۵۱۳۳۶۱
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

خودروی کیا ریو ۲۰۱۸ رونمایی شد

شش ماه بعد از معرفی کیا ریو هاچ بک ۲۰۱۸ حالا ریو سدان ۲۰۱۸ نیز برای نخستین‌بار رونمایی شده است.

وب سایت جی اس ام: شش ماه بعد از معرفی کیا ریو هاچ بک ۲۰۱۸ حالا ریو سدان ۲۰۱۸ نیز برای نخستین‌بار رونمایی شده است.
خودروی کیا ریو 2018 رونمایی شد

اواسط سال 95 و به صورت دقیق‌تر سپتامبر 2016 بود که نسل چهارم ریو برای اولین‌بار در نمایشگاه خودرو پاریس رونمایی شد. اما محصولی که کیا در فرانسه معرفی کرد، نسخه هاچ‌بک ریو بود. در آخرین روزهای سال 2016 نیز کیا نسخه صندوقدار ریو را به دور از هیاهوی رسانه‌ای در کره‌جنوبی رونمایی کرد. کیا ریو، که در کره جنوبی با نام اختصاصی K2 و ظاهری کاملا متفاوت با سایر بازارها فروخته می‌شود، حالا با مدل صندوقدارش به آمریکا رفته است تا نخستین رونمایی رسمی‌اش را در نیویورک جشن بگیرد.
خودروی کیا ریو 2018 رونمایی شد

طول کلی ریو سدان ۲۰۱۸ معادل ۴.۳۸ متر است که یعنی تنها ۱.۵ سانتیمتر از نسل قبلی‌اش بیشتر دارد. فاصله محوری نیز با یک سانتیمتر افزایش حالا به ۲.۵۸ متر رسیده است. این اعداد را اگر با ریو هاچ‌بک ۲۰۱۸ مقایسه کنیم، می‌بینیم که فاصله محوری هردو یکسان اما طول ریو سدان چیزی حدود ۳۸ سانتیمتر از برادر هاچ‌بکش بیشتر است. این نکته را هم فراموش نکنیم که کیا هردو مدل ریو را عریض‌تر و ارتفاع تعلیق را هم کوتاه‌تر از قبل کرده است تا شاید هندلینگ نسل چهارم ریو بهتر از گذشته باشد.

با اینکه افزایش ابعاد ریو ۲۰۱۸ بسیار ناچیز است اما این کره‌ای همچنان یکی از جادارترین سدان‌های کوچک جهان است و سرنشینانش در قسمت جلو جلو باید منتظر فضای پا، سر و شانه بیشتری نسبت به گذشته باشند درحالیکه برای سرنشینان عقب فضای پا و شانه نسبت به گذشته بیشتر شده است. جالب است بدانید که در ریو ۲۰۱۸ حجم صندوق مدل سدان از حجم صندوق مدل هاچ‌بکش کمتر است! طوریکه ریو سدان حدود ۳۸۸ لیتر و ریو هاچ‌بک حدود ۴۹۳ لیتر گنجایش بار دارد و البته با خواباندن صندلی‌های عقب این عدد به ۹۲۹ لیتر هم می‌رسد.

خودروی کیا ریو 2018 رونمایی شد

ریو ۲۰۱۸ در بازار ایالات متحده در سه تیپ LX و S و EX فروخته می‌شود که هر سه به همان پیشرانه ۴ سیلندر GDI نسل قبل مجهزند. در این پیشرانه قدرت و گشتاور به ترتیب ۸ اسب‌بخار و ۵ نیوتن‌متر کمتر از گذشته است اما در عوض هم مصرف سوخت بهتر شده و هم پاسخ پدال گاز سریع‌تر است. در جدول زیر مشخصات پیشرانه ریو صندوقدار ۲۰۱۸ را مشاهده می‌کنید.
خودروی کیا ریو 2018 رونمایی شد

ریو 2018 در وزن، کاهش اندکی داشته طوریکه با گیربکس دستی 3.6 کیلوگرم و با گیربکس اتومات نیز 6.8 کیلوگرم سبکتر از قبل است. مانیتور 7 اینچی لمسی، پشتیبانی از سیستم‌های Android Auto و Apple CarPlay، تشخیص صدا (UVO3)، 6 اسپیکر، بلوتوث، دوربین عقب، کاهش صدای ورودی به کابین، تعلیق بهبودیافته، کنترل پایداری (VSM)، کمکی حرکت در سربالایی (HAC)، ترمزهای ABS، شش ایربگ و مهم‌تر از همه امکان سفارش ترمزهای اضطراری (AEB) از جمله بهترین ویژگی‌های ریو 2018 است. این خودرو از نیمه دوم 2017 وارد بازار می‌شود. هنوز قیمت رسمی این خودرو اعلام نشده است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج