین دانشگاه. وقتی سیستم آموزشی ای مبتنی بر واحدهای درسی و ترم بندیهای آموزشی شد ، خوب حالت آکادمیک پیدا میکنه و به همین دلیل ما اسمشو گذاشتیم آکادمی زبان بابک آنلاین. آنلاینش هم که داد میزنه آموزشش از طریق اینترنته.

اولین کالج زبان اینترنتی در ایران - آکادمی بابک آنلاین در این آکادمی شما فقط آموزش مکالمه انگلیسی دارید؟ به چه شکلی هستش؟
نه! ما در این آکادمی برای زبان انگلیسی شاخه ها یا رشته های متفاوتی را تعریف کرده ایم که با مراجعه به وبسایت و پورتال آموزشی با آنها آشنا خواهید شد. رشته های آموزشی انگلیسی ما عبارتند از: آموزش مکالمه - آموزش انگلیسی کنکوری که البته هم برای کنکور سراسری است هم برای کنکور ارشد - آموزش آزمونهای استاندارد بین المللی که همون آیلتس و تافل و غیره را در بر میگیرد. مثلاً برای شاخه مکالمه ، ما ۹۶ واحد درسی را تعریف کرده ایم که با اتمام آنها ، نه تنها فرد میتواند به مهارتهای چهارگانه زبانی خواندن ، نوشتن ، صحبت کردن و شنیدن در حد اعلایی دست پیدا کند ، بلکه ایشان به معنای واقعی از یک لیسانس زبان انگلیسی که از دانشگاههای ایران فارغ التحصیل خواهد شد نیز تواناییهای بیشتری خواهد داشت. بطور خلاصه میتونم بگم انگلیسی را همانند زبان مادریش فرا خواهد گرفت و این شعار و بلوف نیست. همه شاخه های دیگه هم برای خود واحدهای درسی ای دارند که البته به این کثرت نیستند. مکالمه اصلی ترین شاخه ما در انگلیسی است.

اولین کالج زبان اینترنتی در ایران - آکادمی بابک آنلاین

اولین کالج زبان اینترنتی در ایران - آکادمی بابک آنلاین پس هرکس که برای امر مکالمه انگلیسی وارد آکادمی شما میشود می بایست 96 واحد درسی را بگذراند تا انگلیسی واقعی را از شما یاد بگیرد!
همه نه. به هر حال خیلی ها دانش زبانی ای دارند که از طریق مطالعات و تحصیلات قبلیشون کسب کرده اند. ما نمیتونیم این افراد را هم مانند مبتدی ها در ترمها و واحدهای اولیه بشونیم. برای این منظور قسمتی در پورتال تهیه شده به نام "تعیین سطح" که هر فردی که ادعا دارد مبتدی نیست و نمیخواهد ۹۶ واحد را از اول بگذراند ، با کلیک روی این قسمت و پرداخت هزینه ای بسیار ناچیز ، می تواند خود را محک زده و ما نیز وی را به سطح درخورش راهنمایی کنیم.

اولین کالج زبان اینترنتی در ایران - آکادمی بابک آنلاین گفتید هزینه. کلاً هزینه های شما چه تفاوتی با جاهای دیگر دارد؟
فقط هزینه نیست که با دیگر مراکز آموزش زبان تفاوت دارد. اولاً در این سیستم شما نیازی به رفت و آمدهای داخل شهری برای حضور در کلاس ندارید. پدر و مادرها هم نیازی نیست فرزندان خود را برای حضور در کلاس همراهی کرده یا برای آنها سرویس تهیه کنند. نگرانی ای هم از بابت این مسافت و حوادث در کمین نشسته آن ندارند. حتی نگرانی از اینکه مبادا فرزندم با کسی در آموزشگاه دوست شود که خدای ناکرده نا باب باشد. گذشته از آن افراد شاغل ، محدودیت زمانی برای استفاده از کلاسهای آموزشگاهی دارند اما در این سیستم هر وقت که بخواهند و وقت آزاد داشته باشند می توانند از کلاسها بهره ببرند. در این سیستم دیر رسیدن و غیبت کردن و .... اهمیتی ندارد. همیشه کلاس برای شما آنلاین است و هر وقت بخواهید به آن ملحق میشوید. تازه هزینه جزوه و کتاب و نوار و سی دی و .... هم نیست. همه منابع در وبسایت ، قابل دانلود است. اینها و خیلی چیزهای دیگر را محاسبه کنید و بعد قضاوت کنید ببینید آیا شهریه متوسط ۲۰۰ هزار تومان که یک نفر برای هر ترم ۲ ماهه خود در این آکادمی می پردازد از همه آموزشگاههای حضوری به صرفه تر است یا نه؟

اولین کالج زبان اینترنتی در ایران - آکادمی بابک آنلاین در پایان، پیام یا توصیه خاصی برای خوانندگان دارید؟
من فقط اهمیت یادگیری زبان دوم را می خواهم گوشزد کنم و فکر میکنم تمام این اهمیت در شعار آکادمی بابک خلاصه شده است: "هرکس ۲ زبان میداند ۲ نفر است!!!" از والدین و از قشر دانشجو و دانش آموز می خواهم که در این راستا قدمهای جدی ای را بردارند و مطمئن باشند که هیچ کس نمی تواند مانند آکادمی بابک این آموزش را برای آنها ساده ، شیرین و ماندگار ارایه دهد. بر خلاف چیزی که در اذهان عمومی به نام "آموزش مجازی" جای گرفته و همه فکر می کنند که کار آمد نیست، برعکس این تلفیقی از حقیقت و مجاز است که به جرات می توان گفت کارایی آن به مراتب بیشتر از کلاسهای حضوری است. هم ما به عنوان مجری فرصت و توانایی کنترل بیشتری را بر روی زبان آموزان داریم و هم زبان آموزان از بازخورد کیفی بیشتری در این سیستم برخوردارند. ایشان می توانند مطلب درسی ارایه شده را در صورت نیاز ، بارها و بارها به شکلهای متفاوت روی وبسایت ببینند تا کاملاً یاد بگیرند. تازه آزمون گیری و تمرین کردن هم که اساس یادگیری زبانهای خارجه هست ، در این سیستم به طرز چشمگیری پیش بینی شده است. تنها کافیست که هر فرد به یک رایانه و یک خط اینترنت پر سرعت (حداقل ۱۲۸) مجهز باشد و دیگر هیچ. در پایان هم از شما دست اندرکاران مجله وزین "برترینها" کمال سپاسگذاری و تشکر را برای این مصاحبه دارم.

اولین کالج زبان اینترنتی در ایران - آکادمی بابک آنلاین

:: ارتباط با مدیر مسئول آکادمی، استاد امیدی ::

ایمیل: babak242@yahoo.com

موبایل: 09123459314

www.babaklearn.com

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بابک امیدی

      باعرض سلام:هرزمانی که میخوام برم تو وبلاگ خودم روی صفحه آدرس صفحه شما بزرگوار هم هست گفتم عرض ادبی کرده باشم ضمنا بهترینها رابرایتان آرزومندم دلنوشته ها ازخودمه اگه وقت شدمحبت کنید سری بزنید انتقادها را باکمال میل میپذیرم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج