۵۱۵۲۸۵
۱ نظر
۵۰۰۳
۱ نظر
۵۰۰۳
پ

علی اکبری: توقعی از مسئولان ایرانی ندارم

تا قبل از اینکه امیر علی ‌اکبری در مسابقات MMA شرکت کند، نام چنین ورزشی را کمتر شنیده بودیم؛ البته این ورزش جزو ورزش‌های نوپاست اما حالا دیگر در تمام دنیا جا افتاده و طرفداران مخصوص به خود را دارد.

شهروند: تا قبل از اینکه امیر علی ‌اکبری در مسابقات MMA شرکت کند، نام چنین ورزشی را کمتر شنیده بودیم؛ البته این ورزش جزو ورزش‌های نوپاست اما حالا دیگر در تمام دنیا جا افتاده و طرفداران مخصوص به خود را دارد. مبارز‌های این رشته را می‌توان کامل‌ترین مبارزین دنیا در عرصه رقابت‌های رزمی دانست. تکنیک‌های این رشته محدود به سبک خاصی نیستند. مبارزان MMA نه کیک‌بوکسور محسوب می‌شوند، نه جودوکار، نه کاراته‌کا و نه کشتی‌گیر؛ سبک آنها ترکیبی از تمامی این رشته‌هاست. تکنیک‌های به کار رفته در مبارزه‌های این رشته دامنه وسیعی از تکنیک‌های مختلف رزمی است.
کیگ بوکسینگ، موی تای، کاراته، کشتی آزاد، کشتی یونانی، سامبو، جودو، جوجیتسو برزیلی و پانکریشن ورزش‌هایی هستند که از تکنیک‌های آنها در MMA استفاده می‌شود. در سال‌های اخیر و با وارد شدن پول به این ورزش، MMA یکی از پولسازترین رشته‌های دنیا شد. از ایران فقط یک نفر در سطح حرفه‌ای این ورزش فعالیت می‌کند. امیر علی اکبری بعد از اینکه به دلیل دو بار دوپینگ‌کردن در سال‌های ٩٠ و ٩٣ به صورت مادام‌العمر از کشتی محروم شد و مورد حمایت مسئولان هم قرار نگرفت، وارد ورزش MMA شد. او کشتی‌گیر موفقی بود که طلای آسیا و جهان را در کارنامه خود دارد اما ترجیح داد بعد از محرومیت وارد این رشته شود. خبرنگار «شهروند» به بهانه ناک‌اوت کردن رقیب برزیلی در مسابقات رایزین به سراغ امیر علی اکبری رفت و با او درباره وضعیتش در MMA به گفت‌وگو پرداخت.

علی اکبری: توقعی از مسئولان ایرانی ندارم

امیر‌ علی اکبری یکی از موفق‌ترین مبارزان رشته MMA در سطح جهان است که شگردهای مخصوص به خود را دارد. او درباره شگردهایش توضیح می‌دهد: «هر مبارزی شگردهای مخصوص به خود را دارد که قابل مقایسه با مبارز دیگر نیست. از آنجا که من قبلا کشتی‌گیر بودم از بقیه مبارزان در اجرای فنون کشتی قوی‌تر هستم؛ در مبارزه‌هایم از فنون کشتی که کاربرد بیشتری در مبارزه دارند، استفاده می ‌کنم تا پیروز شوم.»

حقم است بیشتر پیشرفت کنم
امیر‌ علی اکبری توانسته در همین مدت کوتاهی که در رشته MMA فعالیت کرده، موفقیت‌های زیادی به دست بیاورد. حالا او چهره‌ای شناخته‌شده در سطح دنیا است که در دو مسابقه آمارهای فوق‌العاده‌ای داشته و توانسته در ثانیه‌های ٣٠ و ١٧ حریفانش را ناک اوت کند: «شاید موفقیت‌هایم چشمگیر باشد و رکوردهای خوبی زده باشم اما معتقدم هنوز اول راه هستم. من برای اینکه به اینجا برسم خیلی زحمت کشیده‌ام. سه ‌سال در تایلند شبانه‌روز تمرین کردم و در ایران هم با استکی صبح و عصر تمرین می‌کردم. به نظر خودم حقم است که بیشتر پیشرفت کنم و موفق‌تر باشم.» با این وجود این رشته هنوز در ایران رسمی نشده و شاید خیلی‌ها هنوز حتی اسم آن را نشنیده باشند. علی اکبری در این‌باره می‌گوید:
«همانطور که می‌گویید MMA در ایران ناشناخته است. من تلاش می‌کنم اهالی ورزش و مردم را با این رشته آشنا کنم؛ اما تا آن زمان مجبورم خارج از ایران تمرین کنم. وقتی هم که در ایران هستم در رشته‌هایی مثل بوکس و کشتی تمرین می‌کنم تا آمادگی‌ام را حفظ کنم.» او درباره اینکه چرا مسئولان ورزشی اهمیتی به MMA نمی‌دهند، پاسخ می‌دهد: «دلیل این موضوع را باید از خود مسئولان بپرسید. برای خودم هم این موضوع عجیب است چون MMA تبدیل به یکی از محبوب‌ترین و پولسازترین رشته‌های دنیا شده است. در همه جای دنیا این ورزش رسمی شده و امیدوارم روزی در ایران هم شناخته شود تا ما بتوانیم در کشور خودمان مسابقه دهیم.»

مسئولان فقط دعایم کنند!

اگر یکی از مبارزه‌های رشته MMA را ببینید، پیش خودتان فکر می‌کنید آیا مبارزان این رشته بعد از پایان مسابقه زنده می‌مانند؟ درواقعMMA بیشتر از همه رشته‌های دنیا درگیری دارد و خطرناک است. علی اکبری در پاسخ به سوال خبرنگار «شهروند» درباره اینکه آیا کسی از نزدیکانش مخالف فعالیت او در این رشته بوده یا نه می‌گوید: «از آنجا که خانواده‌ام همیشه به من اعتماد داشته‌اند و می‌دانند که در انتخاب مسیرهایم اشتباه نمی‌کنم با من مخالفت نکردند.» علی اکبری بعد از محرومیتش از سوی فیفا در ایران بی‌مهری‌های زیادی دید: «متاسفانه در ورزش ما اهمیت ندادن به ورزشکاران و کم‌لطفی در حق آنها اپیدمی شده است. من خوش‌شانس بودم که این موضوع به سودم تمام شد چون این اتفاق باعث شد در مسیری قرار بگیرم که هر روز در آن رو به پیشرفت هستم. ضمن اینکه درآمد کشتی با MMA اصلا قابل قیاس نیست.» علی اکبری از شاگردان محمد بنا بوده اما می‌گوید هیچ خبری از اتفاقات کشتی ندارد: «هیچ خبری از کشتی ایران و بچه‌ها ندارم چون با آنها در ارتباط نیستم. اصلا دلم برای کشتی و حال و هوای آن تنگ نشده و فقط می‌توانم برای کشتی‌گیران ایران آرزوی موفقیت کنم. وقتی حرف از مسئولان ورزش ایران می‌شود کشتی‌گیر سابق کشورمان با طعنه خاصی درباره آنها صحبت می‌کند: «هیچ توقعی از مسئولان ورزش ایران ندارم. همین که برایم دعا کنند کافی است و خوشحال می‌شوم.»

ماجرای رقابت با حریف برزیلی!

اکثر مسابقات حرفه‌ای رشته MMA در ژاپن برگزار می‌شود. البته همان‌طور که گفته شد این رشته در سراسر دنیا شناخته شده و محبوب است اما ژاپنی‌ها توانسته‌اند از بقیه رقبایشان پیشی بگیرند. علی اکبری در جدیدترین مسابقه خود در رقابت‌های رایزین ژاپن به میدان رفت و در نخستين مبارزه توانست حریف برزیلی خود را ناک اوت کند. علی اکبری در این‌باره می‌گوید: «رایزین بالاترین سطح MMA در دنیاست که فقط ورزشکاران فوق حرفه‌ای در آن شرکت می‌کنند. من در نخستين مبارزه این مسابقات با یک حریف برزیلی برخورد کردم که خیلی قدرتمند بود. او در ٦٠ مبارزه ٣٧ برد و ٢٠ ناک اوت داشته است. خوشحالم از اینکه توانستم این حریف قدر را ناک اوت کنم و توانایی‌هایم را نشان دهم. من برای مسابقات رایزین امسال تلاش و تمرین زیادی داشتم و امیدوارم بتوانم کمربند رایزین را بگیرم و در رنکینگ MMA رتبه خوبی به دست بیاورم.» علی اکبری هنگام وزن‌کشی با رقیب برزیلی خود درگیر شد. او این درگیری را اتفاقی ساده می‌داند: «بله من با رقیبم در وزن‌کشی درگیر شدم اما اتفاقی ساده و طبیعی بود. چنین درگیری‌هایی در رشته ما زیاد وجود دارد. چنین درگیری‌هایی در MMA باعث افزایش هیجان تماشاگران و جذاب‌تر شدن مسابقات می‌شود.» علی اکبری در مرحله نخست مسابقات رایزین تنها غیرژاپنی بود که توانست برنده شود. او در این‌باره می‌گوید: «بله در روز اول مسابقات رایزین من تنها غیرژاپنی بودم که پیروز شدم. ژاپنی‌ها در این رشته خیلی قدرتمند هستند و در کشور خودشان اجازه پیروزی به ورزشکاران دیگر کشورها را نمی‌دهند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      ازهم وطنانمون بایدحمایت ش اسم ایران وبالا میبرن

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج