جاباما
۵۰۸۶۴۵
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

خط قرمزهای پارلمان اروپا در رابطه با بریگزیت

پارلمان اروپا به طور یکصدا خط قرمزهای سفت و سخت خود را برای مذاکرات درخصوص بریگزیت تعیین کرده که براساس آن قانونگذاران اتحادیه اروپا در این دوره دو ساله حرف آخر را می‌زنند.

خبرگزاری ایسنا: پارلمان اروپا به طور یکصدا خط قرمزهای سفت و سخت خود را برای مذاکرات درخصوص بریگزیت تعیین کرده که براساس آن قانونگذاران اتحادیه اروپا در این دوره دو ساله حرف آخر را می‌زنند.

به نقل از خبرگزاری فرانسه، پارلمان اروپا به طور عمده نکاتی را که دونالد تاسک رئیس اتحادیه اروپا اخیرا پس از آغاز رسمی روند بریگزیت توسط ترزا می نخست وزیر انگلیس مطرح کرده بود، دنبال کرد.

اما آنها علی‌رغم نکات دونالد تاسک به مساله جبل‌الطارق اشاره‌ای نکردند. دونالد تاسک گفته بود که اسپانیا باید در خصوص اینکه آیا توافق تجاری با تنگه جبل‌الطارق برقرار می‌کند یا خیر، حرف آخر را بزند.

پارلمان اروپا نخستین نهاد اتحادیه اروپاست که موضع خود را در مورد مذاکرات بریگزیت نهایی می‌کند. این نهاد با ۵۱۶ رای موافق، ۱۳۳ رای مخالف و ۵۰ رای ممتنع، این قطعنامه را تصویب کرد.

میشل بارنیر مذاکره‌کننده اتحادیه اروپا در امور بریگزیت گفت: شما باید خط مشی را برای انگلیس تعیین کنید.

متن این قطعنامه تاکید دارد که انگلیس باید پیش از بستن توافق تجاری با اتحادیه اروپا پیشرفت قابل توجهی در شروط جدایی از این بلوک داشته باشد؛ شروطی چون رسیدگی به حقوق سه میلیون شهروند اروپایی که در انگلیس زندگی می‌کنند، هزینه خروج و تعیین سرنوشت مرز با ایرلند شمالی.

براساس این قطعنامه، اعضای پارلمان اروپا آماده شده‌اند تا توافق "گذاری" را برای کاهش تاثیر خروج انگلیس از بازار واحد اتحادیه اروپا در سال ۲۰۱۹ بپذیرند اما این مساله باید به یک دوره سه ساله محدود شود.

بارنیر گفت: پیام این مذاکرات باید این باشد که هرچه سریع‌تر درخصوص اصول خروج به توافق برسیم، به همان اندازه سریع‌تر می‌توانیم برای روابط آتی در زمینه تجارت آماده شویم.

آنتونیو تایانی رئیس پارلمان اروپا از اعضای این پارلمان خواست تا درخصوص این مذاکرات کاملا رایزنی کنند چراکه آنها باید توافق نهایی را تایید کنند.

وی گفت: بار دیگر اعلام می‌کنم که هرگونه توافق نهایی احتمالی باید توسط این پارلمان تایید شود.

۲۷ کشور عضو باقیمانده اتحادیه اروپا در نشستی در تاریخ ۲۹ آوریل (۹ اردیبهشت‌ماه) خط مشی‌های دونالد تاسک را تایید خواهند کرد و راه را برای بارنیر درخصوص آغاز مذاکرات رسمی با انگلیس در پایان مه سال جاری میلادی هموار می‌سازند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج