جاباما
۵۱۵۵۸۷
۵۰۰۸
۵۰۰۸
پ

حفظ تمرکز به روش کارآفرینان موفق

کارآفرینی می تواند همه جوانب زندگی تان را به خود مشغول کند. آنلاین بودن همیشگی و پاسخگویی به تماس های تلفنی و ایمیل ها در هفت روز هفته به طور شبانه روزی ممکن است باعث شود از کارهایی که باید انجام دهید غافل بمانید اما قرار نیست اوضاع همین طور باقی بماند.

ماهنامه پنجره خلاقیت: کارآفرینی می تواند همه جوانب زندگی تان را به خود مشغول کند. آنلاین بودن همیشگی و پاسخگویی به تماس های تلفنی و ایمیل ها در هفت روز هفته به طور شبانه روزی ممکن است باعث شود از کارهایی که باید انجام دهید غافل بمانید اما قرار نیست اوضاع همین طور باقی بماند. ما با ده نفر از کارآفرینان موفق در مورد استراتژی های شان در مورد حفظ تمرکز و انجام به موقع کارهای ضروری صحبت کرده ایم که در ادامه خواهید خواند:

۱. اجازه ندهید که صندوق پست الکترونیکی تان بر فهرست کارهایی که باید انجام شود، غلبه کنند.

  • نام کارآفرین: تیم چن
  • شرکت: NerdWallet
استراتژی: من هر دوشنبه کارهایی را که باید در طول هفته انجام شوند اولویت بندی می کنم و سپس در انتهای هر هفته، درباره کارهایی که انجام داده ام فکر کرده و مطلبی در این مورد و تحت عنوان «بازتاب» برای کارمندانم ارسال می کنم. این کار روشی عالی برای فضاسازی ذهنی و مرتب کردن دغدغه های فکری تان است؛ وگرنه صندوق پست الکترونیکی تان تبدیل به فهرست کارهایی می شود که باید انجام دهید و این بسیار خطرناک است زیرا شما چنین فهرستی در نظر نداشتید و دیگران در واقع آن را برای شما ارسال کرده اند.
حفظ تمرکز به روش کارآفرینان موفق
۲. بلوک های زمانی ایجاد کنید

  • نام کارآفرین: دانیلا یاکوبوسکی
  • شرکت: BaubieBar
استراتژی: من بسیار به تهیه فهرست کارهای پیش رو حساس هستم و همیشه پنج کاری را که در بالای فهرست قرار دارند در اولویت قرار می دهم. همچنین معتقدم که حجم کاری تان باید به بلوک های زمانی کوچک تر تقسیم شود. من کارهایم را به بلوک های زمانی یک تا دو ساعته تقسیم می کنم. این کار به من کمک می کند تا با اشتیاق بیشتری کارهایم را انجام دهم.

3. در هر زمان یک کار انجام دهید.

  • نام کارآفرین: الیور کاراز
  • شرکت: Zocdoc
استراتژی: من در مدرسه خاصی تحصیل کرده ام. ما در آنجا متن های دشواری را می خواندیم. در آن متون غرق می شدیم و میزان توجه مان را گسترش می دادیم. این روش نوعی مدیتیشن بود زیرا می توانستیم از طریق آن افکارمان را به سوی هدف مشخصی هدایت کنیم. این روش، درست مانند ورزش کردن، یک مهارت فعالیتی محسوب می شود.

چیزی انتخاب کنید که می توانید در موردش فکر کنید. و فقط به همان فکر کنید. اجازه ندهید که هیچ چیز دیگری وارد ذهن تان شود. در ابتدا با پنج دقیقه شروع کنید. مثل مسابقات دوومیدانی که در اوایل کار با مسافت های کم شروع می شود. شما نیز پس از مدتی متوجه می شوید که می توانید این کار را به مدت طولانی تری انجام دهید.
حفظ تمرکز به روش کارآفرینان موفق

۴. بیرون بروید.

  • نام کارآفرین: مریل استابز
  • نام شرکت: Food52
استراتژی: استراحت کنید. من پس از این که کارهایم را به اتمام می رسانم، کمی از آنها دور می شوم. زمانی را به پیاده روی اختصاص می دهم و گاهی با افرادی که با کارم ارتباطی ندارند، صحبت می کنم. آب هم به اندازه کافی می نوشم. معمولا خیلی پیش می آید که در اطراف محل کارم کمی قدم بزنم و هوای تازه بخورم.

5. بخش بندی کنید.

  • نام کارآفرین: جنی ریپس
  • شرکت: Owl's Brew
استراتژی: من سعی می کنم روزهایم را بخش بندی کنم. به عنوان مثال، من یک ساعت اولیه روزهای کاری ام را با ارسال ایمیل شروع می کنم و تا زمانی که این کار به پایان نرسیده باشد، به صندوق ورودی نگاهی نمی اندازم. متوجه شده ام زمانی که فقط یک کار انجام می دهم و مالتی تسکینگ (انجام همزمان کارها) نمی کنم، تمرکز بالاتری دارم.

۶. مسئولیت پذیری خود را حفظ کنید.

  • نام کارآفرین: کایل فیل
  • شرکت: HomeHero
استراتژی: من واقعا برنامه Momentum را دوست دارم. در واقع این برنامه یک افزونه کروم است که به شما اجازه می دهد تا یک فهرست برای کارهای روزمره تان ایجاد کنید. من همیشه سعی می کنم کمتر از پنج مورد در این فهرست بگنجانم. من عاشق چک کردن فهرست ها هستم! زیرا به متمرکز ماندن من کمک می کنند. یکی از قوانین ما در سطوح بالای سازمانی این است که هر دپارتمانی در جلسه صبحگاهی اعلام می کند که چه برنامه ای برای آن روز دارد. و سپس در طول جلسه بعدی می بینیم که چه کارهایی انجام شده و به چه دلایلی برخی از کارها به تعویق افتاده اند. زمانی که با صدای بلند اعلام می کنیم چه برنامه ای داریم، احتمال انجام شدنش بیشتر از زمانی است که به تنهایی برنامه ریزی می کنیم.
حفظ تمرکز به روش کارآفرینان موفق

۷. فعال بمانید.

  • نام کارآفرین: رایان هولمز
  • شرکت: Hootsuite
استراتژی: من نیز مانند کارآفرینان دیگر باید در آن واحد به کارهای زیادی رسیدگی کنم. یکی از چیزهایی که به من کمک می کند تا تمرکزم را حفظ کنم، ورزش کردن است، بعد از پیاده روی، یوگا یا اسکی همیشه ذهن شفاف تر و تمرکز بیشتری دارم.

8. اهداف تان را قبول داشته باشید.

  • نام کارآفرین: جولیا هارتز
  • شرکت: Evertbrite
استراتژی: چالش ها را بپذیرید و از شکست ها درس بگیرید. زمانی که ما تصمیم گرفتیم شرکت Evertbrite را تاسیس کنیم، می بایست با مشکلات و چالش های زیادی روبرو می شدیم و راه حل های خلاقانه ای برای پشت سر گذاشتن آنها ارائه می کردیم. هر بار که روش های جدیدی ارائه می کردیم، قدرت و انسجام تیمی بیشتری پیدا می کردیم. با این حال، حفظ تمرکز چالشی همیشگی است. هر چه بزرگ تر شوید، مسائل بیشتری حواس شما را از هدف اصلی تان پرت خواهند کرد.

۹. تلفن را کنار بگذارید.

  • نام کارآفرین: دیو راسنکو
  • شرکت: Weebly
استراتژی: من یک قانون شخصی دارم که هر بار با شخصی قرار ملاقاتی می گذارم، به هیچ وجه به گوشی تلفن همراه یا ساعت مچی ام نگاه نمی اندازم و سعی می کنم صددرصد حواسم را به آن فرد بدهم. این موضوع در جلسات مان نیز صدق می کند. ما شعاری در جلسات اداره داریم: «لپ تاپ ها خاموش!» البته مگر آن که بخواهید چیزی در جلسه ارائه دهید. این موضوع به افراد کمک می کند تا هم از لحاظ جسمی و هم روحی آماده مشارکت کامل در جلسه باشند.
حفظ تمرکز به روش کارآفرینان موفق

۱۰. کمی با خودتان خلوت کنید.

  • نام کارآفرین: جف چاپین
  • شرکت: Casper
استراتژی: من برای حذف حواس پرتی ها استراتژی نسبتا ساده ای دارم: هدفون و موسیقی بی کلام و دفتر کاری که هیچ کس دیگری در آنجا حضور ندارد.

نینا زیپکین، مترجم: شادی حسن پور
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج