جاباما
۵۰۶۳۸
۵۰۷۴
۵۰۷۴
پ

دکتر زمانی

جراحی زیبایی بینی های ترمیمی، صدمه دیده، استخوانی و گوشتی (دکتر زمانی)

آشنایی با این جراحی برای کسانی که قصد عمل دارند بسیار مفید و کمک کننده است. زیرا در این صورت برای آنان آسان خواهد بود که نوع ناهنجاری بینی خود را بدرستی شناسایی کرده و به آسانی بتوانند خواست دقیق خویش را در رفع ناهنجاری بینی خود به پزشک معالجشان بگویند. زیرا که در واقع هدف از جراحی زیبایی بینی رفع ناهنجارهای آن است و در اینصورت است که بینی میتواند زیبایی واقعی خود را بدست آورد.

جراحی زیبایی بینی های ترمیمی، صدمه دیده، استخوانی و گوشتی (دکتر زمانی)
دکتر زمانی ، جراح و متخصص گوش و حلق و بینی

جراحی زیبایی بینی های ترمیمی، صدمه دیده، استخوانی و گوشتی (دکتر زمانی)

جراحی زیبایی بینی های ترمیمی، صدمه دیده، استخوانی و گوشتی (دکتر زمانی)

آشنایی با جراحی زیبایی بینی :

آشنایی با این جراحی برای کسانی که قصد عمل دارند بسیار مفید و کمک کننده است. زیرا در این صورت برای آنان آسان خواهد بود که نوع ناهنجاری بینی خود را بدرستی شناسایی کرده و به آسانی بتوانند خواست دقیق خویش را در رفع ناهنجاری بینی خود به پزشک معالجشان بگویند. زیرا که در واقع هدف از جراحی زیبایی بینی رفع ناهنجارهای آن است و در اینصورت است که بینی می تواند زیبایی واقعی خود را بدست آورد.

سلسله مطالب زیر همراه با تصاویر لازم به منظور آشنایی کامل علاقمندان به جراحی زیبایی بینی تهیه شده است. تلاش شده تا همه مطالب ضمن کامل بودن به زبان ساده شرح و توضیح داده شود تا خواننده بتواند مطالب را به روشنی دریافت کرده و در پایان ابهامی برای او باقی نمانده باشند. موضوعات در دو بخش آمده اند. در بخش اول اطلاعاتی ضروری در جهت آگاهی بیمار ازتعریف بینی های گوشتی و استخوانی با مختصری از ساختمان بینی که برای هر بیمار لازم است قبل از عمل بداند و در پایان این بخش تصاویری از اثرات بسیار جالب توجه جراحی زیبایی بینی روی چشم ها ، پوست صورت و تغییرات مثبت روی گونه و لب آورده شده. و در بخش دوم اطلاعات تکمیلی آورده شده است که به آگاهی های شخص در مراحل بعد از عمل و سایر آگاهی های جنبی در ارتباط با جراحی زیبایی بینی کمک می کند. خواننده می تواند با کلیک روی هر کدام از فهرست های مورد علاقه خود بدان مراجعه و آن رامطالعه نمایند.


ارزیابی خواسته های بیمار و انتظارات او از عمل خود و هدایت آن:

جراحی زیبایی بینی یکی از پرطرفدارترین جراحی های زیبایی به شمار می رود، که این امر قطعا به علت نقش مهمی است که بینی در زیبایی چهره انسان دارد. شخص می خواهد با زیبا سازی بینی خود به زیبا سازی دلخواه در چهره برسد. این خواسته کاملا طبیعی بوده و لذا نکته مهم در اینجا اخذ نتیجه و رضایتمندی بیمار بعد از عمل است و اما میزان رضایتمندی بیمار درصد بسیاری بستگی به چگونگی خواست او نیز دارد. طبیعی است که هر چه خواست بیمار منطقی تر و با واقعیات منطبق تر باشد قطعا میزان رضایتمندی وی از عمل بالاتر است. اما خواست معقول برای کسب زیبایی چه می تواند باشد ؟ این امر به دو اصل برمیگردد: یکی درک شخص از تعریف زیبایی و دیگری میزان توانی که چگونگی اسکلت و نسج بینی و صورت بیماربرای تغییرات مورد نظروی را دارد. بطوریکه که حاصل بهترین کار جراح بتواند به این تعریف نزدیک شود.

جراحی زیبایی بینی های ترمیمی، صدمه دیده، استخوانی و گوشتی (دکتر زمانی)


تعریف بینی های گوشتی و استخوانی :

اصطلاحا آن دسته از بینی هایی که ناهنجاری های آنها درطول دیواره ها و پشت بینی در محدوده بالاتراز نوک قرار دارد به بینی های استخوانی و آندسته از بینی هایی که نا هنجاری های آنها در قسمت نوک و دیواره های دور سوراخ بینی که اسکلت آن کلا از جنس غضروف و کاملا نرم بوده وشیوه و تکنیک درمان آن نیزبا قسمت بالا کاملا متفاوت و بسیار مشگل ترو پر عارضه تر است به بینی های گوشتی مصطلح شده اند. البته دیده میشود که خیلی ها اصطلاح بینی گوشتی را زمانی به کار میبرند که پوست این قسمت از بینی ضخیم ویا اندازه آن بزرگ باشد. در صورتیکه باید دانست درمان ناهنجاری ها در قسمت نوک و دیواره های سوراخ بینی چه پوست نازک یا ضخیم و چه اندازه آن بزرگ یا کوچک باشد دارای تکنیک ها ی جراحی تقریبا یکسان است.البته در برخی موارد ضخامت پوست بقدری زیاد است که قاعده بینی همانند یک توده بی شکل در آمده و اجزاء تشکیل دهنده آن از هم قابل تمیز نیستند.

جراحی زیبایی بینی های ترمیمی، صدمه دیده، استخوانی و گوشتی (دکتر زمانی)

جزییات ساختمان بینی:

بینی بخشی از دستگاه تنفسی است که دو قسمت داخلی و خارجی دارد.
الف) بینی خارجی: آن قسمت از بینی است که در صورت مشاهده میکنیم.برای تصور بهتری از بینی خارجی، ما میتوانیم آن را به شکل هرمی با قائده مثلثی تشبیه نماییم (شکل زیر ) راس این هرم در بالا در بین دو ابرو و قاعده یا زیر آن در بالای لب قرار دارد.
ب) ساختمان بینی داخلی یا حفره بینی: این قسمت از یبنی در پشت بینی خارجی قرار داشته و اصطلاحاآن را حفره بینی می نامند و بینی خارجی همانند دیواره طاق مانندی جلو آنرا پوشانده و تنها بوسیله سوراخ های بینی به بیرون ارتباط دارد.

جراحی زیبایی بینی های ترمیمی، صدمه دیده، استخوانی و گوشتی (دکتر زمانی)

چگونگی کارکرد طبیعی بینی:

کارکرد طبیعی بینی را در سه هدف زیر میتوان خلاصه کرد:
1) تامین گذرگاهی مناسب برای اعمال تنفسی دم و بازدم
۲) تنظیم میزان حرارت هوای دم و بازدم به طوری که اگر هوا بیش تر از حد گرم و یا سرد باشد با درجه حرارت مناسب به ریه برسد.
3) تنظیم میزان رطوبت هوای دم و بازدم : به طوری که اگر هوا خشک یا خیلی مرطوب باشد رطوبت آن را تنظیم و با درجه رطوبت مناسب به ریه ها میفرستد.


بررسی و عیب یابی بینی بیمار قبل از عمل:

بررسی بینی بیمار و پیدا کردن ناهنجاری های های آن اولین گام مهم در جراحی زیبایی بینی است. این ناهنجاری ها در واقع عبارت از به هم خوردن هماهنگی اجزاء بینی نسبت به یکدیگر و نیز هماهنگی کل بینی نسبت به اجزاء صورت می باشد . در ارزیابی اجزاء ساختمانی بینی باید به اصول زیبایی با هدف ایجاد هماهنگی در تعیین جایگاه مناسب هر کدام از این اجزاء آگاهی کامل داشته باشیم. مثلا بدانیم سوراخ ها نسبت به آنچه باید باشند بزرگترهستند.یا پره ها ی بینی باید کوچکتر شوند تاهماهنگی برقرار شود.یاجلو زدگی نوک بینی باید کم شود تا هماهنگی برقرار شود.و یا در ارتباط با کل صورت بینی به نسبت بزرگتر است.یا اینکه جلو و عفب بودن فک ها بررسی شوند. مثلا اگر فک بالا رشد نکرده و عقب باشد اگر بینی درست عمل شده باشد باز هم زیبایی به علت عقب بودن فک کامل برقرار نشده و شخص علیرغم اینکه بینی اش بدون عیب شده ولی رضایت کامل از عمل خود حاصل نمیکند.

جراحی زیبایی بینی های ترمیمی، صدمه دیده، استخوانی و گوشتی (دکتر زمانی)


آشنایی مختصر با اصول کلی تکنیک های جراحی زیبایی بینی:

1) روش باز: دراین روش با برش افقی اولیه درقسمت پایین ستون بینی وادامه آن در لبه های سوراخ بینی، پوست بینی را بترتیب ازروی ستون به بالابلند کرده ودرادامه از روی نوک بینی وسپس ازپشت بینی به بالا تا ریشه بینی به بلند کردن ادامه داده میشود تا بدین ترتییب همه اسکلت بینی زیردید مستقیم درآمده ودردسترس جراح قرارگیردو روی آن کارانجام دهد.وپس ازانجام کار مجددآ پوست را روی اسکلت جدیدخوابانده ومحل برش ها را میدوزند. محل اولیه برش در روی ستون بینی ماندگار است و لذا بینی هایی که با این روش عمل میشوندرا با اسکار محل اولیه برش درروی ستون بینی میتوان شناسایی کرد.

2) روش بسته: در این روش همانطور که در تصویر مشاهده میشود از زیر لبه عقبی غضروف هلالی که در حد 2یا 3 میلی متر روی لبه غضروف دیواره ها سوار است برشی ایجاد وبا ادامه آن از زیر پوست وچسبیده به سطح غضروف و استخوان دیواره ها به سمت بالا رفته و پوست را از روی غضروف و استخوان دیواره ها وپشت بینی بلند کرده و بدن طریق به کل اسکلت پشت و دیواره ها دسترسی پیدا میکنیم (دسترسی به بینی استخوانی). حال درزیر ادامه مراحل عمل بطور خلاصه با کمک تصاویر آورده شده .

جراحی زیبایی بینی های ترمیمی، صدمه دیده، استخوانی و گوشتی (دکتر زمانی)


دوران بعد از عمل :

این دوران از نظر بدست آوردن نتیجه دارای اهمیت بسیار است و بیمار باید از اهمیت آن آگاه باشد ودستورات مربوطه را کاملا اجرا نماید. روی هم رفته برنامه های کاری مربوط به این دوران شامل دو بخش است:

1- چگونگی مراجعات بیمار
۲- دستورات مراقبتی لازم جهت پیشگیری عوارض

چگونگی برنامه مراجعات بیمار بسته به نظر جراح است و ممکن است در نزد جراحان مختلف متفاوت باشد. برنامه مراجعات در نزد نگارنده به صورت زیر است:

الف) روز بعد از عمل: جهت بازدید وباز کردن بانداژ وبرخی از بخیه ها.

ب) ۴۸ ساعت بعد از عمل: جهت بازدید و برداشتن تامپون ها.

پ) مراجعه بعد از یک هفته: جهت بازدید نهایی و باز کردن کل پانسمان وتحویل بینی به بیمار که تا زمان لازم از آن بر طبق دستورات مراقبت کند.در پایان این جلسه طرز چسب زنی به بیمار آموزش داده میشود.


جراحی زیبایی بینی های ترمیمی، صدمه دیده، استخوانی و گوشتی (دکتر زمانی)
جراحی زیبایی بینی های ترمیمی، صدمه دیده، استخوانی و گوشتی (دکتر زمانی)

خیابان فرمانیه شرقی، بعد از دیباجی، نرسیده به پاسداران، پلاک 44

تلفن های تماس : 22043445 ، 22803562 ، 22044937

www.drgzamani.com

جراحی زیبایی بینی های ترمیمی، صدمه دیده، استخوانی و گوشتی (دکتر زمانی)
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج