۵۱۲۷۱۸
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

خواندنی‌های هفته‌های ۲۷ و ۲۸ بوندس لیگا (۲)

مسابقات هفته های ۲۷ و ۲۸ بوندس لیگا با برگزاری مجموع ۱۸ بازی به پایان رسید. نگاهی متفاوت خواهیم داشت به رقابت های این دو هفته از بوندس لیگا

وبسایت نود: مسابقات هفته های ۲۷ و ۲۸ بوندس لیگا با برگزاری مجموع ۱۸ بازی به پایان رسید. نگاهی متفاوت خواهیم داشت به رقابت های این دو هفته از بوندس لیگا

هفته بیست و هشتم بوندس لیگا با وقایع مهمی از جمله پیروزی لایپزیگ و هرتا برلین توأم شد. هوفنهایم پس از پیروزی مقابل بایرن مونیخ، یک شکست غیر منتظره را از هامبورگ پذیرفت و تیره روزی های ماینتس نیز ادامه یافت.

خواندنی‌های هفته‌های 27 و 28 بوندس لیگا (2)

آینتراخت فرانکفورت ۲-۲ وردر برمن

شاگردان الکس نوری قدر گل های زلاتکو یونوزوویچ و فین بارتلس را در نیمه اول نداشته و برتری ۲-۰ را با تساوی عوض کردند. مارکو فابین با ضربه پنالتی خود، عقاب ها را از شکست مقابل برمن نجات داد تا شکست ناپذیری خانگی فرانکفورت مقابل این تیم از سال ۲۰۰۹ ادامه یابد. فرانکفورت طی ۹ بازی اخیر لیگ پیروز نشده است.

فرانکفورت که در ۸ بازی قبلی فقط یک گل زده بود، ظرف ۲۵ دقیقه مقابل برمن، دو گل به ثمر رساند. طلسم عدم گلزنی فرانکفورت پس از ۴۸۷ دقیقه شکست. آندرسون اوردونس اکوادوری برای اولین بار در ترکیب ثابت فرانکفورت در بوندس لیگا به میدان رفت.

خواندنی‌های هفته‌های 27 و 28 بوندس لیگا (2)

شالکه ۴-۱ وولفسبورگ

گیدو بورگشتالر دو گل برای آبی های اشرافی زد، همچنین لئون گورتسکا و دنیل کالیجوری نیز در نقش گلزن ظاهر شدند تا تک گل ماریو گومز برای وولفسبورگ بی اثر گردد. گرگ ها در هر ۷ سفر اخیر به گلزنکرشن شکست خورده و از سال ۲۰۰۹ در حسرت پیروزی هستند و طی ۷ بازی اخیر در گلزنکرشن ۲۰ گل خورده اند!

وولفسبورگ طی ۳ بازی اخیر بوندس لیگا پیروز نشده و به نظر می رسد که ماه عسل آندریس یونکر در این تیم به پایان رسیده است. گیدو بورگشتالر برای پنجمین بار در بوندس لیگا گلزنی کرد.

خواندنی‌های هفته‌های 27 و 28 بوندس لیگا (2)

کلن ۲-۳ بوروسیا مونشن گلادباخ (Derbysieger یا Rhine Derby)

آنتونی مودست در این دربی سنتی یک گل زد و یک پاس گل داد اما باز هم کافی نبود و تیم گلادباخ با تکیه بر گل های یانیک وسترگارد، ابراهیما ترائوره و لارس اشتیندل به پیروزی رسید. بیشترین تعداد باخت های کلن در تاریخ بوندس لیگا، مقابل همین حریف محلی بوده و نه مقابل بایرن مونیخ!

گلادباخ پس از بایرن، دومین تیمی است که در فصل جاری، در زمین کلن به پیروزی دست می یابد. گلادباخ با دیتر هکینگ طی ۱۱ بازی بیرون خانه فقط یک بار باخته است. کریستین کلمنس و ابراهیما ترائوره پس از یک سال، در بوندس لیگا گلزنی کردند. لارس اشتیندل نیز هشتمین گل خود در این فصل را زد. محمود داهود با یک پاس گل و ۱۱۱ لمس توپ، عملکرد فوق العاده ای داشت.

خواندنی‌های هفته‌های 27 و 28 بوندس لیگا (2)

هامبورگ ۲-۱ هوفنهایم

دو گل آرون هانت باعث شد تا تک گل آندری کراماریچ از روی نقطه پنالتی بی ثمر و کام شیرین زینشایمی ها پس از پیروزی مقابل بایرن مونیخ تلخ شود. هوفنهایم طی ۷ تقابل پیشین با هامبورگ فقط یک بار باخته بود اما جالب این جاست که در آن بازی، مارکوس گیزدول روی نیمکت هوفنهایم حضور داشت. حالا گیزدول به عنوان مربی هامبورگ، شکست دیگری را به هوفنهایم تحمیل کرد. تقابل گیزدول با دستیار سابق خود یعنی ناگلسمن هم جالب توجه بود.

هامبورگ در این بازی برای نهمین بار پیاپی در خانه شکست نخورد. آندری کراماریچ طی ۸ بازی اخیر بوندس لیگا، ۸ گل به ثمر رسانده و آمار ۱۲ گل و ۷ پاس گل را در کارنامه دارد. هوفنهایم در این بازی برای سیصدمین بار در بوندس لیگا به میدان رفت.

خواندنی‌های هفته‌های 27 و 28 بوندس لیگا (2)

فرایبورگ ۱-۰ ماینتس

تک گل نیلس پترسن ۳ امتیاز را برای فرایبورگ به ارمغان آورد تا اولین پیروزی خود مقابل ماینتس از سال ۲۰۱۰ را جشن بگیرد. ماینتس برای پنجمین بازی پیاپی شکست خورد. یانیک هوث دروازه بان ذخیره ماینتس برای اولین بار در بوندس لیگا به میدان رفت.

باید لقب ذخیره طلایی این فصل بوندس لیگا را به نیلس پترسن بدهیم. او برای هشتمین بار به عنوان یار تعویضی برای فرایبورگ گلزنی کرد آن هم چند ثانیه پس از ورود به زمین! بدین ترتیب، او در کنار الکساندر سیکلر با ۱۸ گل زده، طلایی ترین تعویضی های تاریخ بوندس لیگا هستند.

خواندنی‌های هفته‌های 27 و 28 بوندس لیگا (2)

رازن بال اشپورت لایپزیگ ۱-۰ بایر لورکوزن

حرکت خارق العاده امیل فورسبرگ و ضربه تمام کننده یوسف پولسن در واپسین ثانیه های بازی، ۳ امتیاز را در شرق آلمان نگه داشت و تیم ده نفره لایپزیگ تنها چند دقیقه پس از اخراج ویلی اوربان کاپیتان خود، به گل دست یافت. پولسن نیز به عنوان یار تعویضی گلزنی کرد. فورسبرگ با ۱۴ پاس گل، بهترین پاسور لیگ های معتبر اروپایی در فصل جاری محسوب می شود.

با توجه به شکست دورتموند و هوفنهایم، این پیروزی برای لایپزیگ بسیار ارزشمندتر شد. شرقی ها برای اولین بار در سال ۲۰۱۷ به ۳ برد پیاپی رسیدند. عمر توپراک برای دویستمین بار در بوندس لیگا با پیراهن لورکوزن به میدان رفت.

خواندنی‌های هفته‌های 27 و 28 بوندس لیگا (2)

هرتا برلین ۲-۰ آگزبورگ

یک گل و یک پاس گل از والنتین اشتوکر باعث شد هرتا به یک پیروزی مهم دست یابد. جان بروکس برای دومین بار در این فصل، با ضربه سر گلزنی کرد. هرتا هرگز در خانه به آگزبورگ نباخته و طی ۷ تقابل اخیر این دو تیم، فقط ۵ گل به ثمر رسیده است. آگزبورگ طی ۵ بازی اخیر و جمعاً به مدت ۵۱۳ دقیقه مقابل هرتا گلزنی نکرده است.

پل فرهاگ و الکساندر اسواین برای صد و پنجاهمین بار در بوندس لیگا به میدان رفتند. آگزبورگ طی ۶ بازی اخیر پیروز نشده و خطر سقوط را احساس می کند.

خواندنی‌های هفته‌های 27 و 28 بوندس لیگا (2)

اینگولشتات ۳-۲ دارمشتات

ماریو فرانچیچ در نبرد قعر جدولی ها دو گل به ثمر رساند اما یک گل و یک پاس گل آلموگ کوهن باعث شد تا اینگلوشتات یک کامبک تاریخی را رقم بزند و در نهایت با گل مارکوس سوتنر به هر ۳ امتیاز بازی برسد. کوهن در بازی قبل نیز دو گل برای اینگولشتات به ثمر رساند. رومن برژری و آنتونیو میرکو چولاک نیز دو بازیکن اخراجی مسابقه بودند. با این نتایج، بقای دارمشتات بسیار غیر محتمل بوده اما امید اینگولشتات برای فرار از سقوط افزایش یافت. شانتزر با ۳ برد پیاپی، فقط یک امتیاز با فرار از منطقه سقوط فاصله دارد.

اینگولشتات طی ۸ بازی مقابل دارمشتات فقط یک بار باخته است. تعداد باخت های دارمشتات در فصل جاری فقط از تعداد باخت های تاسمانیا برلین در فصل ۶۶-۱۹۶۵ کمتر بوده و هر ۱۴ بازی بیرون خانه را با شکست به پایان رسانده است.

خواندنی‌های هفته‌های 27 و 28 بوندس لیگا (2)



نگاهی به مسابقات هفته ۲۷ بوندس لیگا


دارمشتات ۰-۲ بایر لورکوزن

کوین فولاند یک گل و یک پاس گل را در این بازی ثبت کرد تا لورکوزن به یک برد ارزشمند دست یابد. شاید دارمشتات بهترین هدیه برای تایفون کورکوت بود تا پس از ۷ بازی پیاپی، طعم برد را بچشد. سیدنی در تقابل با تیم سابقش فقط ۲۷ دقیقه بازی کرد و تعویض شد. یولیان برانت ۴ گل و ۷ پاس گل را در کارنامه دارد.

خواندنی‌های هفته‌های 27 و 28 بوندس لیگا (2)

آگزبورگ ۲-۳ اینگولشتات

سونی کیتل و آلموگ کوهن (۲ گل) برای اینگولشتات گلزنی کردند اما در یک ربع انتهای بازی، پل فرهاگ یک گل زد و یک پاس گل به حمیت آلتینتاپ داد تا اختلاف به حداقل برسد. این دو تیم بدترین کارنامه بازی های خانگی را در اختیار دارند. آگزبورگ طی ۸ بازی اخیر فقط یک برد به دست آورده است.

خواندنی‌های هفته‌های 27 و 28 بوندس لیگا (2)

ماینتس ۲-۳ رازن بال اشپورت لایپزیگ

امیل فورسبرگ دو پاس گل داد تا مارسل زابیتسر و تیمو ورنر برای لایپزیگ گلزنی کنند. پاس گل یوسف پولسن نیز به معنای گل سوم شرقی ها توسط نبی کیتا بود. دو بازیکن تعویضی یعنی خایرو و یوشینوری موتو دو گل بی حاصل ماینتس را زدند در حالی که ژان فیلیپ بامین نیز از بازی اخراج شد تا ماینتس با ۷ کارت قرمز، رکورد دار این فصل باشد. هر ۵ گل بازی در نیمه دوم و ۳ گل نیز توسط بازیکنان تعویضی به ثمر رسیده شد.

خواندنی‌های هفته‌های 27 و 28 بوندس لیگا (2)

وولفسبورگ ۰-۱ فرایبورگ

تک گل فلورین نیدرلشنر باعث شد تا یک شکست تلخ نصیب فرایبورگ شود. نیلس پترسن ۹ دقیقه پس از حضور در زمین، پاس گل را فرستاد. گرگ ها پس از ۷ بازی پیاپی، به فرایبورگ باختند. اولین کلین شیت فرایبورگ از هفته ۱۴ به بعد ثبت شد. بالاخره ماریو گومز برای اولین بار در دوران مربیگری آندریس یونکر، موفق به گلزنی برای وولفسبورگ نشد در حالی که برای اولین بار بازوبند کاپیتانی گرگ ها را بست. آندریس یونکر پس از ۴ بازی پیاپی، طعم تلخ شکست را چشید.

خواندنی‌های هفته‌های 27 و 28 بوندس لیگا (2)

بوروسیا مونشن گلادباخ ۱-۰ هرتا برلین

تک گل لاشلو بِنِس در دومین بازی بوندس لیگایی اش باعث شد تا گلادباخ پس از ۳ بازی پیروز شود و هرتا همچنان در حسرت پیروزی در زمین گلادباخ از سال ۲۰۰۸ باقی بماند. این گل، پانصدمین گل تیم های تحت هدایت دیتر هکینگ بود. هرتا برلین برای هفتمین بازی پیاپی در بیرون خانه شکست خورد. جوردن توروناریگا برای اولین بار در ترکیب اصلی هرتا در لیگ به میدان رفت. جولیو کاده هافبک ۱۷ ساله هرتا نیز برای اولین بار طعم بازی در بوندس لیگا را چشید. همچنین پسر ۱۷ ساله پال داردای نیز در این بازی روی نیمکت هرتا نشست.

خواندنی‌های هفته‌های 27 و 28 بوندس لیگا (2)

کلن ۱-۰ آینتراخت فرانکفورت

گلزنی میلوش یوییچ در دومین بازی پیاپی باعث شد تا رکورد شکست ناپذیری خانگی کلن مقابل فرانکفورت از فصل ۹۴-۱۹۹۳ پا بر جا بماند. عقاب ها طی ۷ بازی اخیر پیروز نشده و در ۴ بازی اخیر یعنی ۴۳۹ دقیقه متوالی، دروازه حریفان را باز نکرده اند. لوکاس کلونتر ۲۰ ساله برای اولین بار در ترکیب اصلی بزهای نر قرار گرفت.

خواندنی‌های هفته‌های 27 و 28 بوندس لیگا (2)

وردر برمن ۳-۰ شالکه

تئودور گبره سلاسی غریبه ترین گلزن برمن در این بازی بود. مکس کروزه و ماکسی اگشتاین نیز برای سبز و سفیدها گلزنی کردند تا روزهای رؤیایی یاران الکس نوری ادامه یابد. کروزه با یک گل و یک پاس گل، ستاره بزرگ میدان بود. تعداد گل های کروزه طی ۱۶ بازی برای برمن، از کل تعداد گل های وی برای وولفسبورگ بیشتر است. این تنها دومین باخت شالکه طی ۱۴ تقابل اخیر با برمن و اولین باخت آبی های اشرافی در زمین برمن از سال ۲۰۰۸ محسوب می شود.

درایت الکساندر نوری باعث شده تا برمن نه تنها از منطقه سقوط فاصله گرفته، بلکه به فکر کسب سهمیه اروپایی باشد. برمن از هفته بیستم به بعد، شکست نخورده و تیم چهارم بوندس لیگا در جدول نیم فصل دوم است. برمن در هر ۳ بازی خانگی اخیر، کلین شیت کرده و نوری خط دفاعی این تیم را کاملاً دگرگون ساخت.

خواندنی‌های هفته‌های 27 و 28 بوندس لیگا (2)
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج