جاباما
۵۱۵۹۸۷
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

موافقت پارلمان ترکیه با تمدید حالت‌ فوق‌ العاده

پارلمان ترکیه با تمدید حالت فوق‌العاده در این کشور که از کودتای نافرجام تابستان گذشته آغاز شده، موافقت کرد.

خبرگزاری ایسنا: پارلمان ترکیه با تمدید حالت فوق‌العاده در این کشور که از کودتای نافرجام تابستان گذشته آغاز شده، موافقت کرد.

خبرگزاری آناتولی ترکیه گزارش داد، نمایندگان پارلمان این کشور با تمدید سه ماهه حالت فوق‌العاده که در پی کودتای نافرجام ژوئیه سال گذشته در این کشور به اجرا گذاشته شده بود، موافقت کردند.

شورای امنیت ملی و سپس شورای وزرای ترکیه دوشنبه‌شب موافقت خود را با تمدید سه ماهه حالت فوق‌العاده در این کشور که امروز (چهارشنبه) به پایان می‌رسد، اعلام کرده بودند.

شورای امنیت ملی ترکیه دوشنبه به ریاست رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهوری ترکیه تشکیل جلسه داده و وضعیت فوق‌العاده را سه ماه دیگر تمدید کرد.

این شورا در توجیه این مصوبه خود آورده است، به منظور تضمین ادامه اقدامات حمایت از دموکراسی و اصول کشور قانونمند و نیز آزادی‌ها و حقوق این تصمیم گرفته شد.

نومان کورتولموش، معاون نخست‌وزیر ترکیه در کنفرانسی مطبوعاتی در آنکارا افزود، این تصمیم پس از آن اتخاذ شد که شورای امنیت ملی ترکیه به شورای وزیران توصیه کرد وضعیت فوق‌العاده در این کشور تمدید شود.

حالت فوق‌العاده در ترکیه که ابتدا بیستم ژوئیه سال گذشته پنج روز پس از کودتای نافرجام بر ضد دولت رجب طیب اردوغان این کشور به اجرا گذاشته شد، پیش از این دو بار در ماه‌های اکتبر و ژانویه گذشته تمدید شده بود.

حالت فوق‌العاده به مقامات آنکارا اختیارات ویژه‌ای می دهد تا مخالفان دولت را از نهادهای مختلف اخراج کنند، موسسات و گروه‌های رسانه‌ای را تعطیل کنند یا مدت بازداشت افرادی را که هنوز تفهیم اتهام نشده‌اند، طولانی‌تر کنند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج