۵۱۵۰۳۰
۵۰۰۸
۵۰۰۸
پ

شکایت انجمن اهدای عضو از«یک روز بخصوص»

مدت زمان زیادی تا پایان اکران عمومی فیلم «یک روز بخصوص» به کارگردانی همایون اسعدیان باقی نمانده که مدیرعامل انجمن اهدای عضو ایرانیان امروز از شکایت و اعتراض به وزارت ارشاد به دلیل موضوع این فیلم خبر داده است.

خبرگزاری ایسنا: مدت زمان زیادی تا پایان اکران عمومی فیلم «یک روز بخصوص» به کارگردانی همایون اسعدیان باقی نمانده که مدیرعامل انجمن اهدای عضو ایرانیان امروز از شکایت و اعتراض به وزارت ارشاد به دلیل موضوع این فیلم خبر داده است. آن‌طور که کتایون نجفی‌زاده ادعا کرده، دلالی قلب پایه و اساس علمی ندارد و شکایت این انجمن برای جلوگیری از نمایش این فیلم از زمان جشنواره فیلم فجر در حال پیگیری بوده است.
شکایت انجمن اهدای عضو از«یک روز بخصوص»

فیلم «یک روز بخصوص» به کارگردانی همایون اسعدیان دوراهی یک روزنامه‌نگار در مواجهه با اهدای عضو بدون نوبت برای خانواده‌اش و پایمال کردن حق دیگران به تصویر می‌کشد. در این فیلم که مصطفی زمانی نقش اصلی آن را ایفا کرده است موضوع اصلی درباره پیوند قلب است، اما نحوه پرداختن به این موضوع و اشاره به باندبازی در نوبت اهدای عضو با اعتراض انجمن اهدای عضو ایرانیان روبرو شده است. نکته جالب این‌جاست که این موضوع زمانی رسانه‌ای شده که چیزی به پایان اکران این فیلم باقی نمانده است.

مدیرعامل انجمن اهدای عضو ایرانیان، موضوعات مطرح شده مربوط به اهدا و پیوند عضو در این‌فیلم را مغایر با واقعیت‌ دانسته و تولید چنین فیلم‌هایی را باعث ضربه به فرهنگ نوپای اهدای عضو خوانده است. کتایون نجفی‌زاده همچنین از اعتراض و شکایت به وزارت ارشاد به خاطر این موضوع خبر داده است.

نجفی‌زاده به تازگی در گفت‌وگو باما فیلم‌نامه «یک روز بخصوص» را برگرفته از عدم اطلاعات کافی نویسنده دانسته و در این‌باره گفته است: «این فیلم با اشاره به دلالی قلب هیچ‌گونه پایه و اساس علمی ندارد، زیرا قلب در شرایط خاص و تنها از فرد مرگ مغزی قابل اهداست. اهدای عضو از مرگ مغزی نیز کاملا تحت نظر دولت و وزارت بهداشت در بیمارستان‌های دولتی-دانشگاهی انجام می‌شود و تخصیص، توسط وزارت بهداشت صورت می‌گیرد و هیچ‌گونه باندبازی و پارتی بازی در این بخش جای ندارد.»

او با اشاره به اینکه انجمن اهدای عضو ایرانیان به عنوان نماینده جامعه پیوند و اهدای عضو کشور مراتب اعتراض و شکایت خود را به وزارت ارشاد اعلام کرده، ادامه داده است: «در جشنواره فجر طی نامه‌ای خواستار توقف اکران این فیلم از جناب آقای ایوبی شدیم و تا امروز هم پیگیر این مسئله بودیم که متاسفانه جوابی دریافت نکردیم.»

به گفته او سالیانه حدود ۸۰۰۰ مرگ مغزی در کشور اتفاق می‌افتد و کمتر از ۱۰۰۰ نفر به اهدای عضو می‌رسند: «رکن اساسی افزایش آمار اهدای عضو فرهنگ‌سازی در کشور است که بخش عظیمی از آن از طریق رسانه‌ها صورت می‌گیرد و متاسفانه تولید فیلم‌های این چنینی جز ضربه به این فرهنگ نوپا، اثر دیگری ندارند.»

نجفی‌زاده ادامه داده است: «فرهنگ اهدای عضو در کشور به علت نوپا بودن در معرض آسیب‌های فراوانی قرار دارد. به همین علت فعالیت فرهنگی در این حوزه نیازمند نظرات کارشناسی متخصصان آن است.»

به گفته مدیرعامل انجمن اهدای عضو ایرانیان، همانگونه که به وزارت ارشاد اعلام شده این انجمن آماده هرگونه همکاری با فیلم نامه‌نویسان، تهیه کنندگان و کارگردانان جهت ارایه مشاوره رایگان و تصحیح فیلم و فیلم نامه‌های مرتبط در اسرع وقت و با کم‌ترین تغییر ممکن است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج