۵۱۱۴۵۹
۱ نظر
۵۰۰۶
۱ نظر
۵۰۰۶
پ

کاهش حوادث دریایی در هرمزگان طی نوروز ۹۶

معاون امور دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان گفت: در نوروز ۹۶ به علت اطلاعیه‌های هواشناسی و انتشار به‌موقع آن توسط رسانه‌ها حوادث دریایی نسبت به سال‌های گذشته ۴۰ درصد کاهش پیدا کرده است.

خبرگزاری ایسنا: ‌مهدی نوفرستی امروز (۲۱ فروردین) در نشستی خبری در خصوص اقدامات سفرها نوروزی این اداره کل، با بیان اینکه امسال به علت اطلاع‌رسانی خوب رسانه‌ها ترددهای غیرمجاز شناورها کاهش قابل‌توجهی داشته است، اظهار کرد: همچنین به علت اطلاعیه‌های هواشناسی و انتشار به‌موقع آن توسط رسانه‌ها حوادث دریایی نسبت به سال‌های گذشته ۴۰ درصد کاهش پیدا کرده است.

دبیر کمیته حمل‌ونقل دریایی ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی استان هرمزگان با اشاره به اینکه جلسات طرح نوروز ۷ مدل است و با حدود ۱۳ مدل دستورالعمل برگزار می‌شود، افزود: طرح نوروز، طرح آموزش خدمه، طرح ساماندهی مسیرها و لنگرگاه‌ها و ۱۳ مدل آنالیز ریسک توسط کارشناسان و تمام عملکرد و برنامه ما بر اساس محاسبات ریسکی است که کارشناسان انجام داده‌اند.

وی با بیان اینکه پنج محور اقدامات ستاد تسهیلات سفرهای دریایی نوروزی استان هرمزگان ایمنی شناور، ایمنی مسیر، ایمنی ترمینال، شرایط اضطرار و اطلاع‌رسانی بوده است، اضافه کرد: اطلاع‌رسانی در قالب برنامه رادیویی، پخش بروشور، سایت اداره کل بنادر و دریانوردی، تلفن‌ها و ارتباط مستقیم با مردم و غیره از محورهای اصلی اقدامات ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی بوده است.

نوفرستی با اشاره به اینکه در بحث ایمنی مسیر دریا سامانه وی‌تی‌اس اداره کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان حدود دو هزار و ۵۰۰ خدمات کنترل ترافیک را در این مدت انجام داده است، تصریح کرد: به علت اهمیت بسیار زیادی که بندر بزرگ شهید حقانی دارد یک سامانه کنترل ترافیک را نیز در مرکز گذاشتیم و این سامانه سیستم ایمنی مضاعفی را ایجاد کرده است.

معاون امور دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان عنوان کرد: در تمام بنادر مسافری تیم غواص، تیم اورژانس، حلال احمر، جرثقیل (درصورت تردد خودرویی)، کل تیم‌های پاسخ در شرایط اضطراری (ای‌آرسی)، ۲۰ ایستگاه همیار ناجی و ۱۳ ایستگاه قواصی را مستقر کردیم و همچنین ۱۶ شناور خدماتی علاوه بر همیاران ناجی یعنی مجموعاً ۳۶ شناور برای عملیات نجات و ساماندهی استفاده کرده‌ایم.

این مقام مسئول در پایان خاطرنشان کرد: خدمات بسیار عالی در بنادر مسافری ازجمله زیباسازی سقف، بلیط، نحوه خدمات، اطلاع‌رسانی، تعمیرات اسکله‌ها، تعمیرات برج‌های نور، رادیو، بی‌سیم، گذاشتن آتش‌نشان و خودروی آتش‌نشانی انجام شده است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • فرساش ایرانی

      من شاهد این پیشرفت بودم،چون در طول عید زیاد به قشم رفتم از بندرعباس،در مورد این مسیر میتونم بگم خوب بود فقط سرویس هایی هم بوده که مردم به مشکل خوردند و به دلیل نبود شناور سرگردان شدن تو جزیره قشم و مشکلاتی رو به همراه داشت.امیدوارم سال ۹۷ بهتربشه.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج