جاباما
۵۱۰۰۴۰
۵۰۲۳
۵۰۲۳
پ

سال ۲۰۱۷، این فیلم‌ها می‌ترکانند!

سال ۲۰۱۷ سالی است پربار برای دوستدارانِ سینما چرا که با عناوینی مختلف روبرو هستیم. از فیلمِ جدیدِ کریستوفر نولان تا ۵ فیلمِ ابرقهرمانی از Marvel و DC.

وب سایت تک شات: سال ۲۰۱۷ سالی است پربار برای دوستدارانِ سینما چرا که با عناوینی مختلف روبرو هستیم. از فیلمِ جدیدِ کریستوفر نولان تا ۵ فیلمِ ابرقهرمانی از Marvel و DC. در ادامه می‌خواهیم ۱۰ فیلمی که در صدرِ لیستِ موردانتظارترین‌ها قرار دارند را برای شما تشریح کنیم، پس با ما همراه باشید.

تا پایانِ سالِ میلادی هنوز ۹ ماه باقی‌مانده است و فیلم‌هایی در این لیست حضور دارند که در این بازه‌ی زمانی اکران می‌شوند. لازم به ذکر است که فیلم‌های حاضر در این لیست، فیلم‌های با بودجه‌ی بالا و معمولاً اقتباسی هستند که اکرانِ گسترده دریافت می‌کنند.

۱۰. The Dark Tower

کتاب‌های استیون کینگ با اقتباس‌های سینمایی غریبه نیستند و از معروف‌ترین فیلم‌هایی که بر اساسِ آثارِ او ساخته شده‌اند می‌توان به شاهکار‌هایی از جمله رستگاری شاوشنک و مسیر سبز (هر دو به کارگردانیِ فرانک دارابونت) اشاره کرد.

سال 2017، این فیلم‌ها می‌ترکانند!

«برجِ تاریک» نام یکی دیگر از آثار کینگ است که قرعه‌ی ساخت به نامش در آمده اما فرایندِ پیش-تولید فیلم به این آسانی‌ها نبوده است. تولیدِ پروژه از سال ۲۰۰۷ آغاز شد و جی جی آبرامز انتخاب اصلی کارگردانی به حساب می‌رفت اما به دلیل مشغله کاری، آبرامز از پروژه کنار رفت و در سال ۲۰۱۰ ران هاوارد وارد پروژه شد اما او هم نتوانست در مقام کارگردانی بماند و صرفا عهده‌دارِ وظیفه تهیه‌کنندگی شد. در سال ۲۰۱۵ اما کمپانیِ سونی رسماً با نیکولای آرسل قرارداد بست تا بر صندلی کارگردانیِ فیلم تکیه بزند. همه‌چیز درست پیش رفت و ادریس البا و متیو مک‌کاناهی به عنوانِ بازیگرانِ اصلی انتخاب شدند.

جیک چمبرز (با بازی تام تیلور) پسری ۱۱ ساله و عاشق ماجراجویی است که سرنخ‌هایی را مبنی بر وجود بُعدی دیگر به نام جهانِ میانه کشف می‌کند. پس از این کشف او به جهانِ میانه منتقل و با شوالیه‌ای تنها به نام رولاند دِشاین (با بازی ادریس البا) روبرو می‌شود که در سفری به سمت برجِ تاریک است که در جهانِ پایانی واقع شده‌است که می‌تواند از آن مکان باعثِ جلوگیری از انقراض جهان میانه شود اما موانع بر سر این دو زیاد است از جمله جادوگری خبیث به نام والتر پدیک (با بازی متیو مک‌کاناهی) که در تعقیبِ آن دو به سر می‌برد.

تاریخِ اکران : ۶ مرداد ۱۳۹۶


War For The Planet of The Apes .9

«نبرد برای سیاره‌ی میمون‌ها» سومین قسمت از بازسازیِ سری فیلم‌های «سیاره میمون‌ها» است که تا به اینجا توانسته ‌است عملکردِ قابل قبولی ارائه دهد و در گیشه‌ها موفق ظاهر شود. این‌بار هم مت ریوز به عنوان کارگردان بازگشته تا موفقیتِ نسخه قبل را تکرار کند - هر چند احتمالِ شکستِ فیلم نیز وجود دارد.

سال 2017، این فیلم‌ها می‌ترکانند!

اندی سرکیس باری دیگر از طریقِ موشن کپچر، نقشِ سزار، رهبر میمون‌ها را ایفا می‌کند و از دیگر بازیگران می‌توان وودی هارلسون و استیو زان را نام برد. به دنبال وقایعِ «طلوع سیاره‌ی میمون‌ها»، سزار (با بازیِ اندی سرکیس) و دیگر میمون‌ها درگیرِ جنگ با ارتشی از انسان‌ها می‌شوند. میمون‌ها متحمل تلفاتِ سنگینی شده‌اند و سزار با غرایز تاریکش برای انتقام گرفتن، درگیر است. این نبرد، سزار را در مقابلِ رهبرِ انسان‌ها قرار می‌دهد، کلنلی بی‌رحم (با بازی وودی هارلسون). نبردی که سرنوشتِ گونه‌شان و آینده‌ی زمین را مشخص می‌کند.

تاریخِ اکران : ۱۳ مرداد ۱۳۹۶


8. The Fate of The Furious

«سریع و خشمگین» از آن دسته از فیلم‌هایی هستند که ما ایرانی‌ها آن را دنبال کرده‌ایم و از طرفدارانِ این فیلم به حساب می‌آییم. حتی با شنیدنِ خبرِ فوتِ پل واکر، یکی از شخصیت‌های اصلیِ این سری، بسیار متأثر شدیم.

سال 2017، این فیلم‌ها می‌ترکانند!

«سرنوشتِ خشمگین» هشتمین فیلم این سری محسوب می‌شود. کارگردانیِ این قسمت را بر خلاف قسمتِ هفتم (که جیمز وان کارگردانِ آن بود) اف گَری گِری بر عهده دارد که پیش از این فیلمِ «Straight Outta Compton» را در کارنامه‌اش دارد. «سریع و خشمگین» به صحنه‌های هیجان‌انگیز، ماشین‌های مدل بالا و لوکیشن‌های لوکس شهرت دارد و امیدواریم که بتوانیم در هشتمین قسمت هم شاهد این موارد باشیم.

دام (با بازیِ وین دیزل) و لِتی (با بازیِ میشل رودریگز) در ماه‌ِ عسل به سر می‌برند، برایان و میا خود را از کار بازنشسته کرده‌اند، دیگر اعضای گروه تبرئه شده‌اند و به نظر می‌رسد که در حال تجربه‌ی زندگیِ معمولی هستند. اما هنگامی که زنی مرموز دام را فریب می‌دهد که به دنیای جرم و جنایت برگردد، باعث می‌شود دام به نزدیک‌ترین کسانش خیانت کند و آن‌ها را در شرایطِ بی‌سابقه‌ای قرار دهد. این اولین فیلمِ سری است که پل واکر در آن حضور ندارد.

تاریخِ اکران: ۲۵ فروردین ۱۳۹۶


7. Thor: Ragnarok

اگر شما هم «کاپیتان آمریکا: جنگِ داخلی» را تماشا کرده باشید، حتما متوجه غیبت تور و هالک شده‌اید. رگناروک، هفدهمین فیلمِ دنیایِ سینمایی مارول، به کارگردانیِ تایکا وایتیتی (کارگردانِ نوظهور نیوزلندی که در سال ۲۰۱۶ با فیلمِ «Hunt For The Wilderpeople» توانست توجه‌ها را به خود معطوف کند)، در واقع می‌خواهد غیبت این دو شخصیت را در هنگام وقایعِ جنگِ داخلی توضیح دهد.

سال 2017، این فیلم‌ها می‌ترکانند!

پس از اتفاقاتِ فیلمِ «انتقام‌جویان: عصرِ اولتران»، تور (با بازیِ کریس همسورت) بدونِ چَکُشش (معروف به میولنر) در سیاره‌ی ساکار زندانی است و باید در نبردی گلادیاتوری در مقابلِ دوستی قدیمی - هالک (با بازیِ مارک رافالو) - زنده بماند تا بتواند به موقع به آزگارد برگردد و جلویِ هلایِ شرور و رگناروکِ قریب‌الوقوع، نابودکننده‌ی تمدن آزگاردی، را بگیرد. لازم به ذکر است که بندیکت کامبربچ نقشِ دکتر استرنج را در این فیلم ایفا می‌کند.

تاریخِ اکران: ۱۲ آبان ۱۳۹۶


Spider-Man: Homecoming .6

بدونِ شک مردِ عنکبوتی شناخته شده ترین قهرمان کمپانی مارول است. سالِ ۲۰۰۷ قسمت سوم مردِ عنکبوتی به کارگردانیِ سم ریمی و بازیِ توبی مگوایر اکران شد و با وجود دریافتِ نقدهای متوسط از طرف منتقدان و مخاطبان، فیلم توانست به فروشی بالغ بر ۸۰۰ میلیون دلار دست پیدا کند و موفقیتی تجاری محسوب شود. همه‌چیز برای ساختِ قسمتِ چهارم آماده بود اما سم ریمی به دلایلی از پروژه کناره‌گیری کرد.

سال 2017، این فیلم‌ها می‌ترکانند!

فیلمِ بعدیِ این فرنچایز بازسازی‌ای بود با بازیِ اندرو گارفیلد و کارگردانیِ مارک وب با نامِ «مردِ عنکبوتیِ شگفت‌انگیز». اما این سری فیلم هم به دلیل نقد‌های متوسط و عملکرد نه‌چندان خوب در باکس‌آفیس، منتفی شد. با این حال در فوریه سال ۲۰۱۵ سونی و مارول اعلام کردند که نسخه‌ی جدیدی از مرد عنکبوتی قرار است که وارد دنیای سینماییِ مارول شود و اولین حضورش را در «کاپیتان آمریکا: جنگ داخلی» تجربه کند، یک سال بعد فیلمِ سولوی خود را به کارگردانیِ جان واتس دریافت کند و مدتی بعد تام هالند به عنوانِ بازیگر این نقش انتخاب شد. جنگِ داخلی اکران و مرد عنکبوتیِ هالند با اقبالِ خوب طرفداران روبرو شد.

«Homecoming» بعد از وقایع جنگِ داخلی روایت می‌شود. پیتر پارکر (با بازیِ تام هالند)، با کمکِ الگویش تونی استارک (با بازی ربرت داونی جونیور)، در تلاش است تا تعادلی بین زندگیِ عادی‌اش به عنوانِ یک دانش‌آموز دبیرستانی در محله‌ کویینزِ شهر نیویورک و مبارزه با جرم و جنحه به عنوانِ مرد عنکبوتی برقرار کند تا اینکه خطری به ‌نام «Vulture» (با بازی مایکل کیتون) از راه می‌رسد. «Homecoming» شانزدهمین فیلمِ دنیای سینماییِ مارول است.

تاریخِ اکران : ۱۶ تیر ۱۳۹۶


5. Guardians of The Galaxy Vol 2

در مراسم کامیک-کان سالِ ۲۰۱۲، کمپانیِ مارول اعلام کرد که در حالِ ساختِ فیلمی بر اساسِ کتاب مصور محافظان کهکشان است و جیمز گان وظیفه‌ی کارگردانی و نویسندگیِ فیلم را بر عهده دارد (که تا آن زمان فیلم چشمگیری در کارنامه‌اش دیده نمی‌شد). با اینحال فیلم در سال ۲۰۱۴ اکران شد، با تحسین فراوانِ منتقدان و مخاطبان روبرو شد و با فروشِ بیش از ۷۰۰ میلیون دلار توانست به یکی از بهترین فیلم‌های دنیای سینمایی مارول تبدیل شود و راه را برای دیگر فیلم‌های مارول که بر اساس شخصیت‌های کمتر شناخته شده این کمپانیِ ساخته می‌شود، باز کند (بخوانید مرد مورچه‌ای!).

سال 2017، این فیلم‌ها می‌ترکانند!

حالا منتظر قسمت دوم هستیم و واکنش‌ها به اکرانِ اولیه فیلم بسیار مثبت بوده‌است اما باید منتظر بود و دید که فیلم در اکران جهانی چه می‌کند. دو تا سه ماه بعد از وقایع قسمتِ اول، محافظانِ کهکشان از میانِ سیاره‌ها عبور و در کهکشان‌ها سفر می‌کنند و در تلاشند تا خانواده‌ نوپا‌ی خود را در کنار هم نگه‌دارند در حالی که به پیتر کوییل (با بازی کریس پرت) کمک می‌کنند تا پدرِ واقعی‌اش را پیدا کند و او را بهتر بشناسد.

تاریخِ اکران: ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۶


4. Wonder Woman

چهارمین فیلمِ دنیای سینمایی DC که بسیاری از طرفداران DC و کتاب‌های مصور منتظر آن هستند، چرا که با وجود شروع نسبتاً ناامیدکننده‌ی دنیای سینمایی DC، «واندر وومن» می‌تواند جانی تازه بر کالبدِ این سری بدمد.

سال 2017، این فیلم‌ها می‌ترکانند!

کارگردانِ فیلم پتی جنکینز است که در سال ۲۰۰۳ با فیلمِ «هیولا» توانست خود را به عنوانِ کارگردانی توانا ثابت کند و برای شارلیز ترون جایزه‌ی بهترین بازیگر زنِ اسکار را به ارمغان بیاورد. جف جانز، یکی از مدیرانِ ارشد و نویسنده‌ی کاربلدِ DC، وظیفه‌ی نوشتنِ فیلمنامه‌ را بر عهده دارد و گال گادوت برای بار دوم (پس از معرفی‌اش در «بتمن علیه سوپرمن») و در اولین فیلمِ سولویِ Wonder Woman، این نقش را ایفا می‌کند. از دیگر بازیگران می‌توان به رابین رایت، کانی نیلسن و دنی هیوستون اشاره کرد.

در اوایلِ قرنِ بیستم، پرنسسِ آمازونی دیانا (با بازیِ گال گادوت)، که در جزیره‌ی تمیسکرا زندگی می‌کند، با خلبانِ ارتش آمریکا، استیو ترور (با بازیِ کریس پاین) که هواپیمایش در نزدیکیِ جزیره سقوط می‌کند، ملاقات می‌کند. بعد از این که ترور به آمازونی‌ها درباره‌ی وقایعِ جنگ جهانیِ اول اطلاعات می‌دهد، دایانا خانه‌اش را ترک می‌کند تا پایانی زودهنگام به جنگ جهانی اول ببخشد.

تاریخِ اکران:‌ ۱۲ خرداد ۱۳۹۶


3. Dunkirk

نبردِ دانکرک و عملیاتِ دینامو سوژه‌ی فیلمِ جدیدِ کریستوفر نولان، خالقِ سه‌گانه‌ی شوالیه تاریکی و میان‌ستاره‌ای، است. اما آیا باز هم می‌توانیم شاهدِ شاهکاری دیگر از این کارگردان باشیم؟ باید منتظر ماند و دید.

سال 2017، این فیلم‌ها می‌ترکانند!

به کارگردانی، نویسندگی و تهیه‌کنندگیِ نولان، «دانکرک» داستانِ نیروهای متفقین از جمله بریتانیا، بلژیک، کانادا و فرانسه را روایت می‌کند که در سواحل دانکرک توسط نیروهای آلمانی محاصره شدند و در عملیات دینامو، که در تاریخ ۲۶ می تا ۴ ژوئنِ ۱۹۴۰ در اوایل جنگ جهانیِ دوم به وقوع پیوست، تخلیه شدند.

تیمِ بازیگران را انگلیسی‌های خوش‌نام تشکیل می‌دهند که در رأس آن‌ها تام هاردی، کنت برانا، مارک رایلنس و سیلیان مورفی را می‌توان نام برد. حتی هری استایلز، خواننده گروهِ One Direction، نیز در این فیلم ایفای نقش می‌کند. هانس زیمر وظیفه‌ی تولیدِ موسیقیِ فیلم را بر عهده دارد. به گفته نولان، فیلم از ۳ زاویه دید (معنوی!) روایت می‌شود: آسمان (خلبانان)، زمین (سربازان محصور در ساحل) و دریا (نیروهایِ مسئولِ تخلیه‌ی نیرو‌ی دریایی). از نکات قابل توجه اینکه فیلمبرداری در دانکرک (محل وقوعِ اتفاق) واقع در کشور فرانسه انجام شده است.

تاریخِ اکران : ۳۰ تیر ۱۳۹۶


2. Justice League

سال ۲۰۱۳ اقتباسی دیگر از داستان سوپرمن به کارگردانیِ زک اسنایدر ساخته شد که با نظرات متوسط منتقدان روبرو شد و مدتی بعد اعلام شد که این فیلم در واقع شروع دنیای سینمایی DC خواهد بود و دومین فیلمِ ابرقهرمانیِ DC (باز هم به کارگردانیِ اسنایدر) نیز سوپرمن را در مقابل بتمن قرار می‌دهد، ایده‌ای جاه‌طلبانه اما شدنی. فیلم در سالِ ۲۰۱۶ اکران شد و با وجود فروش نسبتاً خوب، به مذاق منتقدان و برخی فیلم‌دوستان خوش نیامد، پس تا به اینجایِ کار وارنر و DC شروعِ خوبی را برای دنیایِ سینماییشان رقم نزده‌اند.

سال 2017، این فیلم‌ها می‌ترکانند!

اما طبقِ بازدیدی که گروهی از نویسندگانِ سایت‌ها و مجلاتِ معتبر از استودیویِ محل ضبطِ عدالت‌جویان، پنجمین فیلمِ دنیای سینماییِ DC، داشتند، به نظر می‌رسد که اسنایدر و کمپانیِ وارنر در تلاشند تا فیلم را به سمت و سویی دیگر و متفاوت نسبت به قبل هدایت کنند و شوخ‌طبعی و رنگ و لعابِ بیشتری چاشنیِ کار کنند (چیزی که به گفته‌ی منتقدان، کمبود آن در «بتمن علیه سوپرمن» از ایرادات به شمار می‌رفت).

داستانِ فیلم ماه‌ها بعد از وقایعِ «بتمن علیه سوپرمن» را روایت می‌کند. متأثر از فداکاریِ سوپرمن برای بشریت، بروس وین (با بازیِ بن افلک) و دایانا پرنس (با بازیِ گال گادوت) گروهی از ابرانسان‌ها را دورِ هم جمع می‌کنند تا با تهدیدِ مخربِ استپن‌ولف (با بازیِ سیاران هیندز) و ارتشش (با نامِ پارادیمن‌ها)، که در جستجوی سه جعبه‌ی مادرِ موجود بر رویِ کره‌زمین هستند، مقابله کنند. این فیلم همچنین اولین حضورِ عدالت‌جویان بر پرده‌ی بزرگ محسوب می‌شود.

تاریخِ اکران:۲۶ آبان ۱۳۹۶


1. Star Wars: The Last Jedi

پس از اکرانِ اولین فیلمِ «Star Wars» به کارگردانیِ جورج لوکاس در سالِ ۱۹۷۷، این فیلم به سرعت تبدیل به موفق‌ترین فیلمِ دورانِ خود شد و آغازِ فرنچایزی بود که ما را با خود به آینده‌ای دور و میان ستاره‌ها قرار داد. هر سه فیلمِ اصلیِ سری جزءِ ۲۵۰ فیلمِ برتر سایتِ IMDb است و بعدها سه‌گانه‌ی دیگری ساخته‌شد که هیچ‌گاه موفقیتِ سه‌گانه‌ی اصلی را تکرار نکرد اما شفاف‌سازی‌هایی را در بخشِ ‌داستان انجام داد.

سال 2017، این فیلم‌ها می‌ترکانند!

سال ۲۰۱۵ و با اکران قسمت هفتم به کارگردانی جی جی آبرامز، فیلم با استقبالِ بسیار زیاد مواجه شد و توانست بیش از ۹۰۰ میلیون دلار فروش کند و اسپین آفی هم که در سالِ ۲۰۱۶ با نامِ «Rogue One» ساخته شد نزدیک به ۶۰۰ میلیون دلار فروش کرد. اما قسمت هشتم، ری به همراهِ فین، پو و لوک اسکای‌واکر سفرِ حماسه‌آمیزِ خود را ادامه می‌دهند. لازم به ذکر است که قسمتِ هشتم، آخرین فیلمِ کری فیشر در نقشِ پرنسس لیا است که در دسامبرِ سالِ ۲۰۱۶ از دنیا رفت.

تاریخِ اکران : ۲۴ آذر ۱۳۹۶
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج