۵۰۶۷۳۳
۹ نظر
۵۰۰۸
۹ نظر
۵۰۰۸
پ

میراث فرهنگی:اقدام ماموران ترکیه را پیگیری میکنیم

معاون گردشگری سازمان میراث‌فرهنگی و رئیس ستاد مرکزی هماهنگی خدمات‌سفر گزارش فعالیت دستگاه‌های عضو ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر در طرح نوروز ۹۶ را ارائه کرد.

خبرآنلاین: مرتضی رحمانی‌موحد امروز در نشست خبری ارائه گزارش ستاد مرکزی هماهنگی خدمات‌سفر، گفت: امسال هم مثل سال‌های گذشته یکی دیگر از برنامه‌های ستاد در مدیریت تعطیلات نوروزی اجرا شد و عملکرد ستاد با سال‌های قبل تفاوت‌هایی داشت.

او گفت: طرح ستاد نوروزی از ۲۵ اسفند آغاز شد و از این رو لازم است از تمام دستگاه‌ها، سمن‌ها، ادارت‌کل میراث‌فرهنگی استان‌ها و تمام کسانی که میزبان میهمانان نوروزی بودند تشکر کنم. همچنین از رسانه‌ها و مطبوعات به‌دلیل انعکاس مطالب و توصیه‌های موردنیاز گردشگران و مسافران نوروزی در ایام تعطیلات تشکر می‌کنم.

معاون گردشگری سازمان میراث با اشاره به شعار امسال سازمان میراث در نوروز گفت: نوروز ۹۶ با شعار «خدمات متفاوت» و با رویکرد منشور حقوق شهروندی، تمرکز همه خدمات و تلاش‌ها بر نشاط و شادمانی و رضایت هم‌وطنان بود.

رحمانی‌موحد افزود: امسال خدمات متفاوت ما از جنس مهربانی و مشارکت‌پذیری مردم در نوروز ۹۶ و زیر چتر ۵۰۰ هزار فعال خدمت‌گزار این مردم در عرصه‌های مختلف شکل گرفت.

اقامت بیش از ۵۹ میلیون نفر شب در سراسر ایران

رئیس ستاد مرکزی هماهنگی خدمات‌سفر گفت: ستاد‌ها از نیمه آذرماه کار خود را آغاز کردند و بنابر شاخص‌هایی که از عملکردمان داریم، در ایام نوروز شاهد مشارکت بیشتر سمن‌ها در فعالیت‌های فرهنگی و خدماتی بودیم. براساس پایه‌های آماری، تا پایان روز ۱۳ فروردین ۹۶، ۵۹ میلیون و ۳۴۳ هزار و ۶۷۸ نفر-شب اقامت ثبت شده؛ همچنین ۹۴ میلیون و ۵۲۳ هزار و ۳۲۱ نفر-بازدید از تمام مراکز فرهنگی‌تاریخی و ۷۷ هزار بازدید نظارتی در این مدت به‌ثبت رسیده است.

او درباره اقدامات صورت‌گرفته در ایام نوروز گفت: از ظرفیت‌ها و امکانات استان‌ها برای معرفی توانمندی‌هایشان استفاده شد؛ برخی شهر‌ها از معبر به مقصد تبدیل شدند؛ خلاقیت‌ها در حوزه معرفی ظرفیت‌های گردشگری بروز کردند؛ روستا‌ها به‌خوبی دیده شدند؛ اقامتگاه‌های بوم‌گردی شاهد حضور میهمانان نوروزی بودند، و نظارت‌های تلفیقی در تمام استان‌ها جریان داشت.

برگزاری ۵۰۰ جشنواره بهاری

معاون گردشگری سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گفت: بیش از ۵۰۰ جشنواره بهاری در سراسر کشور بسترساز حضور و اقامت مسافران در استان‌ها شد؛ تحول بزرگ تغییر ذائقه گردشگران بود و سفرهای هدفمند بیشتری در کشور صورت گرفت، چنانکه این موضوع در ثبت رزرواسیون هتل‌ها کاملاً مشهود بود.

او گفت: منظر بصری شهر‌ها برای بازدید مسافران آراسته شده بود و هم‌افزایی دستگاه‌های عضو ستاد به اوج خود رسید.

رحمانی موحد افزود: ستادهای اجرائی خدمات سفر در سطوح استانی و شهرستانی برگزار شد و جلسات و هدایت و راهبری اقدامات واحدهای تابعه توسط استانداران و فرمانداران سراسر کشور صورت گرفت.

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی به بیان آماری از سفرهای نوروزی پرداخت و گفت: براساس آماری که سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای (سامانه ۱۱) از تاریخ ۲۵ اسفند ۹۵ تا ۱۳ فروردین ۹۶ از میزان تردد ثبت شده از طریق سامانه‌های هوشمند ثبت کرده‌اند، تعداد کل سفرهای انجام شده توسط حمل و نقل عمومی جاده‌ای برابر با ۶۰۴. ۵۰۸ فقره بوده است.

او افزود: تعداد کل مسافرین جابجا شده توسط حمل و نقل عمومی جاده‌ای ۶. ۹۳۹. ۶۳۴ نفر بوده است. همچنین ۴۵۷. ۹۰۹ نفر از طریق پایانه‌های مرزی به کشور وارد شده‌اند و تعداد ۴۷۶. ۹۲۱ نفر نیز از طریق پایانه‌های مرزی از کشور خارج شده اند.

رحمانی موحد بیان کرد: بر طبق آماری که شرکت فرودگاه‌های کشور (سامانه ۱۹۹ و سامانه پیامکی) از تاریخ ۲۵ اسفند ۹۵ تا ۱۳ فروردین ۹۶ ثبت شده است، متوسط پروازهای داخلی و بین المللی برابر با ۲۷. ۴۲۵ فروند بوده است. همچنین ۳. ۳۵۹. ۶۹۸ مسافر نیز در فرودگاه‌های کشور (داخلی و بین المللی) پذیرش و اعزام شده‌اند.

او ادامه داد: آماری که از راه در راه آهن (سامانه ۵۱۹) به ثبت رسیده ۱۳. ۸۲۶ سفر ریلی انجام شده و ۱. ۵۹۳. ۲۵۶ مسافر از طریق حمل و نقل ریلی استفاده کرده‌اند.

اسکان بیش از یک میلیون خانوار در مدارس

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی بیان کرد: براساس آماری که در وزارت آموزش و پرورش از اسکان موقت فرهنگیان از تاریخ ۲۸ اسفند ۹۵ تا ۱۳ فروردین ۹۶ ثبت شده است، ۹۲۶. ۲۱۴ خانوار، ۳. ۳۳۴. ۳۷۱ نفر و ۹. ۰۸۰. ۳۹۴ نفر-روز در طرح اسکان فرهنگیان، پذیرش شدند. همچنین ۲۰۴. ۵۷۸ خانوار، ۷۳۶. ۴۸۲ نفر و ۱. ۸۸۲. ۷۸۳ نفر-روز در اسکان‌های غیر فرهنگی پذیرش شده اند که در مجموع در ایام نوروز ۱. ۱۳۰. ۷۹۳ خانوار، ۴. ۰۷۰. ۸۵۳ نفر و ۱۰. ۹۶۳. ۱۷۷ نفر-روز در مراکزی که آموزش و پرورش برای اقامت مسافران در نظر گرفته بود اسکان داده شدند.

او در پایان افزود: ما در تمام طول تعطیلات با تغییرات آب و هوایی روبه رو بوده ایم و همین سبب شده تا سفر‌ها کوتاه باشد. آمار‌ها نشان می‌دهد که سفر‌ها به سفر‌ها کوتاه تبدیل شود و آمار سفر‌ها افزایش یابد.

رحمانی‌موحد بیان کرد: در طول ایام نوروز حادثه‌ای غیر از شهادت دو مامور نیرو انتظامی در تهران و در حین ماموریت نداشتیم.

رئیس ستاد مرکزی هماهنگی خدمات‌سفر گفت: امیدواریم سال ۹۶ سالی توأم با تولید و اشتغال محور باشد و تمام تلاش‌ها برای تحقق اقتصاد مقاومتی باشد و ما در ماموریت خود بتوانیم این وظیفه را اجرایی کنیم به طوری که برای مردم قابل درک و لمس باشد.

رایزنی با دانشگاه آزاد برای اسکان مسافران در نوروز ۹۷

او همچنین در پاسخ به خبرنگاران در نشست خبری درباره اسکان نوروزی در سال ۹۷ گفت: قرار است از نوروز ۹۷ زیرساخت‌های اقامتی مهانسرا و دیگر ساختمان‌های دانشگاه آزاد در سراسر کشور جایگزین مدارس آموزش و پرورش برای اقامت‌های مسافران نوروزی شود.

رحمانی موحد افزود: اقامت در مدارس سراسر کشور که سالهاست مورد استفاده خانواده‌های مسافران نوروزی است با وجود ارزان و مناسب بودن، از نظر امکانات و خدمات، از استاندارهای لازم برخوردار نیست.

معاون گردشگری سازمام میراث فرهنگی بیان کرد: بر اساس رایزنی‌های انجام شده با دانشگاه آزاد اسلامی، مقرر شده تا زیرساخت‌های دانشگاه آزاد و ساختمان‌های آن در خدمت مسافران نوروزی در سال‌های آینده قرار گیرد.

رحمانی موحد گفت: در صدد هستیم ارایه تسهیلات اقامتی در دانشگاه آزاد در زمان کثرت مسافر به ویژه ایام نوروز و دیگر تعطیلات مانند زمستانی و تابستانی نیز تعمیم یابد.

او با اشاره به امکان حذف اسکان‌های نوروزی آموزش و پرورش در صورت جایگزینی مکان‌ها دیگر گفت: طرح جایگزین ما باید دو ویژگی مهم داشته باشد، اول اینکه پاسخگوی بیش از ۱۰ میلیون مسافر نوروزی اسکان داده شده در مدارس باشد و دوم اینکه از امکانات استاندارد و قابل قبول تری نسبت به مدارس برخوردار باشد.

قبلا به مردم درباره سفر به ترکیه هشدار داده بودیم

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در واکنش به پخش تصاویر روزهای اخیر در فضای مجازی با محتوای برخورد خشونت آمیز ماموران ترکیه با گردشگران ایرانی گفت: تصمیم گیری کلان در این باره نیازمند تصمیم دستگاه دپیلماسی کشور است.

او با اشاره به هشدارهای معاونت گردشگری درباره سفر به ترکیه گفت: پیش از نوروز به گردشگران کشور اعلام کرده بودیم که ممکن است وضعیت ترکیه در شرایط کنونی برای سفر مناسب نباشد.

رحمانی موحد افزود: در سفر مقامات گردشگری ترکیه در بهمن سال ۹۵ به ایران، این موضوع را به آن‌ها منعکس کردیم و درباره موارد اتفاق افتاده جدید، اعتراض شدید خود را اعلام خواهیم کرد.

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی افزود: به اغلب کشور‌ها اعلام کرده ایم که باید با امنیت و احترام کامل آن طور که در شان مردم فرهیخته ایران است، از گردشگران ایرانی میزبانی شود.

وی ادامه داد: منتظر اقدامات وزارت امور خارجه هستیم، چون دستگاه‌های مختلفی وظیفه حمایت از اتباع ما را بر عهده دارند که وزارت امور خارجه مهمترین آن‌ها است.

رحمانی موحد گفت: این موضوع را پیگیری می‌کنیم و در سطح روابط و مذاکرات دو جانبه با مسوولان گردشگری ترکیه آن را مطرح خواهیم کرد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      خوب نرن دیگه.خجالت هم خوب چیزیه

    • رامین

      بلوف الکی نزنید

    • بدون نام

      نمیدونم چی بگم ما که مرتب در حال رفتو امدیم کوچکترین بی احترامی نه تنها ندیدیم بلکه برعکس در تمامی موارد با نهایت احترام با ما برخورد کردند.

    • بدون نام

      پس کی میخوای اعتراض وپیگیری کنید شایدمثل عربستان وقتی ابهاازاسیاب افتاد.

    • بدون نام

      وقتی عربهای عربستان با شرف و آبروی ما بازی میکنند و مسئول ما میرند صحبت میکنند کد، ترکها هم این جرأت را پیدا میکنند که.... از ماست که بر ماست

    • بدون نام

      کاری کردن ترکیه هم تاسف

    • ژکس

      طرف وقتی پول داره دوست داره سفر خارج از کشور بره
      نمیتونی جلوشونو بگیرید
      بعدشم کسایی که رفتن میدونن کوچکترین بی احترامی نمیکنند حالا مواردی هم مثل این مشاهده شده شما که ادعاتون میشه درست پیگیر بشید که تکرار نشه

    • بدون نام

      بابا رو که نیست سنگ پاست!
      هم میریم هم به ترکیه اعتراض میکنیم, درحالیکه ویدیو اخیر هیچ ربطی به ترکیه نداشت و دعوای دو ایرانی بود!

    • بدون نام

      ظاهرا این یک مقاله زرد بود جهت تخریب ذهنیت ایرانیان به برادران ترکمون .

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج