جاباما
۵۱۳۲۵۸
۴ نظر
۵۰۰۴
۴ نظر
۵۰۰۴
پ

حامیان احمدی نژاد از بار حضور او شانه‌خالی نکنند

وقتي احمدي نژاد به‌عنوان يكي از غيرقابل پيش‌بيني‌ترين سياستمداران صحنه سياسي كشور روز چهارشنبه و باوجود توصيه رهبري در مقابل دوربين‌هاي خبرنگاران اقدام به ثبت‌نام در انتخابات رياست جمهوري دوازدهم كرد

امید پورعزیز/ کارشناس سیاسی در قانون نوشت: وقتي احمدي نژاد به‌عنوان يكي از غيرقابل پيش‌بيني‌ترين سياستمداران صحنه سياسي كشور روز چهارشنبه و باوجود توصيه رهبري در مقابل دوربين‌هاي خبرنگاران اقدام به ثبت‌نام در انتخابات رياست جمهوري دوازدهم كرد، آب سردي بر تنور نيم‌سوز چندين ساله اصولگرايان براي اين فرد ريخته شده و به خاموشي كامل گراييد. اين مساله چنان شوكي به هم‌پيمانان گذشته وارد كرد كه عده اي او را جاسوس انگليس ناميده و عده اي حكم مرگ سياسي اش را امضا كردند و برخي نيز سعي كردند با قرائت فاتحه بر پيكره طرد شده اش، دستان آلوده خويش را در خيال خودشان شستشو دهند.

حتي در حركتي خودجوش و البته شك برانگيز تمامي روزنامه ها و رسانه هاي‌شان نيز بمب خبري آن روز را بايكوت كامل كردند. ولي آن‌ها اين اصل اساسي و انكارناپذير را فراموش كردند كه اعمال و موضع‌گيري‌هاي متعدد و ثبت شده‌شان در تاريخ و بر حافظه تاريخي ايرانيان، نه در اين زمان كوتاه كه بلكه حتي تا قرن ها نيز فراموش نخواهد شد. اين ساده انگاري كودكانه‌اي بيش نيست كه جانبداري ها و قديس‌پروري‌هايي كه طي سال‌ها از اين فرد به جامعه تحميل شد و حداقل دوران شش ساله ماه عسل احمدي‌نژاد و اصولگرايان با هيچ شوينده قوي و حتي هيچ اسيدي نيز پاك شدني نيست.

تك‌تك افراد اين جناح از بزرگان گرفته تا تداركات‌چي‌هاي اصولگرا در قبال اعمال و اثرات فراوان احمدي نژاد در اين مملكت مسئول هستند و مسلما با يك ژست رسانه اي اين مسئوليت سلب نمي شود. به‌قول معروف، احمدي نژاد زنده و مرده اش تا ابد بيخ ريش همه حاميان پروپا قرص و سينه چاكش خواهد ماند.

افرادي كه سال ها براي دفاع و توجيه عملكرد او در مقابل بسياري از دلسوزان اين مملكت ايستادند، و افرادي كه با حمايت هاي بي دريغ‌شان هزينه هاي غيرقابل جبراني را به‌واسطه اين فرد به مملكت تحميل كردند، شريك اول و آخر او مي باشند و رهايي از آن به اين سادگي‌ها امكانپذير نيست.

احمدي نژاد آينه تمام نمايي از برخوردهاي دوگانه و توجيه گري هاي فراقانوني در اين مملكت بود.

او يك فرد يا يك جريان اقليت نبود، بلكه حداقل براي شش سال طيف قابل توجهي از اصحاب قدرت او را همراهي، تشويق و ارتقا دادند، و چشم بر همه خطاهاي پنهان و آشكارش بستند.

لذا خلاص شدن از شر اين عجوبه قرن، يك ساده انگاري بيش نخواهد بود. البته شخص احمدي نژاد هم اين پيام روشن را به تمامي هم پيمانان سابق رسانده است و اعلام كرده كه اين طلاق سياسي براي حاميان سينه چاك گذشته، بي هزينه و بي‌دردسر نخواهد بود. احمدي نژاد روزي عروس زيبا و بي عيب و نقص اين محفل بوده است و لذا اصولا بايد پاي تمامي عواقب و تبعات آن نيز بايستند.

البته موضوع اخيري كه ضربه نهايي را بر اين عشق سال‌هاي گذشته احمدي نژاد و اصولگرايان زد اتفاقا، برخلاف بسياري از رويه هاي علنا غيرقانوني سابق او لااقل يك عمل غيرقانوني واضح نبوده است هرچند در نمك نشناسي و بي وفايي عملكردش شكي نيست. ولي اين همان احمدي نژاد است و پارامترهاي رفتاري و شخصيتي او به هيچ‌وجه تغيير نكرده است. فقط زماني كه اين قبيل رفتارهاي ذاتي احمدي نژاد به وفق مراد هم‌پيمانان اصولگرايش بود و در زمين آن ها بازي مي كرد، با آغوش باز پذيرفته مي شد، ولي اكنون كه رفتارهاي اين آقا به مذاق عده اي خوش نيامده و عوايدي براي آن‌ها ندارد عملا با القابي همچون جريان انحرافي و يا جاسوس بيگانه، سعي مي كنند كه او را منزوي كرده و از عرصه سياسي حذف كنند، به گمان اينكه هيچ اتفاقي طي اين چند سال در اين مملكت نيفتاده است.

اما مساله اصلي و نكته غيرقابل انكار اين است كه احمدي نژاد زنده است و هنوز صداي رسايي دارد. اين احمدي نژاد همان احمدي نژاد زمان شهرداري تهران، همان احمدي نژاد سال ٨٤ و دقيقا همان احمدي نژاد سال ۹۲ است. او ذره اي تغيير نكرده است بلكه شايد فقط قواعد بازي عوض شده باشد، ولي احمدي نژاد طبق خوي هميشگي اش اين انعطاف را ندارد كه اين تغيير در قواعد را حداقل به‌راحتي و بدون حاشيه بپذيرد.

آن هايي كه اين روزها سعي مي كنند با آماج حملات سنگين نسبت به روحاني، حافظه تاريخي ملت ايران را پاك كرده و قصور غير قابل بخشش خود را نسبت به هشت سال عملكرد احمدي نژاد تقليل دهند بايد به ياد داشته باشند كه ديگر شعور ملت ايران نمي تواند مايه استهزاي محافل خصوصي‌شان باشد.مسلما روحاني و عملكرد چهارساله اش عاري از اشكال و قصور نبوده است ولي لااقل حمايت از روحاني و كارنامه حاميان او يعني اصلاح طلبان نياز به پاك كردن حافظه تاريخي ايرانيان ندارد.
كساني كه هشت سال از دولت خاتمي حمايت كردند لااقل اكنون فريبكارانه سعي نمي كنند گذشته خويش را پاك كنند.روحاني عملا ميراث دار تمامي فجايع و قصورات فاحش احمدي نژاد و حاميانش در عرصه مملكت داري شد، و لااقل كساني كه گذشته شان تمام قد در باتلاق هشت ساله احمدي نژاد فرو رفته است، الان وجاهت كافي براي اينكه دوباره براي مردم تعيين تكليف كنند را ندارند.مسلما با قرباني كردن روحاني و حملات چند جانبه به او و دولتش با كارنامه‌اي نسبتا متوسط، نمي توان ابزار لازم براي غسل دادن گناهان خويش و تبري جستن از احمدي نژاد و اعوان و انصارش را براي رستگاري و در سرداشتن سوداي قدرتي مجدد فراهم كرد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      برادر محترم به نطر میاد شما میخواهی اصولگرایان کلا از بین ببری ویک حزب کاملا اصلاحطلب تشکیل دهی خوب احمدی نزاد یک واقعیت سیاسی ودارای طرفداران بیشمار شما که برعلیه ایشان مصاحبه میکنی انگار داری به شعور اکثرایت مردم توهین میکنی یعنی مردم نمیفهمن تو میفهنی مزدم باید انتخاب کنن چه کسی ریس جمهور باشد نه جنابعالی هرکس را مردم دنتخاب کزدن شما وهمه باید قبولش کنن این سخن رهبره

    • احمد

      حرف دل من رو زدی

    • محمد طاهری

      چی شده همه وحشت زده شدید این هم مثل بقیه ثبت نام کرده شاید از این مترسید که مردم بهش ری بدن در چهار سال گذشته هیچ مسول دولتی نبوده که بر علیهش صحبت نکنه از چی مترسید

    • ایدا

      اییییییییی حرف راستوزدی اقامحمد
      مسءولابدجوری ترسیدن

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج