۵۱۵۹۴۱
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

دست بسته کولاکوویچ برای تغییرات

سال گذشته که والیبال ایران برای گرفتن سهمیه المپیک و حضور در لیگ جهانی آماده می‌شد، بازیکنانی در تیم ملی بودند که حالا جایشان در تیم ملی خالی است.

ایران ورزشی: سال گذشته که والیبال ایران برای گرفتن سهمیه المپیک و حضور در لیگ جهانی آماده می‌شد، بازیکنانی در تیم ملی بودند که حالا جایشان در تیم ملی خالی است. بازیکنانی مثل مهدی مهدوی که از بازی‌های ملی خداحافظی کرد و فرهاد ظریف که مجبور به خداحافظی شد. او که در تمام سال‌های گذشته و در راه صعود در کنار تیم بود اما پایش به ریو نرسید.

بازیکنان دیگری مثل شهرام محمودی هم هستند که خبر جدی از خداحافظی شان مطرح نیست و تصمیم به استراحت گرفته اند. فهرست افراد حاضر در اردو را هم که مرور کنیم می‌بینیم دوتا از بازیکنان اصلی ریو یعنی مصطفی شریفات و حمزه زرینی هم در اردو نیستند.

لزوم حضور شش بازیکن المپیکی

قوانین برگزاری لیگ جهانی در سال ۲۰۱۷ مانند سال‌های گذشته بندهایی هم برای تغییر ترکیب و ارنج تیم‌ها دارد. فدراسیون جهانی برای اینکه بتواند جذابیت این رقابت‌ها را برای رسیدن به اهداف مالی حفظ کند، چند سالی می‌شود که محدودیت‌هایی را برای میزان تغییرات تیم‌ها ایجاد کرده است. به طور مثال نگاهی می‌اندازیم به قوانین FIVB برای دوره پیش رو.طبق دستور العمل این دوره، تیم‌هایی که در رقابت‌های المپیک ریو حضور داشته اند، حداقل باید شش نفر از بازیکنان نهایی شان را با خود به لیگ جهانی بیاورند. به عبارت دیگر هیچ تیم المپیکی نمی‌تواند بیش از شش تغییر در ترکیب خود داشته باشد. اگر هم تیمی در المپیک حضور نداشته باشد، از میان ۱۴ نفر نهایی حضور قبلی خود در لیگ جهانی، می‌تواند حداکثر هشت نفر را از فهرست خارج کند. همین شرایط هم برای رقابت‌های قاره‌ای فراهم است و تیم‌هایی که در دوره گذشته لیگ جهانی نبوده اند، باید طبق فهرست خود در رقابت‌های قاره‌ای عمل کنند.

لیست اول، فردا اعلام می‌شود

تیم‌های حاضر در لیگ جهانی باید فهرست اولیه خودشان را که 21 نفر در خود دارد، 20 آوریل یا سی و یک فروردین به فدراسیون جهانی تحویل دهند. مربیان تیم‌ها دو هفته دیگر وقت دارند تا هجده نفر نهایی خود برای حضور در لیگ جهانی را معرفی کنند. این فهرست در نهایت باید چهارم مه ‌به فدراسیون جهانی تحویل داده شود. مرحله بعدی هم 31 مه خواهد بود که تیم‌ها باید چهارده نفر نهایی خودشان را برای هفته اول بازی‌ها ارائه دهند. چهارده نفری که باید حتما از بین هجده نفر نهایی انتخاب شوند و البته می‌توانند در هفته‌های مختلف جایگزین یکدیگر شوند. یعنی مربیان می‌توانند ترکیب تیم خود را تغییر دهند و بازیکنانی که در هجده نفر نهایی قرار دارند را جایگزین کنند.

این کار البته شرطی دارد که در بالا به آن اشاره کردیم. یعنی چهارده نفری که در نهایت برای هر هفته معرفی می‌شوند، باید شش نفر از المپیک قبلی یا لیگ جهانی گذشته را در بین خود داشته باشند.

چهار اجباری برای کولاکوویچ

همانطور که گفتیم ایگور کولاکوویچ در آغاز اردویش با پنج غایب مواجه شد. پنج غایبی که البته چهار تای آنها در المپیک ریو بازی کردند؛ مهدی مهدوی، حمزه زرینی، شهرام محمودی و مصطفی شریفات.

یعنی کولاکوویچ از میان شش سهمیه‌ای که در نهایت برای تغییر در تیمش داشته، چهارتای آنها را از دست داده است. البته او با علم به این موضوع نفراتش را به اردو دعوت کرده. مهدی مهدوی که خداحافظی کرده بود اما او شریفات و زرینی را دعوت نکرد. تنها اتفاقی که آن درصد کمی در برنامه‌های کولاکوویچ نبود، پذیرفته نشدن پیشنهادش توسط شهرام محمودی برای حضور در اردو بود. اتفاقی که البته شهرام خیلی پیش از اینها خبرش را داده بود. به هر ترتیب کولاکوویچ در شرایطی که ۱۹ بازیکن در اردو دارد، باید فردا فهرست ۲۱ نفره‌اش را به فدراسیون بدهد تا آنها برای حضور در لیگ جهانی به FIVB بفرستند! یعنی یک یا دو نام دیگر هم باید بعلاوه نفرات حاضر در اردو به فهرست خود اضافه کند!

در نهایت هم بیش از چهل روز دیگر زمان دارد تا چهارده نفر نهایی خود را برای آغاز لیگ جهانی انتخاب کند. انتخابی که صد البته زودتر از اینها صورت خواهد گرفت اما او باید محدودیت فدراسیون جهانی در کنار گذاشتن بازیکنان المپیکی را هم مدنظر داشته باشد. البته منطقی هم به نظر نمی‌رسد او در نخستین دوره مسابقاتش تغییرات زیادی در ترکیب تیم ایران به وجود بیاورد و ریسک زیادی به خرج دهد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج