جاباما
۵۱۳۵۱۰
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

آقای گلی که در تیم ملی به حقش نرسید

بازیکنی که در فوتبال باشگاهی رکوردهای خوبی دارد اما در تیم ملی ایران به حقش نرسید، امروز می خواهد با هواداران استقلال خداحافظی کند اما فعلا بازی می کند!

خبرگزاری مهر: امروز آقای گل تاریخ لیگ برتر ایران، از هواداران استقلال و در ادامه از فوتبال ایران خداحافظی می کند و به جرگه مربیان می پیوندد. رضا عنایتی که امروز از هوادار استقلال خداحافظی می کند مثل خیلی از بازیکنان دیگر توفیق این را پیدا نکرد تا با پیراهن تیم پرطرفدار خودش کفش ها را آویزان کند. عنایتی با وجود آنکه دیر به فوتبال حرفه ای آمد اما پله های طرقی را بسیار زود طی کرد.

آقای گل تاریخ با دندان های پوسیده؟

رضا عنایتی از گفتن واقعیت ها ابایی ندارد. مهاجم این روزهای صبا در سن ۱۵ سالگی در مشهد دست فروشی می کرد. او بعدها به یکی از کارخانه های فرش بافی رفت و در آنجا کارگری کرد. او بعدها تبدیل به ستاره ابومسلم شد و با حضور در استقلال و امارات به اوج موفقیت اعتباری و اقتصادی رسید. متاسفانه در کنار القاب بزرگی مثل آقای گلی در لیگ برتر، به رضا عنایتی برخی القاب اشتباه هم داده اند، لقبی مثل دندان پوسیده که توسط باشگاه خود عنایتی به او نسبت داده شد.

عبارت دندان پوسیده اولین بار در سال ۱۳۸۸ در کنار نام رضا عنایتی قرار گرفت. در آذرماه سال ۸۸ و پس از باخت استقلال مقابل تیم سپاهان در هفته هجدهم لیگ برتر، در مطلبی که در سایت رسمی باشگاه استقلال منتشر شد از برخی بازیکنان این تیم به شدت انتقاد و از آنها به دندان پوسیده تیم یاد شد. در این مطلب که در قالب نامه یک هوادار نوشته شده بود، در تحلیل دلیل باخت مقابل تیم سپاهان آمده بود:

«با گذشت هجده هفته از مسابقات لیگ برتر استقلال با دندان‌های پوسیده استقلال به مسابقات ادامه داد، بدون اینکه در خصوص کندن دندان‌های پوسیده اقدامی کند. کما اینکه در این راستا کارشناسان ورزشی در بارها و بارها به سرمربی استقلال تذکر داده‌ بودند اما او مماشات کرد. چگونه بپذیریم مهاجمی با ۳۴ سال سن که نه نای راه رفتن دارد نه نای پریدن و نه نای درگیر شدن با مدافعان حریف و نه نای ارسال یک توپ، متاسفانه در دقیقه ۸۵ بازی پشت توپ ضربه ایستگاهی می‌ایستد؟ »

مسن ترین و گل زن ترین

این اتفاق در زمان مدیریت واعظ آشتیانی در استقلال رخ داد و عنایتی مدیر عامل وقت را عامل انتشار این نامه می‌دانست. این واژه در حالی به آقای گل الصاق شد که وی در ۷۱ بازی در استقلال ۹۲ گل برای این تیم زده و تاریخساز شده است. نکته دیگر اینجاست که از سال ۱۳۸۸ تا پایان لیگ برتر ۱۳۹۵ هنوز عنایتی در لیگ برتر به میدان می رود و همچنان هم گلزنی می کند البته بسیار کمتر از سابق اما در آن مقطع عنایتی را در آن بیانیه پیرمردی معرفی کردند تمام شده است. این پیرمرد البته سه بار آقای گل لیگ برتر ایران شده بود و رکورد دار بیشترین گل زده در لیگ برتر است آن هم با ۱۴۶ گل زده!

عنایتی در تیم های آدونیس، ابومسلم، استقلال، النصر، الامارات، سپاهان، صبا، مس، پدیده و سیاه جامگان به میدان رفته و در تیم ملی هم آمار بدی ندارد. او در تیم ملی ۳۳ بازی داشته و توانسته ۸ گل نیز به ثمر برساند. رضا عنایتی با بازی در دربی ۸۰ با ۳۹ سال و ۲۴ روز سن، مسن ترین بازیکن تاریخ شهرآورد پرسپولیس و استقلال شد. در واقع عنایتی رکوردهای زیادی از خود به جا گذاشته است و از منظر اخلاقی هم بسیار مودب و کم حاشیه است.

مشکلی به نام علی دایی

یکی از مشکلات عنایتی در دوران ملی پوش بودن این بود که وی در دوران اوج خود پشت خط علی دایی می ماند و چون از نظر جنس بازی شبیه به دایی بازی می کرد تنها به عنوان جانشین دایی می توانست به میدان برود و البته کمتر مربی بود که دایی را تعویض کند وگرنه آمار عنایتی از این هم می توانست بهتر باشد. به هر حال عنایتی بازیکن بزرگی است و می تواند تا سال های سال با آن همه تجربه در کار مربیگری موفق باشد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج