۵۱۵۲۷۳
۱ نظر
۵۰۰۱
۱ نظر
۵۰۰۱
پ

ورزشگاه‌ها خانوادگی می‌شود

وزارت ورزش به‌دنبال مجوز‌های لازم برای فعالیت زنان در وزنه‌برداری و کشتی است سلطانی‌فر: ریاست فدراسیون‌های مهم باید به زنان هم برسد

شهروند: بی‌شک ورزش بانوان در ایران نسبت به یکی، دو دهه قبل پیشرفت چشمگیری داشته و نمونه بارز آن در المپیک ٢٠١٦ با کسب ٩ سهمیه و کسب نخستین مدال در تاریخ مشاهده شد. به نظر می‌رسد وزارت ورزش به دنبال این است که با برگزاری همایش‌ها و جلسات هم‌اندیشی شوق بانوان نسبت به ورزش را افزایش دهد و دیروز نیز در همین راستا نشست تخصصی تبیین راهبردهای ورزش بانوان در برنامه ششم توسعه کشور، با رویکرد تولید و اشتغال در هتل المپیک تهران برگزار شد.

مدیریت ورزش را به بانوان ندهید!

رباب شهریان، معاون پیشین امور بانوان وزارت ورزش که بعد از روی کار آمدن مسعود سلطانی‌فر جای خود را به فریبا محمدیان داد، دیروز از سوی وزارت ورزش در نشست تخصصی تبیین راهبردهای ورزش بانوان مورد تقدیر قرار گرفت. شهریان که برای دقایقی پشت تریبون رفت، خطاب به وزیر ورزش توصیه‌ای جالب داشت: «از سلطانی‌فر درخواست می‌کنم تا زمانی که حق قانونی به زنان داده نشده است، مسائل و مدیریت ورزش بانوان را به دست زنان نسپارد، چرا که این مشکلات با مدیریت زنان حل نخواهد شد. زنان باید اجازه قانونی داشته باشند. از سلطانی‌فر می‌خواهم تحول در ساختار ورزش زنان و اصلاح اساسنامه فدراسیون‌های ورزش را در دستور کار قرار دهد.»

هدف اصلی؛ حضور خانواده‌ها در ورزشگاه

مدت‌هاست که بحث حضور بانوان و خانواده‌ها در ورزشگاه به صورت جدی از سوی مسئولان ورزش و دولت پیگیری می‌شود. از زمان روی کار آمدن فریبا محمدیان در وزارت ورزش، او از خبرهای خوشی می‌گوید که به‌زودی اعلام خواهد شد. دیروز هم معاونت امور بانوان وزارتخانه بار دیگر به این موضوع پرداخت: «به دنبال تدوین و اجرای آیین‌نامه‌ مناسب‌سازی ورزشگاه‌های کشور برای حضور خانواده‌ها به‌عنوان تماشاگر در رویدادهای ورزشی هستیم.» به نظر می‌رسد اگر این آیین‌نامه تدوین و اجرا شود، فرهنگ در استادیوم‌های ورزشی تغییر کرده و امکان کسب میزبانی‌های بزرگ نیز به وجود می‌آید.

سهم بانوان از کرسی‌های بین‌المللی چقدر است؟

یکی از اهدافی که توسط وزارت ورزش برای بخش مدیریت بانوان طراحی شده، کسب کرسی‌های بین‌المللی است. برخی از نواب رئیس بانوان فدراسیون‌های ورزشی در فدراسیون‌های آسیایی و جهانی صاحب کرسی هستند که آخرین آمار از تعداد آنها ٣٥ نفر اعلام شده بود. با این حال بارها وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک به افزایش تعداد کرسی‌های بین‌المللی بانوان تأکید کرده‌اند و مدیران زن ورزش نیز خواسته‌اند تا از آنها نیز برای معرفی در بخش‌های مختلف به نهادهای بین‌المللی استفاده شود. ازجمله این کرسی‌های بین‌المللی می‌توان به عضویت زهره هراتیان، رئیس ایفمارک در کمیته پزشکی فیفا و عضویت پرند عزیزی، مسئول حقوقی کمیته ملی المپیک در دادگاه بین‌المللی ورزش اشاره کرد.

افزایش حضور بین‌المللی بانوان محجبه

یکی دیگر از اهدافی که برای ورزش بانوان تعیین شده و ضروری به نظر می‌آید، گستردگی حضور زنان ورزشکار در میادین بین‌المللی با حجاب اسلامی است. همچنان ایران بر سر حضور بانوان ورزشکار در میادین بین‌المللی با پوشش اسلامی با برخی از فدراسیون‌های جهانی اختلاف نظر دارد. بسکتبال رشته‌ای است که سلطانی‌فر از ابتدای حضورش شدیدا پیگیر باز شدن پای بانوان به میادین بین‌المللی آن با حجاب اسلامی شده و اخیرا نیز مسابقه نمادینی در تهران برگزار شد. در رشته‌های دیگر مثل وزنه‌برداری و کشتی نیز رایزنی‌هایی انجام داده‌اند تا در سال‌های آینده با اخذ مجوزهای داخلی و بین‌المللی فعالیت بانوان را کلید بزنند.

سلطانی‌فر: هدایت فدراسیون‌های مهم باید به بانوان هم برسد

مسعود سلطانی‌فر، وزیر ورزش و جوانان روز گذشته در نشست تخصصی تبیین راهبرد ورزش بانوان در برنامه ششم توسعه کشور از برنامه‌های پیش رو برای توسعه ورزش بانوان سخن گفت: «بنابر آنچه قول داده بودیم در عرصه ورزش بانوان اهتمام ویژه‌ داشته باشیم تا بانوان حضور گسترده‌تری در ورزش کشور چه در بخش مدیریتی و چه در بخش حضور در رقابت‌ها و رویدادهای مختلف داشته باشند، تلاش خود را خواهیم کرد تا به وعده‌های‌مان عمل کنیم.»
وی همچنین افزود: «باور من بر این است که باید از حضور بانوان در عرصه‌های مدیریتی ورزشی کشور بسیار بیشتر از چیزی که درحال حاضر وجود دارد، استفاده کنیم و باور دارم که بانوان می‌توانند عهده‌دار مدیریت‌های کل در استان‌ها شوند و بسیاری از بانوان می‌توانند هدایت فدراسیون‌های مهم کشور را برعهده بگیرند و بسیاری از هیأت‌های ستادی می‌توانند با حضور بانوان دلسوز و متخصص مدیریت شوند. ان‌شاء‌الله در ‌سال ٩٦ این توفیق را داشته باشم تا به وعده‌های خود در ورزش بانوان عمل کنیم.»

بانوان سهم بیشتری می‌خواهند

افزایش یک‌ونیم برابری جمعیت بانوان ورزشکار، افزایش یک‌ونیم برابری شرکت‌کنندگان در ورزش همگانی، افزایش ٦٣‌درصدی فعالیت باشگاه‌های ورزشی، افزایش بیش از یک‌برابری مدال‌های کسب‌شده، افزایش دو برابری استفاده از مربیان خارجی در هدایت تیم‌های‌ ‌ملی، افزایش بیش از دو برابری عضویت در مجامع بین‌المللی، افزایش تصدی‌گری مدیریت زنان در ورزش، افزایش یک‌ونیم برابری کسب سهمیه در المپیک و کسب نخستین مدال المپیک و افزایش بیش از سه برابری در کیفیت مدال‌ و کسب سهمیه در پارالمپیک، افزایش بیش از چهار برابری کیفیت مدال در بازی‌های پاراآسیایی و افزایش دو برابری کیفیت مدال در بازی‌های آسیایی آمارهایی بود که فریبا محمدیان، معاون وزارت ورزش از پیشرفت بانوان در دوران دولت تدبیر و امید اعلام کرد اما به نظر می‌رسد همچنان بانوان معتقدند حق‌شان در ورزش نادیده گرفته شده و باید بیشتر از شرایط فعلی به آن برسند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      با این فحشها اول به تماشگران اموزش بدن تا از هواداران پرسپولیسی یاد بگیرن بعد بانوان بیارن یا ولش کنین بیخال

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج