جاباما
۵۰۸۰۲۸
۳ نظر
۵۰۰۹
۳ نظر
۵۰۰۹
پ

پیشنهادهای فرهنگی آخر هفته

مجموعه «دیوار به دیوار» شاید موفق ترین مجموعه نوروزی تلویزیون بود. سامان مقدم پس از «شمس العماره» دوباره به تلویزیون بازگشت و با بازیگرانی مثل پژمان جمیشدی، امیرمهدی ژوله، فرهاد آئیش و رویا تیموریان، طنز موقعیت موجود در کار که در قالب الگوی روابط بین همسایه ها جای گرفته به خوبی پرداخت شده و سریال را با مزه نشان می دهد.

برترین ها - ایمان عبدلی:
تلویزیون: مجموعه «دیوار به دیوار» شاید موفق ترین مجموعه نوروزی تلویزیون بود. سامان مقدم پس از «شمس العماره» دوباره به تلویزیون بازگشت و با بازیگرانی مثل پژمان جمیشدی، امیرمهدی ژوله، فرهاد آئیش و رویا تیموریان، طنز موقعیت موجود در کار که در قالب الگوی روابط بین همسایه ها جای گرفته به خوبی پرداخت شده و سریال را با مزه نشان می دهد.
پیشنهادهای فرهنگی آخر هفته
نکته خوشحال کننده این که پخش این سریال تا پایان اردیبهشت ادامه دارد و پس از کوچ نا بهنگام «لیسانسه ها» حالا تلویزیون یک سریال آبرومند شبانه دارد. «دیوار به دیوار» را خشایار الوند نوشته که نامی خوش در نویسندگی طنز دارد. به هر حال پیشنهاد مناسب کم دردسری است برای سرگرم شدن در شب های بهاری.

آلبوم : «رگ خواب» البته قبل از نوروز به بازار آمد و همایون شجریان یک بار دیگر با قدرت نبض بازار موسیقی را در دست گرفت. واقعیت هم همین است که همایون شجریان با اختلاف بی رقیب است و با صدای یگانه اش دلبری می کند. «رگ خواب» شامل چهار تركِ باكلام از جمله «آهاى خبردار»، «رگ خواب»، «ابر مى‌بارد» و«گريه مى‌آيد مرا» با اشعارى از امیر خسرو دهلوی، حسین منزوی و مولانا است.
پیشنهادهای فرهنگی آخر هفته

پیشنهاد ویژه گوش سپردن به قطعه «رگ خواب» است. قطعه ای که حس و حال عجیبی دارد و احتمالا هیچ کس غیر از همایون از پس اجرای آن بر نمی آمد. قطعه «رو سربنه به بالین» هم با شعری از مولانا در ادامه ی تجربه آرایش غلیظ است. دیوید گارنر آمریکایی بردیا کیارس و پورناظری ها در تهیه این آلبوم نقش داشته اند.

اکران: «آباجان» ساخته هاتف علیمردانی روایت سال های جنگ در شهر زنجان است. البته فیلم مستقیم به جنگ نمی پردازد و با این همانی فضای آشفته ی یک خانواده و فضای آشفته ی بیرون، داستانش را جلو می برد. در «آباجان» بازیگرانی چون فاطمه معتمد آریا سعید آقاخانی و شبنم مقدمی ایفای نقش می کنند. علیمردانی فیلمساز پر کاری است و هر سال فیلم می سازد اما هیچ کدام از آثارش به کیفیت «کوچه بی نام» نرسیده، مشکل شاید این است که دچار کلیشه شده و شخصیت هایش در حد تیپ می مانند و فیمنامه هایش هر بار ضعف های آشکاری دارد. مثلا در همین «آباجان» تعدد بحران ها و عدم گره گشایی و شخصیت پردازی های نه چنداق دقیق بیننده را بلاتکلیف می گذارد. با همه این ها «آباجان» یک فیلم متوسط قابل تماشاست که شاید انتخابش برای تماشا در یک آخر هفته بد هم نباشد.
پیشنهادهای فرهنگی آخر هفته

خورجین : «محله چینی ها» ساخته رومن پولانسکی از آن دست فیلم هایی است که تماشایش چیزهایی بیشتر از سرگرمی برای تماشاچی دارد. جک نیکلسون در نقش یک کارگاه سمج به لایه های زیرین فساد در شهر محل سکونتش می رود و پی به مافیای وحشتناکی می برد که بی رحمانه به دنبال اهداف منفعت طلبانه خودش است. گیتس (جک نیکلسون) کارگاه داستان نمی تواند بی خیال حقیقت شود. او که تخصصش فاش کردن خیانت های زناشویی است درگیر ماجراهایی می شود که گمانش هم نمی رود. خشکسالی و و وسوسه منابع آبی مقامات لس آنجلس را درگیر فساد می کند. گیتس موی دماغ آن ها می شود آن هم در فیلمنامه ای جذاب و درگیر کننده که یک نفس تماشاچی را میخکوب می کند. بازی جک نیکلسون در نقش گیتس از نقاط قوت کار است. چشمان شرور و پرسشگر او در این نقش از یادها نمی رود. خلاصه که اگر می خواهید دوساعت درست و حسابی سرگرم شوید و خیلی چیزها از نظام بورکراتیک دستتان بیاد «محله چینی ها» را از دست ندهید.
پیشنهادهای فرهنگی آخر هفته

تماشاخانه : نمایش «سیزیف و کمدی مرگ»؛ سیزف از اساطیر یونان باستان است است او توسط زئوس؛ پادشاه خدایان یونان باستان به مجازاتی همیشگی محکوم می شود که بر اساس این حکم موظف است سنگ بزرگی را تا نزدیکی قلۀ کوه بلندی حمل کند و پیش از رسیدن به پایان مسیر شاهد باز غلتیدن آن به پایین کوه باشد.
پیشنهادهای فرهنگی آخر هفته

در حقیقت او گرفتار چرخه ای عبث و بیهوده می شود، چون خیال طغیان بر علیه خدایان را دارد و می خواهد اختیار مرگ و زندگی آدمیان را دست خودش بگیرد. سیزف از اساطیر به نام یونانی است و قصه های زیادی حول او شکل گرفته. در این نمایش هم ترکیب فانتزی شخصیت آسمانی و نامیرا با شخصیت های میرا که پرداختی رئال دارند کمدی خوبی را شکل داده که مفاهیم عمیق و گسترده را به همراه دارد. ضمن این که در تماشای چنین نمایش هایی باید به زبان استعاره ای و تمثیلی کار هم توجه ویژه ای داشته باشید.

نمایش «سیزیف و کمدی مرگ» را علی ضیائی و مسعود روستا کارگردانی کرده اند و محمد رضا مالکی و فرامرز قلیچ خانی و دیگران در آن ایفای نقش می کنند، این نمایش در تئاتر باران در حال اجراست.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      ممنون بابت بخش خورجين

    • majid

      والا من که از این سریال چیزی نفهمیدم .... اصلا از پیشنهاد این هفته راضی نبودم .چی این سریال قشنگه اخه نه سر داره نه ته ....والا

    • بدون نام

      بهترین اثر هاتف علیمردانی،بخاطر پونه است نه کوچه بی نام

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج