۵۰۸۰۸
۳ نظر
۵۳۶۲
۳ نظر
۵۳۶۲
پ

گزارشی از گنجینه های نفرین شده تاریخ

این گنجینه های تاریخی شاید واقعا نفرین شده نباشند اما اتفاق هایی که برای مالکان آنها روی داده است باعث به وجود آمدن افسانه های هولناکی شده اند.

گزارشی از گنجینه های نفرین شده تاریخ






برترین ها: جواهرات، خانه یا ماشین هایی در طول تاریخ وجود داشته اند که نفرین هایی را به آنها نسبت داده اند. این گنجینه های تاریخی شاید واقعا نفرین شده نباشند اما اتفاق هایی که برای مالکان آنها روی داده است باعث به وجود آمدن افسانه های هولناکی شده اند. به طور مثال، می توان به پورشه ۵۵۰ اسپایدر جیمز دین اشاره کرد که همه مالکان آن در اثر تصادف با همین خودرو کشته شده اند. حتی اتومبیل هایی که قطعه هایی از این ماشین را در خود داشته نیز در اثر تصادفی مرگبار از بین رفته اند.

گزارشی از گنجینه های نفرین شده تاریخ

۱. الماس امید

الماس امید یکی از مشهورترین جواهراتی است که آن را نفرین شده می دانند. این الماس ۴۵.۵۲ قیراطی در طول تاریخ صاحبان خود را به کشتن داده است. به طوری که بر اساس مقاله ای که در ۲۹ ژانویه سال ۱۹۱۱ در نیویورک تایمز منتشر شده است، همه افرادی که روزی صاحب این الماس بوده اند به طور ناگهانی و غیرمنتظره فوت کرده اند.

از جمله صاحبان این الماس باید به شاهزاده ایوان کانیتووسکی که توسط انقلابیون روسی کشته شد، سیمون منچاریدس که به همراه همسر و فرزندش در تصادف اتومبیل کشته شد و تاجر الماس فرانسوی، ژان باتیست تاورنیر اشاره کرد که توسط یک سگ درنده در استانبول کشته شد.

پس از آن ادوارد ند مک‌لین آن را با قیمت ۳۰۰ هزار دلار (۷.۴ میلیون دلار امروزی) خرید. در دهه ۱۹۵۰ میلادی نیز به موسسه اسمیت سونیان بخشیده شد.


گزارشی از گنجینه های نفرین شده تاریخ

۲. The Hands Resist Him

«دست هات به او نمی رسند» نام یک تابلوی نقاشی است که در سال ۱۹۷۲ میلادی توسط هنرمندی به نام بیل استونهام کشیده شده است. بر اساس وب سایت این هنرمند، هر دو گالری‌داری که این نقاشی را به نمایش گذاشته اند و منتقد هنری لس آنجلس تایمز که این نقاشی را نقد کرده بود یک سال پس از نمایش، درگذشته اند.

به گفته بی بی سی نیوز، این اثر هنری در سال ۲۰۰۰ میلادی در eBay برای فروش گذاشته شده بود و فروشنده ادعا کرده بود که تابلو در عرض یک شب تغییر کرده است و این اتفاق با وب کم توسط همسر او ضبط شده است. این تابلو به قیمت ۱۰۵۰ دلار، بیش از ۵ برابر قیمت ۱۹۹ دلاری ابتدایی اش فروخته شد. نویسنده انگلیسی تبار فیلمی بر اساس داستان این تابلو ساخته است.


گزارشی از گنجینه های نفرین شده تاریخ

۳. الماس کوه نور

الماس کوه نور یک الماس ۱۰۵ قیراطی است که نخستین بار توسط هندوها در قرت ۱۴ میلادی به ثبت رسیده است. بر اساس نوشته های روزنامه «ساندی تایمز آو ایندیا» این نوشته هندوها یک هشدار جدی در خود دارد.
«کسی که صاحب این الماس است، مالک همه جهان است و البته از همه بدبختی های آن نیز آگاه است. فقط خداوند یا یک زن می تواند این الماس را با مصونیت کامل استفاده کند.»

قربانیان این الماس شوم و نفرین شده پسر بابر امپراطور مغول ها بوده است که از قلمرو پادشاهی خود تبعید شد. پس از او، جهان شاه بود که توسط پسرش زندانی شد و در آخر نادر شاه که به قتل رسید.

این الماس در قرن نوزدهم میلادی به دارایی های خانواده سلطنتی انگلستان اضافه شد و در برج لندن به معرض نمایش گذاشته شده است.


گزارشی از گنجینه های نفرین شده تاریخ

۴. گنجینه های معبد توتانخامون

توتانخامون یکی از فراعنه مصر بود که آرامگاه او در سال ۱۹۲۲ میلادی توسط باستان شناس انگلیسی - هاوارد کارتر - کشف شد. این مقبره حاوی گنجیه های بسیاری همچون ماسک مرگ طلایی که نماد مصر باستان است، بود. برخی معقد هستند کشف او به نفرین مرگباری همراه بوده است. قربانیان این گنجینه ها ۱۲ نفر از افراد همراه کارتر، جورج هربرت و ارل پنجم که سرمایه این حفاری را در اختیار باستان شناسان قرار داده بود، بودند. ارل پنجم یکسال بعد در اثر مسمومیت خونی از بین رفت. اما خود کارتر ۱۶ سال بعد همچنان زنده بود و نادرستی این اعتقاد را ثابت کرد.


گزارشی از گنجینه های نفرین شده تاریخ

۵. خانه «وحشت آمیتیویله»

این خانه در بلوار اقیانوس ۱۱۲ در آمیتیویله در نیویورک قرار دارد و گفته می شود درنوامبر سال ۱۹۷۴ میلادی در آن قتل های رخ داده است.

یکسال پس از این تاریخ، جورج و کتی لاتز به همراه فرزندان خود به این خانه نقل مکان کردند اما کمتر از یک ماه از آن بیرون آمدند. آنها ادعا می کردند اتفاق های ماوراطبیعه بسیاری در این خانه رخ می دهند. اتفاق های این خانه الهام بخش نگارش کتاب «وحشت آمیتیویله» در سال ۱۹۷۷ بود و در سال ۱۹۷۹ میلادی نیز فیلمی به همین نام ساخته شد.

واقعیت این خانه همچنان یک راز باقی مانده است اما هیچ کدام از مالکان آن پس از خروج شتابزده خانواده لاتز از آنجا هیچ گونه اتفاق غیرواقعی و ماورا طبیعه را گزارش نکرده اند. از جمله باید به جیمز کروماتری اشاره کرد که خانه را در سال ۱۹۷۷ خرید و ده سال در آن زندگی کرد.

آخرین فروش این خانه به اکتبر سال ۲۰۱۰ میلادی باز می گردد که با قیمت ۹۵۰ هزار دلار آمریکا معامله شد.


گزارشی از گنجینه های نفرین شده تاریخ

۶. پورشه ۵۵۰ اسپایدر جیمز دین

بازیگر افسانه ای جیمز دین در ۳۰ سپتامبر سال ۱۹۵۵ میلادی در اثر تصادف با پورشه ۵۵۰ اسپایدر خود درگذشت . جورج بری، طراح اتومبیل در کتاب سال ۱۹۷۴ خود به نام «ماشین ستاره ها» درباره این خودرو مطالبی نوشته و به مرگ های پیاپی صاحبان این خودرو پس از جیمز دین اشاره کرده است.

لی راسکین، نویسنده «جیمز دین در سرعت» ادعا کرده است که کتاب بری این را می رساند که این ماشین نفرین شده و شوم است.

بری قطعاتی از پورشه ویران شده را در دو اتومبیل دیگر کار کرد و هر دو در اثر سرعت تصادف از بین رفتند.


گزارشی از گنجینه های نفرین شده تاریخ

۷. فیلم های سوپرمن

فیلم های سوپرمن شامل ۵ فیلم سینمایی است که در خلال سال های ۱۹۷۸ تا ۲۰۰۶ میلادی ساخته شده اند. این فیلم ها موفقیت بسیاری در جهان داشته اند. اما باور ناراحت کننده ای هم با این فیلم همراه است که گریبان دست اندرکاران آن را گرفته است.

کریستوفر ریو، که چهار بار نقش سوپرمن را بازی کرد در سال ۱۹۹۵ میلادی در اثر افتادن ار روی اسب از گردن به پایین دچار فلج شد و ۹ سال بعد در اثر ایست قلبی درگذشت. دانا ریو، همسر وی نیز که به هیچ عنوان سیگار نمی کشید، دو سال بعد در اثر سرطان ریه درگذشت.

بر اساس کتاب کوچک یکه در مورد لعن و نفرین های تاریخ توسط دان رائه دانتون نوشته شده است، هنرپیشه ای که در سال ۱۹۷۸ نقش نوزاد را در سوپرمن بازی کرده بود نیز در ۱۴ سالگی در اثر انسداد تنفسی درگذشت.
نفرین بدتر بعدها رخ داد: جورج ریو که در مردان آهنین در سال 1951 میلادی در سریال تلویزیون سوپرمن و جاسوسان بازی کرده بود در سال 1959 میلادی خود را با شکلیک گلوله کشت.


گزارشی از گنجینه های نفرین شده تاریخ

۸. خانه خانواده کلاتر

«خون سرد» رمان ترومن کاپوته در مورد قتلی است که در سال ۱۹۵۹ میلادی توسط هربرت کلاتر انجام داده و همسر و دو فرزند خودش را کشته است.

قتل در این خانه ۱۴ اتاق خوابه در هولکامب، کان انجام شده است که در در سال ۱۹۶۴ میلادی توسط باب بایرد خریداری شد. او نیز سال ها بعد خودکشی کرد.

این خانه به تصرف دونا میدر درآمد که در سال ۱۹۹۰ میلادی به همراه همسر خود به آنجا نقل مکان کردند. او این خانه را در سال ۲۰۰۶ میلادی برای فروش گذاشت اما هیچ کسی حاضر به خرید آن نبود. دختر او که مشاور املاک بود در مصاحبه ای گفته است این خانه روی دستش مانده است و نمی تواند کاری با آن بکند.

او در پاسخ به اینکه آیا در این خانه اتفاق های ماورطبیعه رخ داده است یا خیر صراحتا گفته است: خیر!
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      پس از آن ادوارد ند مک‌لین آن را با قیمت 300 هزار دلار (7.4 میلیون دلار) خرید این یعنی چی؟؟؟؟؟؟؟؟؟

    • نیره

      این طوری هم نبوده الماس امید، متعلق به هری وینستون و اوالین والش مک لین هم بوده ولی هیچ اتفاقی براشون نیفتاد. خوب گرونترین شی دنیا، متعلق به بزرگترین و بالطبع پردردسرترین ها هم میشه دیگه. این الماس العان به طور تقریبی 250 میلیون دلار قیمت گذاری شده که گرانترین شی و بازدیدشده ترین شی(1میلیون نفر در ماه) میباشد.

    • فرشته

      وقعا جالبه راستی صاحباشون چجوری مردن؟

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج