جاباما
۵۱۰۳۶۱
۱ نظر
۵۰۰۱
۱ نظر
۵۰۰۱
پ

شجاعی در آستانه ثبت رکوردی تاریخی

مسعود شجاعی بازیکن خوش اخلاق و خوش تکنیک آبادانی روزهای خوبی را در دهه چهارم زندگی خود سپری می کند و با حفظ این روند می تواند به تنها بازیکن ایرانی بدل شود که در سه جام جهانی بازی می کند.

ورزش سه: مسعود شجاعی با درخشش در تیم نفت آبادان خود را به فوتبال ایران معرفی کرد و سپس به تیم سایپا پیوست و در این تیم بود که نمایش های خوبش، این بازیکن را مورد توجه تیم های عربی قرار داد و الشارجه امارات تیم بعدی او لقب گرفت تا مسیر اوساسونا و حضور در فوتبال اسپانیا از کشور امارات عبور کند.

با مرور دوران حرفه ای او چند ویژگی جلب نظر می کند:

• عدم تمایل به حضور در تیم های بزرگ پایتخت

شجاعی از معدود بازیکنان لژیونر فوتبال ایران به شمار می رود، که علیرغم حضور در سال های پایانی فوتبال خود، هنوز تمایلی به هیچ یک از دو تیم بزرگ پایتخت نشان نداده و بارها اعلام کرده دوست دارد فوتبال خود را در خارج از ایران خاتمه دهد.

• حضور مدام و همکاری با ۵ مربی مختلف با افکار متفاوت
هافبک ریزنقش و تکنیکی تیم پانینیوس که این روزها در اوج آمادگی و بلوغ فوتبالی اش به سر می برد، هم چنین معدود بازیکن ایرانی به شمار می رود که با مربیان مختلف ملی در طول دوران حرفه ای خود کار کرده است.
شجاعی در جام جهانی ۲۰۰۶ و در دیدار برابر آنگولا از دقیقه ۱۳ و در پی مصدومیت محمد نصرتی وارد میدان شد تا تجربه حضور در بزرگترین رویداد ورزشی جهان را در ۲۲ سالگی و در آخرین دیدار ایران در این مسابقات تجربه کند. وی پس از روی کار آمدن امیر قلعه نویی نیز در تیم ملی حضور داشت و در جام ملت های ۲۰۰۷ یکی از بازیکنان ملی ایران بود. با خروج قلعه نویی، علی دایی به عنوان سرمربی تیم ملی انتخاب شد و نقش مسعود شجاعی در تیم علی دایی کلیدی تر از قبل هم شد. تیم ملی با علی دایی به جایی نرسید و افشین قطبی سکان دار هدایت تیم ملی شد؛ مسعود شجاعی در دوران حضور قطبی که سه بازی مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۰ و حضور در جام ملت های آسیا ۲۰۱۱ بود نیز در میان بازیکنان تیم ملی جای داشت.

با خروج افشین قطبی از ایران، دوران حضور کارلوس کی روش پرتغالی در ایران آغاز شد و در حال حاضر که نزدیک به ۶ سال از حضور این مربی در ایران سپری شده است، مسعود شجاعی همچنان در تیم ملی حضور دارد و پس از تجربه حضور در جام جهانی ۲۰۱۴ که با بازی در مقابل هر سه تیم گروه (نیجریه، آرژانتین و بوسنی) همراه شد و همچنین حضور در جام ملت های آسیا ۲۰۱۵، در مسابقات مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه نیز نقشی کلیدی در صعود ایران داشته است.

• بازگشت به فوتبال اروپا و اوج گیری دوباره مسعود

مسعود شجاعی در جام جهانی ۲۰۱۴ عضویت تیم لاس پالماس را در اختیار داشت و پس از جام جهانی بار دیگر به کشورهای حوزه خلیج فارس بازگشت؛ اما بازگشت دوباره او به فوتبال اروپا با تیم پانینیوس بار دیگر نام این بازیکن را بر سر زبان ها انداخت و این بازیکن این روزها نقشی کلیدی در موفقیت های تیم پانینیوس و قرار گرفتن این تیم در رتبه دوم لیگ یونان ایفا می کند. شجاعی در دیدارهای مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۸ نیز یکی از مهره های مورد اعتماد کی روش بوده است؛ بازیکنی که در دیدار برابر ازبکستان (دور رفت) و چین (مرحله برگشت) نمایش های تحسین برانگیزی ارائه داد و یکی از عاملان اصلی پیروزی ایران لقب گرفت.

• سومین جام جهانی در انتظار مسعود

کاپتیان دوم تیم ملی پس از اشکان دژاگه، که در جام جهانی ۲۰۰۶ و ۲۰۱۴ با تیم ملی در این رقابت های مهم حاضر بوده است، با ادامه روند خوب خود در سال اخیر می تواند به اولین بازیکن ایرانی تبدیل شود که می تواند حضور در سه جام جهانی را تجربه کند؛ بازیکنی که در تیم ملی شاگردی ۵ مربی مختلف را تجربه کرده و هر چه بر تجربه او افزوده می شود، بر پختگی فنی و اخلاقی او نیز افزوده می شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • پیمان

      افرین به مسعودافرین به شیرقشقایی ان شاالله همیشه پیروزسربلندباشی توهمیشه بهترین بودی ماقشقایی همیشه برات دعامیکنیم تاهمیشه سرافرازی توببینیم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج