۵۱۳۲۸۶
۲ نظر
۵۰۵۶
۲ نظر
۵۰۵۶
پ

«تولدت مبارک» برای ستاره ها؛ از «راسل کرو» تا «استوارت»

طی هفته ای که گذشت بسیاری از ستاره ها زادروزشان را جشن گرفتند: از «فارل» بگیرید تا «کریستن استوارت». در اینجا نگاهی به نکات و حقایق جالب زندگی ستاره هایی که در هفته پیش به دنیا آمدند می اندازیم.

برترین ها: طی هفته ای که گذشت بسیاری از ستاره ها زادروزشان را جشن گرفتند: از «فارل» بگیرید تا «کریستن استوارت». در اینجا نگاهی به نکات و حقایق جالب زندگی ستاره هایی که در هفته پیش به دنیا آمدند می اندازیم.
فارل ویلیامز 44 ساله شد
فارل لنسایلو ویلیامز (Pharrell Williams)، زادۀ 5 آوریل 1973، خواننده، ترانه سرا، رپر، تهیه کنندۀ موسیقی و فیلم آمریکایی است. ویلیامز و چاد هیوگو گروه دو نفرۀ تهیۀ موسیقی The Neptunes را تشکیل داده اند و موسیقی سول، هیپ هاپ و آر اند بی تولید می کنند. او خوانندۀ اصلی و طبل زن گروه راک-فانک-هیپ هاپ N.E.R.D است که او با هیوگو و دوست دوران کودکی اش شِی هیلی تشکیل داده اند.
«تولدت مبارک» برای ستاره ها؛ از «راسل کرو» تا «استوارت»

اولین تک آهنگ او با نام Frontin در سال 2003 و به دنبال آن در سال 2006، اولین آلبومش In My Mind منتشر شد. آلبوم دوم او، Girl، در مارس 2014 منتشر شد. اولین تک آهنگ این آلبوم، Happy، موفقیت تجاری زیادی کسب کرد. ویلیامز به عنوان تهیه کنندۀ موسیقی تک آهنگ های موفق بسیاری برای هنرمندان مختلف تهیه کرده است.

ویلیامز ده جایزۀ گرمی دریافت کرده است که شامل دو جایزه برای تهیۀ موسیقی نیز می شود. او دو بار نیز نامزد دریافت جایزۀ اسکار شده است؛ در سال ۲۰۱۴ نامزد جایزۀ بهترین ترانۀ اوریجینال برای Happy (که در فیلم انیمیشن «من نفرت انگیز ۲» معرفی شد) و در سال ۲۰۱۷ در مقام یکی از تهیه کنندگان فیلم «ارقام پنهان» نامزد دریافت جایزۀ بهترین فیلم شد.
«تولدت مبارک» برای ستاره ها؛ از «راسل کرو» تا «استوارت»

ویلیامز در سال۲۰۱۳ با هلن لاسیچن، مدل و طراح، ازدواج کرد. آنها پسری به نام راکت دارند و به تازگی صاحب سه قلو شده اند. ویلیامز در سال ۲۰۰۵، از سوی مجلۀ اسکوایر به عنوان «خوش پوش ترین مرد دنیا» انتخاب شد. دارایی خالص فارل ویلیامز ۱۰۰ میلیون دلار برآورد شده است.

لی‌لی جیمز ۲۷ ساله شد

لی‌لی کلوئی نینت تامسن، معروف به لی‌لی جیمز (Lily James) بازیگر انگلیسی زادۀ 5 آوریل 1989 است. شهرت او بیشتر برای نقش لیدی رز الدریج در درام تاریخی تلویزیونی «داونتن ابی» و نقش اصلی فیلم «سیندرلا» محصول سال 2015 دیزنی است.
«تولدت مبارک» برای ستاره ها؛ از «راسل کرو» تا «استوارت»

جیمز بازیگری حرفه ای را با نقش اثل براون در سریال تلویزیونی 2010 بی بی سی «فقط ویلیام» آغاز کرد. در 2011 و 2012 برای بازی در چند تئاتر در لندن واکنش های دلگرم کننده ای دریافت کرد. در سال 2012 حضور در فیلم های هالیوودی را با بازی در فیلم های «خشم تایتان ها» و «دختران سریع» آغاز کرد و سپس در سریال های تلویزیونی دیگری حضور یافت، برای مثال در نقش کنتس ناتاشا روستووا در درام تاریخی تلویزیونی «جنگ و صلح» (2016) بر اساس رمان لئو تولستوی ظاهر شد.
«تولدت مبارک» برای ستاره ها؛ از «راسل کرو» تا «استوارت»

جیمز در فیلم های «سوخته» (2015)، «غرور و تعصب و زامبی ها» (2016)، «استثنا» (2016)، «بیبی راننده» (2017) حضور داشته است. فیلم «تاریک ترین ساعت» با شرکت جیمز در نوامبر 2017 به نمایش در خواهد آمد. دو فیلم «لیتل وودز» و «گرنزی» نیز در مرحلۀ تولید قرار دارند. در سال 2008، پدر جیمز از بیماری سرطان درگذشت و این امر صحنه های پدر دختری فیلم سیندرلا را برای او بسیار عاطفی کرد. دارایی خالص لی‌لی جیمز 4 میلیون دلار برآورد شده است.

کوبی اسمولدرز 35 ساله شد

جاکوبا فرانسیسکا ماریا "کوبی" اسمولدرز (Cobie Smulders)، زادۀ ۳ آوریل ۱۹۸۲، بازیگر و مدل کانادایی است که بیشتر با نقش رابین شِربتسکی در سریال تلویزیونی «آشنایی با مادر» (۲۰۱۴-۲۰۰۵) و ماریا هیل در دنیای سینمایی مارول شناخته می شود. اولین نقش اسمولدرز یک نقش مهمان در سریال علمی تخیلی «جرمیا» بود و پس از آن در چندین سریال تلویزیونی حضور یافت. اولین نقش ثابت او در یک سریال، به سریال «وریتاس: تلاش» مربوط می شود. بعد از لغو پخش این سریال، او برای نقش خبرنگار تلویزیون رابین شربتسکی در «آشنایی با مادر» در سال ۲۰۰۵ انتخاب شد و تا فصل آخر در این سریال باقی ماند.
«تولدت مبارک» برای ستاره ها؛ از «راسل کرو» تا «استوارت»

اسمولدرز در «انتقام جویان» (۲۰۱۲) نقش ماریا هیل را بازی کرد. او این نقش را در دو قسمت سریال تلویزیونی «مأموران شیلد» و فیلم های «کاپیتان امریکا: سرباز زمستان» (۲۰۱۴) و «انتقام جویان: عصر اولتران» (۲۰۱۵) تکرار کرد. اسمولدرز در فیلم انیمیشن «فیلم سینمایی لگو» (۲۰۱۴) برای نسخۀ لگویی زن شگفت انگیز صداپیشگی کرد. این اولین بار بود که شخصیت زن شگفت انگیز در یک فیلم سینمایی ظاهر می شد.

اسمولدرز در سال 2013 یک نقش فرعی در فیلم عاشقانۀ «پناهگاه امن» بر عهده داشت. او در درام کمدی «پِیک» و «آنها با هم آمدند» نیز بازی کرد. در سال 2017، او در نقش مادر در سریال «یک سری از حوادث ناگوار» ظاهر شد. اسمولدرز و بازیگر و کمدین آمریکایی، تاران کیلام، در ژانویۀ 2009 نامزد شدند و در سپتامبر 2012 ازدواج کردند. آنها دو دختر دارند.

اسمولدرز در سال ۲۰۱۵ فاش کرد که در ۲۵ سالگی مبتلا به سرطان تخمدان شده است. او دو عمل جراحی برای برداشتن تومورها انجام داد، اما سرطان به گره های لنفاوی وی گسترش یافت که به دنبال آن، در طول دو سال چندین عمل جراحی دیگر را انجام داد. دارایی خالص کوبی اسمولدرز ۱۸ میلیون دلار برآورد شده است.
«تولدت مبارک» برای ستاره ها؛ از «راسل کرو» تا «استوارت»

لیونا لوئیس 32 ساله شد

لیونا لوییز لوئیس (Leona Lewis)، زادۀ ۳ آوریل ۱۹۸۵، خواننده و ترانه سرای انگلیسی است که در آیلینگتون لندن به دنیا آمد و بزرگ شد و در مدرسۀ هنرها و فنون نمایشی بریت تحصیل کرد. لوئیس زمانی در سطح ملی شناخته شد که در سومین دورۀ فاکتور Xبرنده شد و یک قرارداد یک میلیون پوندی با شرکت تهیۀ موزیک سایکو میوزیک به سرپرستی سایمون کاول بست. تک آهنگ برندۀ او، بازخوانیA Moment Like This از کلی کلارکسون، برای چهار هفته آهنگ شماره یک جدول انگلیس بود و با ۵۰۰۰۰ دانلود در ۳۰ دقیقه، صاحب یک رکورد جهانی شد. در فوریۀ ۲۰۰۷، قراردادی برای پنج آلبوم با تهیۀ موسیقی کلایو دیویس، جِی ریکوردز، در آمریکا بست.
«تولدت مبارک» برای ستاره ها؛ از «راسل کرو» تا «استوارت»

موفقیت لوئیس با انتشار آلبوم اولش، Spirit، در سال ۲۰۰۷ ادامه یافت؛ این آلبوم چهارمین آلبوم پرفروش بریتانیا در سال های ۲۰۰۰ شد. تک آهنگ اصلی آن، Bleeding Love، هفت هفته آهنگ شماره یک بود. در سال ۲۰۰۸، وقتی آلبوم در صدر جدول فروش سراسر دنیا قرار گرفت، او در سطح جهانی نیز شناخته شد و در نتیجه از سوی بیلبورد «هنرمند تازه کار برتر» توصیف شد. لوئیس با راهنمایی کاول و دیویس آلبوم دوم شماره یکش، Echo، را منتشر کرد و ترانۀ فیلم «آواتار» را در سال ۲۰۰۹ ضبط کرد.

لوئیس در سال 2011، تک آهنگ Collide را با همکاری دی جی آویچی سوئدی و یک آلبوم چند آهنگه به نام Hurt: The EP منتشر کرد. سومین آلبوم او Glassheart در 2012 منتشر شد. این آلبوم به اندازۀ آلبوم های قبلی او موفق نبود؛ در جدول فروش آلبوم های بریتانیا در جایگاه سوم قرار گرفت و اولین آلبوم او بود که گواهی ضبط پلاتین نگرفت. لوئیس در نوامبر 2013، اولین آلبوم کریسمسی خود را با نام Christmas, with Love منتشر کرد. تک آهنگ اصلی این آلبوم، One More Sleep، آهنگ شماره سۀ بریتانیا شد. به این ترتیب، لوئیس اولین خوانندۀ زن انگلیسی شد که هشت آهنگ بین 5 تک آهنگ برتر داشت. قبل از او این رکورد در دست الیویا نیوتن جان با هفت آهنگ بود.
«تولدت مبارک» برای ستاره ها؛ از «راسل کرو» تا «استوارت»

لوئیس با شروع فعالیت حرفه ای خود در سال 2006، و فروش 20 میلیون نسخۀ ضبط شده در سراسر جهان، دومین خوانندۀ پرفروشی است که از طریق برنامۀ ایکس فاکتور ظهور کرده است. لوئیس دو جایزۀ موبو، یک جایزۀ موسیقی اروپایی ام تی وی، یک جایزۀ موزیک ویدیوی ام تی وی و دو جایزۀ موسیقی دنیا دریافت کرده است. او همچنین شش بار نامزد جایزۀ بریت و سه بار نامزد جایزۀ گرمی شده است. لوئیس برای طیف صوتی چهار اکتاوی، قدرت، کنترل تکنیکی و به ویژه برای استفادۀ پیاپی از صدای فالستو (صدای زیر) معروف است.

در کنار خوانندگی، او یک نیکوکار و مبارز رفاه حیوانات برای جامعۀ جهانی حمایت از حیوانات و پشتیبان دیگر خیریه ها و سازمان های حقوق حیوانات است؛ او همچنین گیاهخوار است. لوئیس در سال ۲۰۱۴، در کمدی رمانتیک موزیکال «راه رفتن در آفتاب» در نقش مکمل النا ظاهر شد. در سال ۲۰۱۶، اولین نقش تئاتری خود را در نمایش موزیکال «گربه ها» اثر اندرو لوید وبر در نقش گریزابلا بازی کرد. دارایی خالص لیونا لوئیس ۲۴ میلیون دلار برآورد شده است.

راسل کرو ۵۳ ساله شد

راسل آیرا کرو (Russell Crowe)، زادۀ 7 آوریل 1964، بازیگر، تهیه کنندۀ فیلم و موسیقیدان است. او با این که شهروند نیوزیلند است، بیشتر عمر خود را در استرالیا زندگی کرده است. وی به خاطر نقش ژنرال رومی، ماکسیموس دسیموس مریدیوس، در فیلم حماسی تاریخی «گلادیاتور» (2000) ساختۀ ریدلی اسکات، در سطح جهانی شناخته شد. و برای این فیلم برندۀ جایزۀ اسکار، جایزۀ انجمن منتقدان فیلم، جایزۀ امپایر و جایزۀ انجمن منتقدان فیلم لندن شد و ده نامزدی دیگر برای بهترین بازیگر مرد دریافت کرد.
«تولدت مبارک» برای ستاره ها؛ از «راسل کرو» تا «استوارت»

کرو در سال 1999، در نقش افشاگر شرکت دخانیات، جفری ویگاند، در فیلم «نفوذی» ظاهر شد و برای آن پنج جایزه برای بهترین بازیگر مرد و هفت نامزدی در همین دسته بندی دریافت کرد. در سال 2001، نقش آفرینی کرو به عنوان جان اف نَش، ریاضیدان برندۀ جایزۀ نوبل، در فیلم زندگینامه ای «ذهن زیبا» جوایز بسیاری، از جمله جایزۀ بفتا برای بهترین بازیگر مرد در نقش اول، گلدن گلوب برای بهترین بازیگر مرد در درام سینمایی و جایزۀ انجمن بازیگران را برای عملکرد برجسته توسط بازیگر مرد نقش اول، نصیب او کرد.

دیگر فیلم های کرو عبارتند از: «محرمانه لوس آنجلس» (۱۹۹۷)، «ناخدا و فرمانده: آخر دنیا» (۲۰۰۳)، «مرد سیندرلایی» (۲۰۰۵)، «گنگستر آمریکایی» (۲۰۰۷)، «وضعیت فعلی» (۲۰۰۹)، «رابین هود» (۲۰۱۰)، «بینوایان» (۲۰۱۲)، «مرد پولادین» (۲۰۱۳)، «نوح» (۲۰۱۴)، «افسانۀ زمستان» (۲۰۱۴)، «آب شناس» (۲۰۱۵)، «مردان خوب» (۲۰۱۶). «مومیایی» با شرکت او و تام کروز در ژوئن ۲۰۱۷ به نمایش در خواهد آمد. کرو در دوران فعالیت حرفه ای خود افتخارات بسیار و یک ستاره در پیاده روی مشاهیر هالیوود، سه نامزدی متوالی جایزۀ اسکار (۲۰۰۱-۱۹۹۹)، یک جایزۀ گلدن گلوب بهترین بازیگر، یک بفتا و یک اسکار دریافت کرده است. کرو یکی از مالکان South Sydney Rabbitohs ، یکی از تیم های راگبی لیگ ملی استرالیا است.
«تولدت مبارک» برای ستاره ها؛ از «راسل کرو» تا «استوارت»
او و خوانندۀ استرالیایی، دنیل اسپنسر، در سال 2003 ازدواج کردند. آنها دو پسر به نام های چارلز و تنیسون دارند. این زوج در سال 2012 از هم جدا شدند. در ابتدای سال 2009، کرو با این که شهروند استرالیا نیست، در مجموعه تمبری به نام «اسطوره های سینما» ظاهر شد. او، جفری راش، کیت بلانشت و نیکول کیدمن، هر کدام دو بار، یک بار با تصویر اصلی خود و بار دیگر در شمایل شخصیت فیلم برندۀ اسکارشان در این مجموعه ظاهر شدند. کرو که سیگار کشیدن را از 10 سالگی شروع کرده بوده و به گفتۀ خودش به مدت 36 سال، روزی 60 سیگار می کشیده، اعلام کرد که به خاطر فرزندانش سیگار را ترک کرده است. دارایی خالص راسل کرو 75 میلیون دلار برآورد شده است.

فرانک ریبری 34 ساله شد

فرانک هانری پی‌یر ریبری (Franck Ribéry)، زادۀ ۷ آوریل ۱۹۸۳، فوتبالیست حرفه ای فرانسوی است که در تیم آلمانی بایرن مونیخ بازی می کند. او بازیکن ملی سابق فرانسه است. او با وجود راست پا بودن، در سمت چپ بازی می کند و به سرعت، انرژی، مهارت و پاس کاری دقیق شهرت دارد. از زمان پیوستن به بایرن، به عنوان یکی از بهترین بازیکنان فرانسوی نسل خود در سطح جهانی شناخته شده است. زین الدین زیدان او را «جواهر فوتبال فرانسه» نامیده است.
«تولدت مبارک» برای ستاره ها؛ از «راسل کرو» تا «استوارت»

ریبری کار خود را در سال ۱۹۸۹، به عنوان بازیکن باشگاه محلی شهر خود به نام کونتی بولونی آغاز کرد. بعد از هفت سال باشگاه را ترک کرد تا به گروه حرفه ای لیل بپیوندد، اما پس از سه سال، بعد از تحمل مشکلات بسیار این تیم را ترک کرد. او در سال ۱۹۹۹، به اتحادیۀ ورزشی بولونی پیوست و دو سال در آنجا بازی کرد. بعد از گذراندن دو سال دیگر در بخش آماتور، در سال ۲۰۰۴ به باشگاه اف سی متز لیگ اولی رفت. بعد از شش ماه، در ژانویۀ ۲۰۰۵ به ترکیه رفت تا به گالاتاسارای بپیوندد و در این تیم جام ترکیه را از آن خود کرد.

شش ماه بعد نیز، این تیم را به صورت بحث برانگیزی ترک کرد تا به فرانسه بازگردد و به تیم مارسی ملحق شود. ریبری دو فصل در این تیم ماند و کمک کرد تا این تیم در دو فصل پیاپی به مرحلۀ نهایی جام فرانسه برسد. او در 2007 با مبلغ رکورد شکن 25 میلیون یورویی آن زمان به بایرن مونیخ پیوست. در این تیم، وی برندۀ شش عنوان بوندس لیگا، پنج جام حذفی فوتبال آلمان، یک لیگ قهرمانان اروپا و یک جام باشگاههای فوتبال جهان شد. فصل 2013-2012 بایرن که شاهد سه قهرمانی بود، او را در کنار لیونل مسی و کریستیانو رونالدو در فهرست سه نفرۀ توپ طلای فیفا در 2013 قرار داد.

ریبری بین سالهای ۲۰۰۶ تا ۲۰۱۴، ۸۱ بار تیم ملی فوتبال فرانسه را همراهی کرد. او در دو جام جهانی فیفا (۲۰۰۶.۲۰۱۰) و دو دوره بازی های قهرمانی اروپا یوفا (۲۰۰۸.۲۰۱۲) حضور داشت. او اولین بازی بین المللی خود را در ماه مه ۲۰۰۶ در مقابل مکزیکو انجام داد. ریبری در جام جهانی ۲۰۰۶، اولین گل بین المللی خود را در مقابل اسپانیا به ثمر رساند و در بازی نهایی مقابل ایتالیا نیز توپ زد.
«تولدت مبارک» برای ستاره ها؛ از «راسل کرو» تا «استوارت»

ریبری سه بار برندۀ جایزۀ فوتبالیست سال فرانسه و همینطور جایزۀ فوتبالیست سال آلمان شده و اولین بازیکنی است که این دوافتخار را با هم کسب کرده است. نام او در تیم منتخب سال یوفا نیز ثبت شده و بازیکن جوان سال فرانسه اعلام شده است. او در سال ۲۰۱۳، جایزۀ بهترین بازیکن یوفا در اروپا را دریافت کرد و در همان سال از سوی گاردین در فهرست بهترین بازیکنان دنیا قرار گرفت.

همسر ریبری، وهیبا، یک فرانسوی الجزایری الاصل است. آنها دو دختر به نام های هیزیا و شاهینز و دو پسر به نام های سیف و محمد دارند. ریبری به دین اسلام گرویده است و نام خود را به بلال یوسف محمد تغییر داده است. دارایی خالص فرانک ریبری 66.5 میلیون دلار برآورد شده است.

جکی چان 63 ساله شد

چان کونگ سانگ، معروف به جکی چان (Jackie Chan)، زادۀ ۷ آوریل ۱۹۵۴، رزمی کار، بازیگر، کارگردان، تهیه کننده، بدلکار و خوانندۀ هونگ کونگی است. او در فیلم های خود به سبک مبارزات آکروباتیک، زمان بندی کمیک، استفاده از سلاح های دست ساز و بدلکاری های ابتکاری که معمولاً خودش آنها را انجام می دهد، معروف است. او آموزش کونگ فو و هاپکیدو دیده است. از سال های ۱۹۶۰ بازیگری را شروع کرده و در بیش از ۱۵۰ فیلم ظاهر شده است.
«تولدت مبارک» برای ستاره ها؛ از «راسل کرو» تا «استوارت»

چان در خیابان ستارگان هونگ کونگ و پیاده روی مشاهیر هالیوود صاحب ستاره است. در بسیاری از آهنگ های پاپ، کارتون ها و بازی های ویدیویی، از او یاد شده است. او یک خوانندۀ تعلیم دیدۀ اپرا و ستارۀ کانتوپاپ و ماندوپاپ است و تعدای آلبوم منتشر کرده و بسیاری از آواز های فیلم هایی را که در آنها بازی کرده، خودش خوانده است. او همچنین یک نیکوکار برجسته است. از میان فیلم های فراوان چان می توان به فیلم های زیر اشاره کرد:

«ببرهای راه آهن» (2016)، «مجرم یاب» (2016)، «به دنبال جست و خیز» (2016)، «شمشیر اژدها» (2015)، «داستان پلیس جدید» (2014)، «پسر کاراته باز» (2010)، «پادشاهی ممنوعه» (2008)، «ساعت شلوغی 3» (2007)، «راب بی هود»(2006)، «افسانه» (2005)، «دور دنیا در 80 روز» (2004)، «ترنج» (2003)، ، «شوالیه های شانگهای» (2003)، «لباس مخصوص مهمانی رسمی» (2002)، «ساعت شلوغی 2» (2001)، «جاسوس تصادفی» (2001)، «ظهر شانگهای» (2000)، «سلطان کمدی» (1999)، «مجلل» (1999)، «من کی هستم؟» (1999)، «سر و صدا در برانکس» (1995)، «داستان جنایت» (1994). چان در فیلم «بیگانه»، یک فیلم چینی انگلیسی و فیلم علمی تخیلی «فولاد خون آلود» حضور دارد که به ترتیب در سپتامبر و دسامبر 2017 به نمایش در خواهند آمد.
«تولدت مبارک» برای ستاره ها؛ از «راسل کرو» تا «استوارت»

در سال 1982، وی با جون لین بازیگر تایوانی ازدواج کرد. پسر آنها، جیسی چان خواننده و بازیگر، در همان سال به دنیا آمد. چان به زبانهای کانتونی، چینی استاندارد، انگلیسی و زبان اشارۀ آمریکایی مسلط است و مقداری نیز آلمانی، کره ای، ژاپنی، اسپانیایی و تایلندی می داند. چان طرفدار سر سخت فوتبال و هوادار تیم ملی هونگ کونگ، تیم ملی انگلیس و تیم منچستر سیتی است. دارایی خالص جکی چان 350 میلیون دلار برآورد شده است.

تیلور کیچ 35 ساله شد

تیلور کیچ (Taylor Kitsch)، زادۀ ۸ آوریل ۱۹۸۱، بازیگر و مدل کانادایی است. شهرت او بیشتر به دلیل بازی در فیلم هایی مثل «خاستگاه مردان ایکس: ولورین» (۲۰۰۹)، «نبردناو» (۲۰۱۲)، «جان کارتر» (۲۰۱۲)، «وحشی ها» (۲۰۱۲) و «تنها بازمانده» (۲۰۱۳) است، که در این فیلم آخر نقش قهرمان جنگی واقعی به نام مایکل پی مورفی را بازی می کند. او برای کارهای تلویزیونی اش نیز شناخته می شود، از جمله نقش تیم ریگینز در سریال «روشنایی های شب جمعه» (۲۰۱۱-۲۰۰۶)، نقش پل وودراف در سریال تلویزیونی «کارآگاه حقیقی» و نقش بروس نایلز در فیلم تلویزیونی «قلب طبیعی» (۲۰۱۴).
«تولدت مبارک» برای ستاره ها؛ از «راسل کرو» تا «استوارت»

کیچ در سال ۲۰۱۲ به نیویورک رفت و در آنجا آموزش مدلینگ و بازیگری دید. در نیویورک مدتها بی خانمان بود و شبها در قطار مترو می خوابید. در سال ۲۰۱۴ به لوس انجلس رفت و در آنجا برای برند های دیزل و ابرکرامبی اند فیچ کار مدلینگ انجام داد. در فیلم «جان کارتر» محصول دیزنی بر اساس رمان ادگار رایس باروز به نام شاهزاده ای از مریخ، نقش اصلی یک سرباز اتحادیه را بازی کرد که به مریخ منتقل می شود. این فیلم که در مارس ۲۰۱۲ به نمایش در آمد، در آمریکا کمتر از یک سوم بودجۀ خود را بازگرداند و در سطح بین المللی هم به زحمت هزینه های تولید و بازاریابی را جبران کرد.

کیچ در 2012 در «نبردناو» فیلم پیتر برگ، بر مبنای بازی هازبرو، در نقش کلنل الکس هاپر بازی کرد. این فیلم هم در گیشۀ محلی شکست خورد و بدترین افتتاحیۀ تاریخ را برای فیلمی با بودجۀ 200 میلیون دلاری رقم زد. یک بار دیگر، انتظار می رفت درآمد های بین المللی به جبران عملکرد ضعیف آن کمک کند.
«تولدت مبارک» برای ستاره ها؛ از «راسل کرو» تا «استوارت»

کیچ در سال 2013 در فیلم دان مک کلار «فریب بزرگ»، بازسازی نسخۀ فرانسوی کانادایی سال 2003 این فیلم به کارگردانی ژان فرانسوآ پولیو، و فیلم دیگری از پیتر برگ با نام «تنها بازمانده» بر اساس کتاب مارکوس لوترل ظاهر شد. او در کنار جیم پارسونز، جولیا رابرتز و مارک رافلو در فیلم تلویزیونی «قلب طبیعی» به کارگردانی رایان مورفی بازی کرد. در فصل دوم «کارآگاه حقیقی» در مقابل وینس وان، ریچل مک آدامز و کالین فارل بازی کرد. او در درام «قطعات» به نویسندگی و کارگردانی خودش بازی خواهد کرد. فیلم های «قاتل آمریکایی» و «کوه گرانیتی» با بازی کیچ در سپتامبر 2017 به نمایش در خواهند آمد. دارایی خالص تیلور کیچ 8 میلیون دلار برآورد شده است.

رابین رایت 51 ساله شد

رابین گِیل رایت (Robin Wright) بازیگر و کارگردان آمریکایی زادۀ ۸ آوریل ۱۹۶۶ است. او در سریال سیاسی «خانۀ پوشالی» نقش کلر آندروود را بازی کرد و در سال ۲۰۱۳ برای آن برندۀ جایزۀ بهترین بازیگر زن گلدن گلوب شد. رایت برای این سریال در سالهای ۲۰۱۳، ۲۰۱۴، ۲۰۱۵ و ۲۰۱۶ نامزد دریافت جایزۀ امی برای ساعت پربیننده شد.
«تولدت مبارک» برای ستاره ها؛ از «راسل کرو» تا «استوارت»

رایت برای اولین بار با بازی در نقش کلی کپول در سریال روزانۀ «سانتا باربارا» از سال ۱۹۸۴ تا ۱۹۸۸ شناخته شد. سپس با بازی در فیلم ماجراجویانۀ فانتزی کمدی رمانتیک «عروس شاهزاده» (۱۹۸۷) وارد سینما شد. از آن زمان، با حضور در فیلم های گوناگونی مانند «فارست گامپ» (۱۹۹۴)، درام رمانتیک «پیامی در بطری» (۱۹۹۹)، تریلر ابرقهرمانی «نشکن» (۲۰۰۰)، درام تاریخی «خیانتکار» (۲۰۱۰)، درام ورزشی زندگینامه ای «مانیبال» (۲۰۱۱)، تریلر رمزآلود «دختری با خالکوبی اژدها» (۲۰۱۱) و درام زندگینامه ای «اورست» (۲۰۱۵) از موفقیت حرفه ای در صنعت سینما برخوردار شد. او در فیلم سینمایی «زن شگفت انگیز» (۲۰۱۷) و فیلم «بلید رانر ۲۰۴۹» در مقابل هریسون فورد و رایان گاسلینگ حضور می یابد که قرار است در ژوئن و اکتبر ۲۰۱۷ به نمایش در آیند.

رایت از سال 1986 تا 1988 با دین ویثرسپون (بازیگر) ازدواج کرد. در سال 1989، با شان پن، بعد از طلاق از مدونا، وارد رابطه شد. آنها صاحب دختری به نام دیلن فرانسیس و پسری به نام هاپر جک شدند. بعد از جدایی و آشتی دوباره در سال 1996 رسماً با هم ازدواج کردند. پس از سال ها کشمکش، این زوج در نهایت در ژوئیۀ 2010 از هم طلاق گرفتند.
«تولدت مبارک» برای ستاره ها؛ از «راسل کرو» تا «استوارت»

رایت در سال 2012 با بن فاستر (بازیگر) وارد رابطه شد و دو سال بعد نامزدی خود را اعلام کردند. چند ماه بعد نامزدی شان را به هم زدند ولی دوباره در 2015 به هم پیوستند. با این حال در آگوست 2015، اعلام کردند که دومین نامزدی شان نیز به هم خورده است. دارایی خالص رابین رایت 60 میلیون دلار برآورد شده است.

ال فنینگ 19 ساله شد

مری اِل فنینگ (Elle Fanning) زاده ۹ آوریل ۱۹۹۸، بازیگر آمریکا و خواهر کوچکتر داکوتا فنینگ (بازیگر) است و بیشتر برای بازی در نقش های اصلی فیلم های «فیبی در سرزمین عجایب»، «یک جایی»، «ما باغ وحش خریدیم»، «بی آبرو»، «مالفیسنت»، «جینجر و رزا»، «سه نسل یا دربارۀ ری» و «شیطان نئونی» شناخته می شود.
«تولدت مبارک» برای ستاره ها؛ از «راسل کرو» تا «استوارت»

فنینگ در سال ۲۰۱۱، در نقش تعیین کننده اش به عنوان آلیس دینارد در درام علمی تخیلی جی جی آبرامز به نام «سوپر ۸» ظاهر شد و برای آن نقد های مثبتی دریافت کرد و از سوی روزنامۀ دیلی تلگراف یکی از بهترین جنبه های فیلم توصیف شد. فنینگ در فیلم انیمیشن کانادایی فرانسوی «بالرین» به جای شخصیت اصلی فیلم با نام فلیسی صحبت می کند. برلی سال ۲۰۱۷ چند فیلم در نوبت اکران یا در حال تولید دارد: «سیدنی هال»، «فریب خورده»، «چطور در مهمانی ها با دختران صحبت کنیم» و «مری شِلی».
«تولدت مبارک» برای ستاره ها؛ از «راسل کرو» تا «استوارت»

فنینگ چندین بار نامزد دریافت جایزه شده، از جمله جایزۀ ساترن، جایزۀ بازیگر جوان، جایزۀ انجمن منتقدان فیلم، جایزۀ منتخب نوجوانان، جایزۀ اسکریم، جایزۀ فیلم ام تی وی و یک جایزۀ ویژه اسپاتلایت در جشنوارۀ فیلم هالیوود. فنینگ در شهر کانیرز ایالت جورجا از پدر و مادری ورزشکار به دنیا آمد. او دارای اجداد ایرلندی، آلمانی، انگلیسی و فرانسوی است. دارایی خالص ال فنینگ ۵ میلیون دلار برآورد شده است.

لیتون میستر ۳۰ ساله شد

لِیتون ماریسا میستر Leighton Meester))، زادۀ 9 آوریل 1986، بازیگر، خواننده، ترانه سرا و مدل آمریکایی است که برای بازی در نقش اصلی سریال «دختر سخن چین» (2012-2007) بیشتر شناخته می شود. او در فیلم های «فیلم قاتل» (2008)، «کشور قوی» (2010)، «هم اتاقی» (2011)، «مونته کارلو» (2011)، «پرتقال ها» (2011) و «قاضی» (2014) نیز ظاهر شده است. اولین کار تئاتری او بازی در نمایشنامۀ «موش ها و آدم ها» در سال 2014 بود.
«تولدت مبارک» برای ستاره ها؛ از «راسل کرو» تا «استوارت»

میستر علاوه بر بازیگری در موسیقی نیز دست دارد. در سال 2009، او در موزیک ویدیوی آهنگ Good Girls Go Bad از گروه Cobra Starship که در میان 100 آهنگ برتر بیلبورد قرار گرفت، بازی کرد و اولین تک آهنگ خود را با نام Somebody to Love منتشر کرد. تک آهنگ دوم او Your Love's a Drug در 2011 منتشر شد. اولین آلبوم او با نام Heartstrings به صورت مستقل در 2014 منتشر شد. او کار مدلینگ هم انجام داده است و چهرۀ برند هایی مثل جیمی چو، هربال اسنسز و وِرا وانگ است.
«تولدت مبارک» برای ستاره ها؛ از «راسل کرو» تا «استوارت»

بعد از پایان «دختر سخن چین» در سال 2012، میستر از نیویورک به لوس آنجلس رفت. در نوامبر 2013، با آدام برودی، هم بازی اش در «پرتقال ها» نامزد کرد. این زوج در فوریۀ 2014 در مراسمی خصوصی ازدواج کردند و در سال 2015 صاحب دختری به نام آرلو دِی شدند. دارایی خالص لیتون میستر 5 میلیون دلار برآورد شده است.

کریستن استوارت 27 ساله شد

کریستن جیمیز استوارت (Kristen Stewart) بازیگر و مدل آمریکایی زادۀ ۹ آوریل ۱۹۹۰ است. او که در لس آنجلس و از پدر و مادری که در صنعت نمایش کار می کردند، به دنیا آمد، بازیگری را در سال ۱۹۹۷ با نقش های ناشناس و کوچکترین شخصیت ها در چند فیلم شروع کرد. در سال ۲۰۰۲ با بازی در نقش دختر جودی فاستر در تریلر «اتاق پناهگاه» شناخته شد؛ . برای این فیلم نامزد جایزۀ بازیگر جوان برای بهترین بازیگر نقش اصلی شد. در ادامه در «حرف بزن» (۲۰۰۴)، «بچه را بگیر» (۲۰۰۴)، «زاتورا: یک ماجرای فضایی» (۲۰۰۵) و «به سوی طبیعت وحشی» (۲۰۰۷) ظاهر شد که برای بازی در فیلم آخر نامزد دریافت جایزۀ انجمن بازیگران شد. برای بازی در نقش بلا سوآن در مجموعه فیلم های «گرگ و میش» (۱۲-۲۰۰۸) با فروشی بیش از ۳.۳ میلیارد دلار در سراسر دنیا، به شهرت گسترده ای دست یافت.
«تولدت مبارک» برای ستاره ها؛ از «راسل کرو» تا «استوارت»

استوارت در فیلم های بسیار متنوعی بازی کرده است، از جمله «سرزمین ماجراجویی» (۲۰۰۹)، «فراری ها» (۲۰۱۰)، «سفید برفی و شکارچی» (۲۰۱۲)، «در جاده» (۲۰۱۲)، «کمپ ایکس ری» (۲۰۱۴)، «هنوز آلیس» (۲۰۱۴) و «برابر ها» (۲۰۱۵). او در سال ۲۰۱۰ جایزۀ ستارۀ در حال ظهور بفتا و جایزۀ بهترین بازیگر زن فستیوال بین المللی فیلم میلان را برای فیلم «به خانوادۀ رایلی خوش آمدی» (۲۰۱۰) دریافت کرد. در سال ۲۰۱۵ برای بازی در نقش مقابل ژولیت بینوش در «ابر های سیلز ماریا» تحسین منتقدان را برانگیخت و چند جایزه دریافت کرد، از جمله جایزۀ سزار بهترین بازیگر زن نقش مکمل که او را به اولین بازیگر زن آمریکایی برندۀ سزار تبدیل کرد. کارگردان این فیلم، الیویه آسایاس، فیلمنامۀ فیلم «خریدار شخصی» (۲۰۱۶) را برای او نوشت و استوارت در آن بازی کرد.

مجلۀ ونیتی فر در فهرست «پر درآمد ترین بازیگران هالیوود در سال 2010» استوارت را با دستمزد تقریبی 28.5 میلیون دلار، پردرآمد ترین بازیگر زن معرفی کرد. او در سال 2011، در فهرست بهترین بازیگران پول ساز هالیوود مجلۀ فوربز نفر اول بود. فوربز او را با مجموع دستمزد 34.5 میلیون دلار، گران ترین بازیگر سال 2012 نیز نامید. او چهرۀ برندهای مد شنل و بالنسیاگا است.

از آنجایی که استوارت در خانواده ای بزرگ شده بود که در پشت دوربین کار می کردند، فکر می کرد باید فیلمنامه نویس یا کارگردان شود، اما هیچوقت خود را بازیگر تصور نمی کرد. او گفته است: «هیچوقت دوست نداشتم مرکز توجه باشم، من آدمی نبودم که بگوید می خواهم معروف شوم، می خواهم یک کودک بازیگر باشم. هیچوقت به دنبال بازیگری نبودم، برعکس همیشه تمرین املا می کردم، چون عاشق خودکار بودم. دوست داشتم اسمم را روی همه چیز بنویسم.»
«تولدت مبارک» برای ستاره ها؛ از «راسل کرو» تا «استوارت»

او در ۸ سالگی، بعد از این که یک استعدادیاب بازی او را در نمایش کریسمس دبستان دید، بازیگری را شروع کرد. بعد از یک سال آموزش، اولین نقش خود را که بسیار کوتاه و بدون دیالوگ بود، در فیلم تلویزیونی شبکه دیزنی با نام «سال سیزدهم» به دست آورد. فیلم بعدی او «خانوادۀ فلینتستون در ویوا راک وگاس» بود. او در فیلم مستقل «ایمنی اشیا» در نقش دختر بچۀ شیطان یک مادر مطلقۀ مشکل دار (پاتریشیا کلارکسون) را بازی می کرد. استوارت در فیلم اتاق پناهگاه هم نقش دختر مبتلا به دیابت یک مادر مطلقه را بازی کرد. استوارت بعد از موفقیت «اتاق پناهگاه»، در فیلم مهیج دیگری نقش دختری را بازی کرد که شخصیت والدینش را دنیس کواید و شارون استون بازی می کردند. او برای بازی در این فیلم نامزد دریافت جایزۀ بازیگر جوان شد. در همین زمان او به خاطر برنامۀ کاری نامرتبش شروع به درس خواندن در خانه کرد.

استوارت در لس آنجلس زندگی می کند. او با مایکل آنگارانو، هم بازی اش در فیلم «حرف بزن» در سال 2004 رابطه داشت تا این که در فیلم «گرگ و میش» در 2008 با رابرت پتینسون آشنا شد. رابطۀ آنها تا سال 2012 ادامه داشت. دارایی خالص کریستن استوارت 70 میلیون دلار برآورد شده است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • فاطمه

      ای جان ! جکی چان !
      خیلی دوست داشتنیه !

    • ملول

      ال فنینگ باتوجه به تاریخ تولدش 19ساله شده است لطفا اصلاح کنید.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج