جاباما
۵۰۶۶۰۲
۲ نظر
۵۰۰۸
۲ نظر
۵۰۰۸
پ

سه راه حل آیت‌ الله مکارم برای برخورد با داعش

آیت‌الله مکارم شیرازی با اشاره به اینکه دو جمله از رئیس مجلس مجارستان در دیدار سال گذشته به خاطر دارد، گفت: جمله اول آن بود که «تروریست مشکل لاینحلی برای اروپا شده است»، اما ما می‌گوییم مشکل لاینحل وجود ندارد.

خبرگزاری حوزه: آیت‌الله مکارم شیرازی پیش از ظهر دوشنبه (۱۴ فروردین) در دیدار معاون نخست وزیر، معاون رئیس مجلس و سفیر مجارستان در ایران اظهار کرد: ما خاطره بسیار خوبی از کشور مجارستان داشته و هیچ نقطه تاریکی در سوابق ما با یکدیگر وجود ندارد.

وی ادامه داد: دنیای امروز بر اثر روابط موجود به صورت یک خانه درآمده و اگر ساکنان این خانه با صمیمیت و دوستی با هم متحد شوند، این خانه آباد خواهد شد؛ اما با ایجاد اختلاف، به ویرانی خواهیم رسید.

این مرجع تقلید با اشاره به اینکه دو جمله از رئیس مجلس مجارستان در دیدار سال گذشته به خاطر دارم، خاطرنشان کرد: جمله اول آن بود که «تروریست مشکل لاینحلی برای اروپا شده است»؛ اما ما می‌گوییم مشکل لاینحل وجود ندارد و در این مسیر، سه راه حل «سوزاندن ریشه‌های فکری تروریست»، «مذاکرات سیاسی» و «برخورد با آنان» وجود دارد که باید انجام گردد؛ چراکه اگر این سه مرحله، دست به دست دهد، مشکل تروریست مسلما حل خواهد شد.

آیت الله مکارم شیرازی تصریح کرد: ما دو کنگره خطر تکفیری و تروریست‌ها را در سال‌های گذشته در قم برگزار کرده‌ایم که ۸۰ شخصیت از کشورهای گوناگون به ایران دعوت شده و کنگره‌ای عظیم برپا شد که اجماع همه شرکت کنندگان آن بوده که تروریست جایی در اسلام ندارد.

این مفسر قرآن بیان کرد: بنده از اظهار نظر آمریکایی‌ها متأسفم که خود را در مقابل تروریست معرفی می‌کنند؛ اما در رادیوی خود داعش را دولت اسلامی می‌خوانند.

این استاد برجسته حوزه اظهار کرد: داعش، نه دولت است نه اسلامی و تمام علمای اسلام متفق القول‌اند که این گروه‌ها از اسلام بیگانه هستند.

وی بیان کرد: متاسفانه گاهی مسائل سیاسی سبب می‌شود این گروه را به اسلام مرتبط کنند؛ در حالی که اسلام دین رحمت، محبت و هم‌زیستی با تمام ادیان است؛ بنابراین نباید از حل مسئله تروریست مایوس بود و اگر برخی از دولت‌ها با آنان همکاری نمی‌کردند، ریشه‌کن شده بودند.

وی خاطرنشان کرد: خطر تروریست و داعش برای کل عالم است؛ نه جهان اسلام و همه باید دست به دست هم داده و صادقانه وارد شده تا ریشه کن شود.

این مرجع تقلید با اشاره به جمله دوم رئیس مجلس مجارستان در دیدار سال گذشته، تصریح کرد: وی گفته بود که «نباید تروریست را به خوب و بد تقسیم کنیم و تروریست همه جا بد است و برای همه خطرناک است و امنیت را از دنیا می‌گیرد».

آیت الله مکارم شیرازی بیان کرد: متأسفانه مسائل سیاسی سبب شده که اسلام ستیزی در رسانه‌های خارجی انجام شده و بگویند که ایران طرفدار تروریسم است؛ در حالی که کشور ما در خط اول مبارزه با این گروه است.

این مفسر قرآن کریم اظهار کرد: کنگره‌هایی که با موضوع مبارزه فکری با تروریست داشته‌ایم، در دنیا سابقه نداشته و کتاب‌های زیادی از مقالات ارسالی جمع آوری شده که موجود است.

این استاد برجسته حوزه ابراز کرد: ما در کشورهای دیگر همچون آلمان نیز کنگره‌هایی برای نفی تروریست برگزار کرده و حاضریم در مجارستان نیز داشته باشیم.

وی خاطرنشان کرد: مبارزه با ترویست، مسئله‌ای انسانی و واقعی است و همه در برابر آن مسئولند و باید کاری کنیم که نسل آینده ما این گرفتاری‌ها را نداشته باشند.

وی در پایان تصریح کرد: ما امیدواریم حامل این پیام از سفر خود از ایران به اروپا باشید که آنچه که امروز در ایران مشاهده می‌کنید با آنچه در رسانه‌ها از این کشور بیان می‌شود، متفاوت است و اگر این مسئله به درستی ابلاغ شود، بهتر می‌توان کار کرد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • احمدي رضا

      با عرض سلام و ادب
      من متوجه نشدم كه راه حل آقاي مكارم در مورد
      نابودي داعش چه بود فقط مطلبي را از رئيس مجلس مجارستان تكرار كردند

    • بدون نام

      لطفا با دقت متن را مطالعه بفرمایید سه راه حل ۱_ خشکاندن ریشه های فکری تروریست ۲_ مذاکرات سیاسی ۳_ برخورد با آنان

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج