۵۱۵۴۲۷
۱ نظر
۵۰۰۱
۱ نظر
۵۰۰۱
پ

اردوغان: ترکیه می‌تواند باز هم رفراندوم برگزار کند

به دنبال پیروزی رای "آری" در رفراندوم اخیر ترکیه که به افزایش قدرت‌های رئیس‌جمهور این کشور می‌انجامد، اردوغان اعلام کرد، ترکیه می‌تواند درخصوص عضویت در اتحادیه اروپا رفراندوم برگزار کند.

خبرگزاری ایسنا: به دنبال پیروزی رای "آری" در رفراندوم اخیر ترکیه که به افزایش قدرت‌های رئیس‌جمهور این کشور می‌انجامد، اردوغان اعلام کرد، ترکیه می‌تواند درخصوص عضویت در اتحادیه اروپا رفراندوم برگزار کند.

رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه با اشاره به درخواست دیرینه عضویت کشورش در اتحادیه اروپا به طرفدارانش در مقابل کاخ ریاست جمهوری در آنکارا گفت: اتحادیه اروپا برای ۵۴ سال ما را مجبور کرد که منتظر بمانیم.

وی در واکنش به تهدیدات رهبران اروپایی برای متوقف کردن مذاکرات الحاق ترکیه به اتحادیه اروپا گفت: ما می‌توانیم بنشینیم و مذاکره کنیم و می‌توانیم درخصوص الحاقمان به اتحادیه اروپا نیز رفراندومی برگزار کنیم.

اردوغان افزود: چنین رفراندومی مشابه با رفراندوم سال گذشته انگلیس خواهد بود که در آن انگلیسی‌ها به خروج از اتحادیه اروپا رای دادند.

وی با استفاده از اسامی معمول اروپایی و ترکی گفت: اینکه جورج، هانس یا هلگا چه می‌گویند برای ما اهمیتی ندارد. برای ما مهم است که عایشه، مراد، مهمت و خدیجه چه می‌گویند. در حقیقت برای ما حرف پروردگار اهمیت دارد.

پس از آنکه مشخص شد رای آری با ۵۱.۴۱ درصد آراء در رفراندوم روز یکشنبه ترکیه پیروز شده اوایل روز دوشنبه کریستین کرن، صدراعظم اتریش گفت: بروکسل باید به مذاکرات درخصوص الحاق ترکیه به اتحادیه اروپا پایان دهد. با مشخص شدن نتیجه رفراندوم ترکیه عملاً دورنمای عضویت این کشور در اتحادیه اروپا به خاک سپرده شده است.

اردوغان در سخنرانی پیروزی‌اش اشاره کرد که اگر لایحه احیای مجدد حکم اعدام به او ارائه شود آن را تصویب خواهد کرد و اگر لازم باشد در خصوص این مساله نیز رفراندومی برگزار می‌شود. این در حالی است که اتحادیه اروپا به ترکیه هشدار داده بود که احیای مجدد حکم اعدام به معنای پایان فوری درخواست عضویتش در این بلوک است.

ترکیه در سال ۲۰۰۴ میلادی به عنوان بخشی از تلاش‌هایش برای الحاق به اتحادیه اروپا حکم اعدام را حذف کرده بود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ali

      بگو همش مال من خودتو خلاص کن

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج