۵۰۸۵۴۵
۳ نظر
۶۶۲۵
۳ نظر
۶۶۲۵
پ

اسپرت ترین اسپرت های بازار خودروی ایران

حتما بارها این جمله را شنیده اید که پول عامل خوشبختی نیست. شاید این حرف در بُعد معنوی درست باشد اما در بعد مالی و در حوزه خودرو، این پول است که حرف اول را در تصمیم گیری برای خرید و انتخاب یک خودرو می زند.

هفته نامه خودرو امروز - اشکان آثار: حتما بارها این جمله را شنیده اید که پول عامل خوشبختی نیست. شاید این حرف در بُعد معنوی درست باشد اما در بعد مالی و در حوزه خودرو، این پول است که حرف اول را در تصمیم گیری برای خرید و انتخاب یک خودرو می زند. پس در این مطلب، پول عامل خوشبختی و عامل سوار شدن شما بر یک خودرو اسپرت و جذاب است. همراه ما باشید با Top۱۰ خودروهای اسپرت بازار کشور.

نوبرانه انگلیسی
اسپرت ترین اسپرت های بازار خودروی ایران

اگر MG را با مالکیت چینی ها در نظر نگیریم، لوتوس اولین برند انگلیسی بازار ایران بعد از انقلاب اسلامی است که پا به خاک ایران گذاشته که با استقبال خوبی نیز مواجه شده است. لوتوس با دو مدل Elice S و Elise CUP220 به سمت بازاری رفته که سال هاست تشنه ورود خودروهایی در این حد و اندازه است؛ بازاری که با توجه به قوانین سفت و سخت دچار بحران شده و پذیرای این چنین خودروهایی با پتانسیل بالاست. هر دو مدل از پیشرانه های 4 سیلندر 1.8 لیتری مجهز به سوپرشارژر با توان 217 اسب بخار و گشتاور تولیدی 250 نیوتن متر بهره می برند. موتور لوتوس دارای کد فنی 2ZR-FE و ساخت تویوتاست. وظیفه انتقال نیرو به چرخ های عقب بر عهده گیربکس 6 دنده دستی ساخت تویوتا با کد فنی EC60 است. شتاب صفر تا 100 هم با توجه به وزن کم آن تنها 4.3 ثانیه است.

فراری کوچک
اسپرت ترین اسپرت های بازار خودروی ایران

آلفا رومئو در صنعت خودروسازی همانند یک نقاش زبردست در دنیای هنر می ماند که با قلم روی بوم چیزی را خلق می کند که روح شما را به آرامی نوازش می کند. زمانی که داخل 4C می شوید، ساده بودن اتاق توجه شما را جلب می کند اما بعد از گذشت 5 دقیقه در می یابید که این سادگی یکی از زیباترین طراحی های ساده ای است که سراغ دارید. همه چیز در عین سادگی زیباست. از دستگیره درب اسپرت با روکش چرم که بی شباهت به دسته کیف نیست و یا کلیدهای روی کنسول برای قفل درها و روشن کردن ایرکاندیشن، همه و همه جزیی از زیبایی های این ایتالیایی کوچک در عین سادگی است. شاسی تمام فیبر کربن 4C باعث شده موتور 1.8 لیتری توربو این خودرو با 240 اسب بخار و گشتاور 250 نیوتن متر، شتابی 4.5 ثانیه ای به آن بدهد.

نقاب بر صورت

سالیان سال است که مردم ایران زمین با خودروهای مرسدس بنز آشنا و عجین هستند و حتی در صحبت های عامیانه خود در طول روز نیز از اسمش استفاده می کنند. (امتحانم رو خوب دادم در حد بنز!) حالا یکی از مدل های به روز مرسدس با اسمی نو در ایران خرید و فروش می شود یعنی CLA۴۵ با آرم کمپانی MEC بر پیشانی. نیازی به تعریف و تمجید از این سازه نیست و پر واضح است ساخته دست ژرمن ها همیشه با بهترین متریال های ممکن طراحی و ساخته می شود.
اسپرت ترین اسپرت های بازار خودروی ایران

موتور 4 سیلندر 1991 سی سی توربو قادر به تولید 381 اسب بخار قدرت و 475 نیوتن متر گشتاور است که وظیفه انتقال قدرت به هر چهار چرخ با سیستم 4Matic بر دوش یک گیربکس 7 سرعته اتوماتیک است.

مونیخ غیرممکن

در سال 2009 زمانی که در فرانکفورت ب ام و از خودروی جدیدش رونمایی کرد، همگان مانند یک خودروی مفهومی به این مدل نگاه کردند. 2 سال بعد در فیلم ماموریت غیرممکن و زمانی که 1 ساعت و 42 دقیقه و 21 ثانیه از فیلم گذشته بود، تام کروز از همان خودرو برای رسیدن به هدفش استفاده کرد. خودرویی که در فیلم استفاده شد با چیزی که امروز می بینیم کمی متفاوت بود اما یک چیز را نشان داد؛ خواستن توانستن است.
اسپرت ترین اسپرت های بازار خودروی ایران

ب ام و در سال ۲۰۱۴ این مدل را روانه بازار کرد و مدت زمان کوتاهی نیز به تعداد زیادی وارد ایران شد و سروصدای زیادی نیز به پا کرد. i۸ دارای پیشرانه بنزینی ۳ سیلندر به حجم ۱.۴۹۹ سی سی و توان ۲۲۱ اسب بخار و گشتاور ۲۲۰ نیوتن متر است و در کنار آن موتور الکتریکی توان تولید ۱۳۱ اسب بخار و ۲۵۰ نیوتن متر گشتاور را داراست. در مجموع ۳۶۲ اسب بخار و ۵۷۰ نیوتن متر گشتاور در اختیار راننده i۸ قرار می گیرد و وظیفه انتقال قدرت به هر ۴ چرخ در موتور بنزینی بر عهده گیربکس ۶ دنده اتوماتیک است و در حالت برقی نیز یک گیربکس ۲ حالته، شتاب این خودرو نیز با توجه به وزن کم، تنها ۴.۴ ثانیه است.

باواریایی - آریایی

بر کسی پوشیده نیست که طراح این اتاق از سری ۶ کسی نیست جز نادر فقیه زاده، طراح سرشناس ایرانی در کمپانی ب ام و. این سری از اتاق ۶ ب ام و که با کد F۱۲ شناسایی می شود هم در فیلم ماموریت غیرممکن نشان داده شد تا طرفداران ب ام و برای اولین بار ۲ محصول جدید کمپانی را یکجا و در یک فیلم زیبا ببینند.
اسپرت ترین اسپرت های بازار خودروی ایران

یکی از بهترین مدل های این اتاق، M6 کبریوله است که تعدادی از آن در ایران موجود است. پیشرانه این خودرو 8 سیلندر توربو به حجم 4.295 سی سی است و با 560 اسب بخار، گشتاور 680 نیوتن متری تولید می کند. وظیفه انتقال قدرت به چرخ های عقب نیز بسته به مدل به عهده گیربکس 8 سرعته ساخت ZF و یا یک گیربکس 7 سرعته دستی است.

زیر سقف آبی

یکی دیگر از لشگر ژرمن ها Z4 است. Z4 از سال 2002 روی خط تولید ب ام و قرار گرفت و با استقبال خوبی از سوی بازار مواجه شد. نسل اول آن ظاهری محافظه کارانه اما زیبا داشت . نسل دوم با کد فنی E89 بعد از معرفی در بازارهای جهانی به سرعت پا به ایران گذاشت و عطش جوانان ایرانی علاقه مند به خودروهای رودستر با سایز کوچک را برطرف کرد. Z4 ها در ایران در 4 مدل 30i، 28i، 20i و 35i عرضه شدند اما در سال اخیر فقط دو مدل 20i و 28i عرضه شد که هر دو دارای موتور 4 سیلندر توربو با حجم 1997 سی سی اما با توان های متفاوت هستند.
اسپرت ترین اسپرت های بازار خودروی ایران

مدل ۱۸۴ ۲۰i اسب بخار قدرت و ۲۷۰ نیوتن متر گشتاور دارد و مدل ۲۸i ۲۴۵ اسب بخار قدرت و ۲۵۰ نیوتن متر گشتاور. انتقال قدرت به چرخ های عقب توسط یک گیربکس ۷ دنده صورت می گیرد و شتاب صفر تا ۱۰۰ مدل ۲۰i، ۶.۹ و مدل ۲۸i، ۵.۵ ثانیه است.

پوست انداخته
اسپرت ترین اسپرت های بازار خودروی ایران

در اقدامی جالب ب ام و اعلام کرد از این پس مدل های کوپه و کبریوله سری 3 تحت عنوان سری 4 کوپه و کبریوله به بازار عرضه می شوند و دیگر مدلی با نام M3 در مدل های کوپه و کبریوله وجود نخواهد داشت. سری 4 های عرضه شده در ایران یعنی 428i و 420i از پیشرانه 4 سیلندر به حجم 1.997 سی سی همراه با توربوشارژر استفاده می کنند. 420i دارای 184 اسب بخار قدرت و 270 نیوتن متر گشتاور است و 428i دارای 245 اسب بخار و 250 نیوتن متر گشتاور که با استفاده از یک گیربکس 8 سرعته به چرخ های عقب منتقل می شود.

تیتر تکراری اصالت در سه رقم

911 اصالتی است که از ابتدای تولیدش تاکنون از یک خط مشی پیروی کرده و باعث موفقیت های بسیار نیز شده. طرح کلی خودرو از سال 1963 که اولین 911 ساخته شد تا الان فقط 5 بار تغییر کرده است. اولین پارت وارد شده به ایران 911 Carrera4 کبریوله بود اما زمانی که نسل جدید معرفی شد، دیگر خبری از Carrera4 نبود و به جای این مدل چهار چرخ محرک، مدل Carrera S به صورت کبریوله و کوپه عرضه شد.
اسپرت ترین اسپرت های بازار خودروی ایران

یک نسخه اپشنال از ۹۱۱ Carrera S نیز با نام Aero Lit Cup نیز وارد شد که دارای سپر جلویی متفاوت و اسپرتی تر به همراه بالچه بزرگ عقب است. موتور ۹۱۱ طبق روال گذشته یک موتور تخت ۶ سیلندر تنفس طبیعی به حجم ۳.۸ لیتر است که توان تولید ۴۰۰ اسب بخار و ۴۴۰ نیوتن متر گشتاور را دارد. وظیفه انتقال قدرت نیز بر عهده یک گیربکس ۷ سرعته است که به چرخ های عقب می رسد. شتاب صفر تا ۱۰۰ مدل کبریوله ۴.۵ و کوپه ۴.۳ ثانیه است که با فعال کردن لانچ کنترل تا ۰.۲ ثانیه هم بهبود می یابد.

شبه ۹۱۱

اگر پول تان به ۹۱۱ نمی رسد اما دل تان یک پورشه با روح و دینامیک ۹۱۱ می خواهد، به شما باکستر ۷۱۸ توصیه می شود. باکستر، برادر کوچک تر ۹۱۱، با همان سبک پورشه یک رانندگی اسپرتی با هندلینگ لذت بخش را به ارمغان می آورد. بعد از وارد کردن نسل قبل باکستر به ایران حالا شاهد حضور نمونه به روز شده آن در بازار هستیم. ۲ مدل از باکستر به بازار عرضه شده یعنی Boxster و Boxster S که باکستر دارای یک موتور ۴ سیلندر توربو ۲.۰ لیتری ۳۰۰ اسبی با ۳۸۰ نیوتن متر گشتاور است.
اسپرت ترین اسپرت های بازار خودروی ایران
گیربکس 6 سرعته وظیفه انتقال قدرت به چرخ های عقب را دارد و می توان این خودرو را در عرض 4.9 ثانیه (4.7 ثانیه با لانچ کنترل) به سرعت 100 کیلومتر در ساعت رساند. Boxster S نیز از یک موتور 4 سیلندر به حجم 2.497 سی سی به همراه توربوشارژر استفاده می کند که توان تولید 350 اسب بخار قدرت و 420 نیوتن متر گشتاور را داراست. شتاب صفر تا 100 هم به ترتیب بدون لانچ کنترل و با لانچ کنترل 4.4 و 4.2 ثانیه است.

شیک پوش ایتالیایی
اسپرت ترین اسپرت های بازار خودروی ایران

نیازی به توضیح تاریخچه و این که چقدر این خودرو خوب است نیست زیرا همه بر توان مازراتی در تولید خودروهای اسپرت و مجلل واقف هستند. مازراتی نمونه های متعددی را در بازار ایران دارد و یکی از این نمونه ها که در بحث ما جای دارد GranCabrio S است؛ خودرویی با موتور ۸ سیلندر تنفس طبیعی به حجم ۴.۳۹۵ سی سی که توان تولید ۵۶۰ اسب بخار قدرت و ۶۸۰ نیوتن متر گشتاور را داراست. گیربکس ۶ سرعته قدرت را به چرخ های عقب انتقال می دهد تا این خودرو طی زمان ۵.۲ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برسد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      خودرو لوکس با قیمت بیست میلیون چی داریم،من برای این بیست میلیون باید دو سال تمام جون بکنم

    • نوشاد کریمی

      بی ام و i8 و بنز از همه بهتر بودن!

    • امین

      من اگه دقیقا دوسال کار کنم هیچی هم نخورم قسط هم ندم میتونم یه پراید بخرم .البته اگه تا اون موقع از گشنگی نمرده بودم .و پراید هم قیمتش گرونتر نشده بود‌.‌‌..پس نتیجه میگیریم دوچرخه سوار میشم.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج