۵۱۵۵۸۸
۱ نظر
۵۱۱۶
۱ نظر
۵۱۱۶
پ

نمایشگاه نیویورک؛ از ظهور شیطان ۸۰۸ اسبی تا سریع ترین SUV

هیولاهای ۸۰۸ اسب بخاری با محور عقب در هر نمایشگاه خودرویی ظاهر نمی شوند، اما نمایشگاه خودروی نیویورک ۲۰۱۷ شاهد حضور بسیاری از این دست ماشین ها از سراسر بازار خودرو است.

برترین ها - محمدرضا مرتضایی: هیولاهای ۸۰۸ اسب بخاری با محور عقب در هر نمایشگاه خودرویی ظاهر نمی شوند، اما نمایشگاه خودروی نیویورک ۲۰۱۷ شاهد حضور بسیاری از این دست ماشین ها از سراسر بازار خودرو است.پس از اینکه چرخی در نمایشگاه زدیم و با خودروسازان و مهندسین ماشین ها صحبت هایی داشتیم، لیستی از ماشین هایی که هر علاقه مند به ماشینی باید در نمایشگاه خودروی نیویورک ۲۰۱۷ ببیند، تهیه کردیم. در ادامه با ما همراه باشید.

داج چلنجر SRT Demon

باید از کمپانی داج برای معرفی Demon وحشی تشکر کرد؛ این ماشین فوق العاده قدرتمند قادر است در خیابان ها با قدرت موتور ۸۰۸ اسب بخار و ۷۱۷ پوند-فوت گشتاور با گاز ۹۱ اکتان حرکت کند ولی در مسیرهای مسابقه ای قدرت این ماشین به طرز دیوانه کننده ای بالا می رود چرا که قادر است در مسیرهای مسابقه ای با قدرت موتور ۸۴۰ اسب بخار و گشتاور ۷۷۰ پوند قوت و سوخت اکتان ۱۰۰ پلاس حرکت کند. در دنیای EV ها و ماشین های خودران، داج همواره به تولید و ساخت ماشین های عجیب معروف بوده است.
نمایشگاه نیویورک؛ از ظهور شیطان 808 اسبی تا سریع ترین SUV

دیدن تیزر شکنجه و عبور از شرایط سخت این ماشین بسیار زیباست اما هرگز توصیه نمی شود آن حرکات خطرناکی که در تیزر می بینید را خودتان اجرا کنید. دیدن حرکات محیرالعقول با این ماشین در جاده های آمریکا را بسیار محتمل می بینیم اما انجام این کارها در جاده ها واقعا خطرناک است. این ماشین را می توان به عنوان یکی از پدیده های این نمایشگاه به حساب آورد. دوران دهه ۶۰ داج نیز همراه با ارائه ماشین های زیبا و خوبی بود اما در حال حاضر شاهد دوران طلایی کمپانی داج هستیم چرا که ماشین های حیرت انگیزی را روانه بازار می کند.
نمایشگاه نیویورک؛ از ظهور شیطان 808 اسبی تا سریع ترین SUV

این ماشین در رنگ قرمز و طراحی شبیه یک F-۱۶ ساخته شده است. شتاب این ماشین بی نظیر است چرا که قادر است ظرف ۲.۱ ثانیه به سرعت ۶۰ مایل بر ساعت برسد و بر طبق ادعای مسئولین داج، قادر است مسافت ۲۵۰ فوتی را ظرف ۹.۶۵ ثانیه بپیماید. با اینکه ماشین های دیگری نیز قادرند این آمار را از خود بر جای بگذارند اما باید گفت که آنها این آمار را در جاده های اختصاصی و آزمایشی از خود بر جای می گذارند اما داج این رکورد را در یک خیابان معمولی از خود بر جای گذاشت. از منظر رده می توان این ماشین را در ردیف ماشین های فوق عضلانی طبقه بندی کنیم که تعریف جدیدی در ژانر خودرهای آمریکایی محسوب می شود.

کانسپت تویوتا FT-4x

چه اتفاقی می افتد وقتی یک اف جی کروز، طرحی از هوندا را بدزد؟ کانسپت FT-۴X در واقع یک ماشین آف رود است که شباهت زیادی به خودروهای جیپ دارد.این SUV کامپکت دو محوره می باشد و از بسیاری قید و بندهای طراحی ماشین های هم رده خود رها شده و هزاران بار زیباتر از ماشین های معمولی این رده محسوب می شود. مسئولین تویوتا اعلام کرده اند که آنها قصد دارند توجه مشتریان و بازدیدکنندگان را در این نمایشگاه به این کانسپت جلب کنند و با توجه به بازخوردهایی که از آنها می گیرند اقدام به ساخت آن نمایند که این گفته بدان معنا است که احتمالا ظرف ۲۴ تا ۳۶ ماه آینده این ماشین را در خیابان ها خواهیم دید و قیمت آن نیز حدود RAV۴ است.
نمایشگاه نیویورک؛ از ظهور شیطان 808 اسبی تا سریع ترین SUV

ماشین های کانسپت دیده شده در نمایشگاه امسال عموماً ظریف هستند و از این حیث باید به واسطه عرضه کانسپت کراس اور قوی FT-۴X از تویوتا تشکر کنیم. این ماشین برای عبور و مرور عادی در خیابان ها ساخته نمی شود بلکه مشتریان هدف این ماشین آن دسته از افرادی هستند که تمایل دارند تمامی کارهای خود را در داخل ماشین انجام دهند. طراحی ساده و زیبای این ماشین چشم نواز است و کاملا مشخص است که بر روی طراحی بدنه و در عقب، تفکر بسیاری صورت گرفته است.
نمایشگاه نیویورک؛ از ظهور شیطان 808 اسبی تا سریع ترین SUV

FT-۴X در واقع آینده کراس اور دو محوره های تویوتا محسوب می شود؛ یکی از نشانه هایی که حدس می زنیم این کانسپت در آینده قطعا به خط تولید می رسد این است که طراحی این ماشین به شکل خاصی برای مشتریان خاص و مشکل پسند انجام شده است؛ طراحی رادیکال و آینده نگرانه این کانسپت چند منظوره است به طوری که درب عقب چند کاره آن، یک آپشن متفاوت در دنیای خودروهای امروزی محسوب می شود. بدون شک علاقه مندان بسیاری از این کراس اور کامپکت تویوتا که قابلیت های آف رود را نیز دارد استقبال خواهند کرد.

کانسپت SUV جنسیس GV۸۰

کانسپت GV80 اولین تصویر از SUV های جنسیس است که انتظار آن را می کشیدیم و حالا می دانیم که GV در واقع کدرمز کراس اورها و G کدرمز سدان های این خودروساز به شمار می رود. GV80 یک کراس اور میان رده محسوب می شودکه ساخت آن طی چند سال آینده آغاز خواهد شد.این ماشین، دیگر از طراحی خارجی پرجزئیات و چرخ های 23 اینچی بهره نمی برد اما نمای کلی و شبکه مشبک هوای جلوی ماشین و دستگیره های در و ظاهر کلی آن دستخوش تغییر نشده است. مهمترین تغییر در این ماشین را می توان استایل جدید طراحی بدنه نامید.
نمایشگاه نیویورک؛ از ظهور شیطان 808 اسبی تا سریع ترین SUV

GV80 در واقع ماشینی است که بنتلی بنتایگا می بایست باشد.اخیرا شنیدیم که لوک داکولک که اکنون رییس تیم طراحی جنسیس است، طراحی کانسپت بنتلی EXP 9 F را نیز بر عهده داشته است و به نوعی در طراحی آن ماشین گیر کرده بود و نتوانست آن مدل را طوری طراحی کند که در خیابان ها آن را ببینیم. به نظر می رسد طراحان این ماشین تمام تلاش خود را کرده اند تا GV80 یک ظاهر جعبه ای زیبا و با شکوه داشته باشد، مسئولین جنسیس اعلام کرده اند که نمونه ای که تولید خواهد شد، شباهت زیادی به این کانسپت خواهد داشت.
نمایشگاه نیویورک؛ از ظهور شیطان 808 اسبی تا سریع ترین SUV

لینکلن Navigator 2018

این SUV لوکس بزرگ در واقع جایگزین سدان های لوکس بزرگ در بازار ماشین های لوکس امریکا شده است که کادیلاک اسکالد در صدر آن قرار داشت. باید اعتراف کنم که قسمت جلوی مدل جدید لینکلن اصلا جالب به نظر نمی رسد اما بدون شک طراحی داخلی لوکس این ماشین که پر از آپشن های لوکس است، چشم علاقه مندان به خودروهای لوکس را به خود جلب خواهد کرد. Navigator از بسیاری جهات با محصولات پرفروش و مهم لینکلن تفاوت اساسی دارد و مطمئن هستیم که برندی با این اعتبار هرگز در محاسبات خود در تغییر طراحی اشتباه نکرده است و با هدفی خاص این تغییرات را اعمال کرده است. لینکلن ها معمولا ماشین هایی کند محسوب می شوند اما به نظر می رسد Navigator در کلاس خود کمی سریعتر به شمار می رود.
نمایشگاه نیویورک؛ از ظهور شیطان 808 اسبی تا سریع ترین SUV

اگرچه طراحی بیرونی این ماشین نیز زیبا به نظر می رسد ولی تا حدی تکراری محسوب می شود چرا که ما را به یاد کانسپت احمقانه لینکلن که در سال گذشته در نمایشگاه به نمایش در آمد، می اندازد. به هر قسمتی از این ماشین که نگاه میکنیم یا هر قسمت آن را لمس می کنیم، جلوه ای از لوکس بودن را می توان مشاهده کرد. از دستگیره های در نرم آن گرفته تا صندلی های راحت فرانسوی آن؛ همه و همه باعث می شود که علاقه مندان به خودروهای لوکس از این ماشین جدید استقبال کنند. وقتی برای اولین بار در این ماشین می نشینید، شکوه را در آن احساس می کنید و صفحه نمایش لمسی که در وسط کنسول جلو قرار گرفته حتما نظر شما را به خود جلب می کند. در نهایت باید گفت این ماشین بسیار مجلل است.
نمایشگاه نیویورک؛ از ظهور شیطان 808 اسبی تا سریع ترین SUV

اینفینیتی مونوگراف QX۸۰

آلفونسو البایسا، رییس بخش طراحی اینفینیتی در مورد این ماشین گفته است که ما می خواستیم کار بزرگی انجام دهیم و تیم طراحی سرانجام به هدف خود رسید: اینفینیتی مونوگراف QX80 بسیار بزرگ طراحی شد. ارتفاع این ماشین حدوداً 7 فوت است و این ماشین از تایر های 24 اینچی استفاده می کند و به نوعی طراحی مدل های بعدی اینفینیتی را می توان در این مدل دید.
نمایشگاه نیویورک؛ از ظهور شیطان 808 اسبی تا سریع ترین SUV
آلفونسو تاکید کرد که تیم او بر روی جزئیات نیز تمرکز ویژه ای داشته است مثلا چراغ های جلوی این ماشین از چشمان انسان و کلیدهای پیانو الهام گرفته شده اند. این ماشین واقعا ما را در نمایشگاه وسوسه کرد و برای تولید آن که در اواخر سال جاری است لحظه شماری میکنیم.
نمایشگاه نیویورک؛ از ظهور شیطان 808 اسبی تا سریع ترین SUV

کانسپت SUV سوبارو Ascent

یک جوک در نمایشگاه بین حضار در مورد سوبارو در حال رد و بدل شدن بود که به مسخره بودن طراحی این ماشین به دلیل نداشتن طراح اختصاصی اشاره می کرد.ما قبلا طراحی داخلی این ماشین را دیده بودیم و چندان چنگی به دل نمی زد اما سوبارو در این نمایشگاه از طراحی متفکرانه و آینده نکرانه داخلی این ماشین که زیبا هم به نظر می رسید رونمایی کرد. صفحه نمایش لمسی این ماشین در مرکز کنسول قرار گرفته است که در تم آبی مخصوص سوبارو جلوه خاصی گرفته بود.
نمایشگاه نیویورک؛ از ظهور شیطان 808 اسبی تا سریع ترین SUV
تنظیم صدای سیستم صوتی، تنظیم دما و درجه فن این ماشین نیز بسیار شکیل است. در واقع می توان گفت، سوبارو به همه جزئیات دقت کرده است: دستگیره درهای عقب این ماشین شبیه ترن های ژاپنی جدید طراحی شده است چرا که طراحی این ماشین بعد از طراحی آن قطارهای مدرن انجام شده است. یکی از آپشن هایی که به نظر می رسد از مدل آتبک کپی برداری شده است این مورد است که سیستم رک سقف در کراس بار ها مخفی می شود.
نمایشگاه نیویورک؛ از ظهور شیطان 808 اسبی تا سریع ترین SUV

ولوو S۹۰ مدل ۲۰۱۸

ماشین لوکس مد نظر من در این نمایشگاه به شما می گوید که چرا از سواری با این ماشین با دوستان افتخار خواهید کرد. قد من 6 فوت و 1 اینچ است و قد دوستان دیگرم نیز همین حدود است. در ماشین های دیگر آنها باید جای خود را با من عوض می کردند و نمی توانستند در صندلی عقب بنشینند اما در این مدل از ولوو این مشکل از بین رفته است چرا که فضای خوبی در صندلی عقب برای سرنشینان در نظر گرفته شده است.
نمایشگاه نیویورک؛ از ظهور شیطان 808 اسبی تا سریع ترین SUV
قیمت پایه این خودرو از حدود ۴۹۰۹۵ دلار شروع می شود و این سوئدی زیبا در مدل جدید خود فاصله استاندارد بین چرخ ها را تغییر داده است و تغییرات زیادی از جمله تغییر در فونت و آیکون در سیستم سرگرم کننده صفحه نمایش ماشین نیز اعمال شده است.

جیپ گرند چروکیTrackhawk

شاید این مدل را یک نمونه کثیف از hellcat به شمار آورید. اما این مدل جدید از جیپ با 707 اسب بخار قدرت موتور قادر است ظرف 3.5 ثانیه به سرعت 60 مایل بر ساعت برسد و 250 فوت را ظرف 11.6 ثانیه بپیماید. وزن آن 7200 پوند است و یکی از نمونه ها برتر در رده ماشین های آف رود محسوب می شود.همه قدرت این ماشین از طریق سیستم انتقال هشت دنده ای متناسب با گشتاور به هر دو محور منتقل می شود.
نمایشگاه نیویورک؛ از ظهور شیطان 808 اسبی تا سریع ترین SUV
در این ماشین از سیستم ضد لیز خوردن و سیستم تعلیق تطبیقی Bilstein استفاده شده است تا راننده به سادگی از عهده عبور از پیچ های تند بر آید.بزرگترین پدال های ترمز به کار رفته در تمامی مدل های جیپ را می توان در این ماشین دید که ساخت شرکت برامبو است. قیمت پایه این ماشین حدود ۸۴۵۰۰ دلار براورد می شود که احتمالا اوایل زمستان امسال راهی بازار شود.
نمایشگاه نیویورک؛ از ظهور شیطان 808 اسبی تا سریع ترین SUV
بیوک 2018: رگال TourX و Enclave

بیوک همواره یک ماشین در زیرزمین خود برای رونمایی جدید دارد اما این بار این خودرساز با دو مدل جدید در نمایشگاه ظاهر شده است.رگال TourX حال و هوای یک واگن را به سرنشین می دهدکه تا حدی شبیه مدل Opel Insignia است.
نمایشگاه نیویورک؛ از ظهور شیطان 808 اسبی تا سریع ترین SUV
این مدل احتمالا در پاییز سال جاری روانه بازار خواهد شد و از آنجایی که استایل بدنه آن خیلی پرحجم و عضلانی نیست، یکی از ماشین های مورد علاقه من در این زمینه محسوب می شود. نسل دوم مدل های Enclave با ظاهری مدرن و طراحی زیبا در این نمایشگاه ظاهر شد که چراغ های جلوی جذاب آن واقعا چشم هر بازدیدکننده ای را به خود خیره می کرد. در واقع می توان گفت این مدل، یک ارتقا زیبا برای ماشین های هفت سرنشین سنتی این خودروساز محسوب می شود.
نمایشگاه نیویورک؛ از ظهور شیطان 808 اسبی تا سریع ترین SUV

پورشه 911 GT3

اگر داج چلنجر SRT Demon قوی ترین ماشین نمایشگاه دترویت شناخته شد اما پورشه ۹۱۱ مدل GT۳ رقیب جدی برای آن در نمایشگاه امسال محسوب می شود. در یک جمله می توان گفت که این ماشین، زیباترین و دقیق ترین خودرویی است که از اشتوتگارت آلمان در این نمایشگاه عرضه شده است چرا که همهگان می دانند کمپانی پورشه به ساخت خودروهای خاص اسپورت وسریع در جهان مشهور است. موتور این ماشین ۵۰۰ اسب بخار قدرت دارد و از ۶ دنده تخت با دور موتور ۹۰۰۰ بهره می برد؛ سیستم تعلیق بازطراحی شده با دو محور با طراحی تمام آئرودینامیک باعث شده تا نسبت به هم رده های خود ۲۰ درصد سریعتر باشد.
نمایشگاه نیویورک؛ از ظهور شیطان 808 اسبی تا سریع ترین SUV
یکی از ویژگی های منحصر به فرد این ماشین این است که با شش دنده به بازار عرضه می شود. و شتاب و سرعت آن به قدری زیاد است که مسئولین پورشه برای شکست رکورد 7 دقیقه و بیست ثانیه ای این ماشین در پیست نورنبرگ حریف می طلبند.
نمایشگاه نیویورک؛ از ظهور شیطان 808 اسبی تا سریع ترین SUV

پورشه پانامرا توریزمو مدل ۲۰۱۸

این پورشه قبلا در نمایشگاه ژنو به نمایش در آمده بود اما دیدن دوباره آن در رنگ متالیک، ظاهر جدید آن را جذاب تر از قبل کرده است. سرعت و شتاب این ماشین شاید با برادر خود یعنی GT3 برابری کند اما قیمت این ماشین واقعا بالا است و خریداران آن باید مبلغی حدود 300000 دلار برای خردی ان کنار بگذارند.
نمایشگاه نیویورک؛ از ظهور شیطان 808 اسبی تا سریع ترین SUV
نمایشگاه نیویورک؛ از ظهور شیطان 808 اسبی تا سریع ترین SUV
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      فک کنم من عاشق این دوج شیطون شدم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج