۵۱۰۵۴۱
۵۰۰۱
۵۰۰۱
پ

بانوان تکواندوکار ایران با ۹ مدال قهرمان شدند

با کسب مدال طلای اکرم خدابنده، پرونده تیم بانوان ایران با ۹ مدال طلا، نقره، برنز و کسب عنوان قهرمانی در رقابتهای بین المللی مراکش بسته شد.

خبرگزاری مهر: نخستین دوره رقابتهای تکواندو جام ریاست آفریقا که با حضور ۳۳۹ تکواندوکار از ۳۴ کشور در سالن «ایبیات» شهر آگادیر جریان داشت، با قهرمانی تیم اعزامی کشورمان به پایان رسید. تیم بانوان ایران با چهار مدال طلا، دو نقره و سه برنز بالاتر از همه کشورها عنوان قهرمانی را کسب کرد.

اکرم خدابنده آخرین نماینده کشورمان در این رقابتها موفق به کسب نشان طلای وزن ۷۳+ کیلوگرم شد. وی ابتدا ۸ بر ۲ «نجوا مزیان» از مراکش را شکست داد، سپس در پیکار برابر«روسانا سیمونالامو» از اسپانیا در حالی که یک بر صفر پیش بود، به دلیل آسیب دیدگی حریف به پیروزی دست یافت و راهی بازی نهایی شد. خدابنده در دیدار پایانی «ویام دیسلام» از مراکش را ۶بر۴ از پیش رو برداشت و به نشان طلا دست یافت.

ناهید کیانی در وزن ۴۹- کیلوگرم کار خود را با برتری ۳۰ بر ۵ برابر «رباب اوماسود» از مراکش آغاز کرد و سپس ۲۷ بر۷ «هودا آیت» دیگر نماینده مراکشی این وزن را از پیش رو برداشت و در ادامه با پیروزی ۱۱ بر هشت برابر «نور عبدلاسلام» از مصر به دیدار نهایی راه پیدا کرد. وی در فینال ۱۸ بر ۱۲ نتیجه را به «کریستینا تومیک»از کرواسی واگذار کرد و به نشان نقره دست پیدا کرد.

سودابه پورصادقی دیگر نماینده ایران در این وزن پس از برتری مقابل «سارا امین» از مراکش با نتیجه ۱۵ بر ۴ و «آنلین گوفین» از بلژیک با نتیجه ۱۵ بر یک، درمرحله نیمه نهایی ۴ بر یک مقابل «کریستینا تومیک» از کرواسی بازنده شد و به مدال برنز این رقابت‌ها دست یافت.

هانیه اخلاقی هم در وزن ۶۷- کیلوگرم ابتدا «خدیجه ال بو» از مراکش ۲۱ بر ۵ را شکست داد و سپس در پیکار با «دوریس پله» از کرواسی ۱۷ بر ۹ صاحب برتری شد و در مرحله نیمه نهایی ۵بر۴ نتیجه را به «متا جلیک» از کرواسی واگذار کرد و برنز گرفت.

در وزن ۵۷- کیلوگرم تیم کشورمان دو نماینده داشت که هر دو تکواندو از دور مسابقات حذف شدند. طیبه پارسا با قبول شکست ۱۱ بر ۱۲ در مصاف با «آنا لنا فروئمینگ» از آلمان و مهسا جدی با شکست ۱۳بر ۹ برابر «کارولنا کارستن» از پاناما از دور مسابقات کنار رفتند.

برای تیم کشورمان در این رقابتها اکرم خدابنده، فاطمه مصطفایی و فاطمه مداحی سه نشان طلا، کیانا اخوان و ناهید کیانی دو مدال نقره، سودابه پور صادقی، هانیه اخلاقی و نفیسه مخلصی هم سه نشان برنز کسب کرده است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج