جاباما
۵۱۴۸۲۸
۲ نظر
۵۰۰۶
۲ نظر
۵۰۰۶
پ

کارگاه‌های فیلمنامه‌نویسی در جشنواره جهانی فجر

مدیر بخش «دارالفنون» سی و پنجمین جشنواره جهانی فیلم فجر از تغییراتی که این بخش نسبت به سال قبل داشته و دلایل آن صحبت کرد.

خبرگزاری مهر: مدیر بخش «دارالفنون» سی و پنجمین جشنواره جهانی فیلم فجر از تغییراتی که این بخش نسبت به سال قبل داشته و دلایل آن صحبت کرد.
کارگاه‌های فیلمنامه‌نویسی در جشنواره جهانی فجر

مازیار میری مدیر بخش «دارالفنون» سی و پنجمین جشنواره جهانی فیلم فجر در گفتگویی با اشاره به دوره قبلی برگزاری این بخش در جشنواره جهانی فیلم فجر گفت: هنرجویان دوره «دارالفنون» در سی و چهارمین جشنواره جهانی فیلم فجر از طریق یک کانال تلگرامی و در یکی از صفحه های سایت جشنواره با یکدیگر در ارتباط بودند و تبادل اطلاعات می کردند. این فرصت باعث شد برخی از هنرجویان در طول این مدت آثاری را تولید و برای ما ارسال کنند تا مورد بررسی قرار گیرد، اما متاسفانه تعداد زیادی اثر به دست ما نرسید.

وی ادامه داد: این آثار بعد از ارسال به دبیرخانه دائمی جشنواره مورد بازبینی قرار گرفت و متاسفانه فیلم هایی نبود که سازندگان آنها بخواهند مورد حمایت جشنواره قرار گیرند.

مدیر بخش «دارالفنون» سی و پنجمین جشنواره جهانی فیلم فجر توضیح داد: همین مساله باعث شد که به فکر برخی تغییرات در این بخش در سی و پنجمین جشنواره جهانی فیلم فجر باشیم که فکر می‌کنم نتایج خوبی به همراه داشته باشد. در این دوره برای تمامی متقاضیان حضور در بخش «دارالفنون»، یک درس از پیش تعیین شده طراحی کردیم که متقاضیان این درس را پشت سر گذاشتند و حال با یک طرح، فیلمنامه و یا ایده در جشنواره حضور خواهند داشت.

وی بیان کرد: هنرجویان این دوره در چهار گروه تقسیم می شوند و بعد از اینکه طرح و ایده آنها از طریق هیات علمی مورد بررسی قرار گیرد، بهترین طرح از سوی جشنواره در زمینه تولید مورد حمایت قرار می گیرد.

میری درباره دیگر تغییری که در بخش «دارالفنون» جشنواره جهانی فیلم فجر ایجاد شده است، گفت: تغییر دیگر این دوره از «دارالفنون» این است که تمام کسانی که در کلاس ها شرکت می کنند یک فیلم کوتاه ساخته اند که این آثار از سوی هیات علمی مورد بررسی قرار گرفته است. البته این را هم بگویم در این دوره به هنرجویان شهرستانی توجه بیشتری داریم، اما در نهایت همه متقاضیان داخلی و خارجی باید هم فیلمساز خوبی باشند و هم تحصیلات لازم را داشته باشند.

وی تاکید کرد: سال گذشته برای کسانی که حضور مستمر و فعال داشتند گواهی حضور در کلاس های «دارالفنون» صادر شد که جزو گواهی های معتبر به شمار می رفت. امسال نیز همین منوال ادامه دارد و با توجه به اینکه در این دوره از جشنواره از استادان معتبر خارجی هم استفاده خواهیم کرد این گواهینامه از اعتبار بیشتری برخوردار خواهد بود.

میری در پایان گفت: تاکید می کنم که در این دوره حتما از استادان ایرانی نیز در کلاس های «دارالفنون» استفاده خواهیم کرد و اسامی استادان حاضر در این دوره از «دارالفنون» چه ایرانی و چه خارجی به محض نهایی شدن از طریق ستاد خبری اعلام می شود. کلاس های این دوره از ۹:۳۰ صبح آغاز و تا پایان شب ادامه دارد.

تاکنون اسامی فیلمنامه‌نویسان ایرانی از جمله نغمه ثمینی، فرهاد توحیدی، فریدون جیرانی و مهران کاشانی برای برگزاری کارگاه‌های فیلمنامه‌نویسی اعلام شده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • reza

      متاسفانه اکثرا اساتیدی برای تدریس انتخاب شدند که کُمِیت فیلمنامه های خودشون می لنگه.

    • reza

      متاسفانه اکثرا اساتیدی برای تدریس انتخاب شدند که کُمِیت فیلمنامه های خودشون می لنگه.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج