۵۱۶۰۳۸
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

علم الهدی: ضد هنر نیستم اما کنسرت هنرکش است

سید احمد علم الهدی در دیدار با جمعی از نخبگان علمی، فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد مشهد گفت: ضد هنر نیستم و خود را بیش از هنرمندان طرفدار هنر می‌دانم چون اگر هنر در مسیر تعالی انسانی قرار گیرد بهترین عبادت است. با برگزاری کنسرت در سراسر کشور مخالفم چون کنسرت هنرکش است.

خبرگزاری ایرنا: سید احمد علم الهدی در دیدار با جمعی از نخبگان علمی، فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد مشهد افزود: پذیرفتن حرف دیگران به نقل از من و نشنیدن حقیقت از زبان خودم خلاف روحیه علمی و تحقیقی است.
وی ادامه داد: جناحگرا نیستم ولی در برابر جناحها نیز بی‌تفاوت نمی باشم. تخصص من فقه است و به حکومت فقیه رسیده ام و مبدأ مشروعیت نظام را ولایت‌فقیه می‌دانم، اگر ولایت ‌فقیه در حکومت نباشد حکومت طاغوت است ولو همه مردم به آن رأی بدهند.
امام جمعه مشهد گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند تریبون نماز جمعه باید در اختیار تشکلهای دانشجویی باشد اما نمی‌شود جریان سیاسی سکولار که اصل موضوع را قبول ندارد بتواند در نماز جمعه سخنرانی کند.
وی افزود: مردم اعم از اصلاح ‌طلب و اصولگرا دیندار هستند و دینشان را می‌خواهند، نقش علما نیز این است که مردم را به اصل موضوعات هدایت کنند نه جریانی خاص. درست نیست هرکس هر کاری انجام داد بنده محکوم شوم چنانکه نمی‌توان اگر کسی گناهی انجام داده و مردم هم می‌فهمند من بگویم اشکالی ندارد.
آیت الله علم الهدی در ادامه به اهمیت هنر اشاره و بیان کرد: تمام جریانهای هنری اعم از موسیقی، نقاشی، شعر و سینما ابزاری هستند برای تعالی انسانی و اسلامی و هنر در کنار علم بال دیگری در تکامل انسانی می باشد اما در قرنهای گذشته هنر به ‌عنوان ابزار لذت، هوسبازی و خوشگذرانی مصادره شده است.
وی ادامه داد: ضد هنر نیستم و خود را بیش از هنرمندان طرفدار هنر می‌دانم چون اگر هنر در مسیر تعالی انسانی قرار گیرد بهترین عبادت است. با برگزاری کنسرت در سراسر کشور مخالفم چون کنسرت هنرکش است.
نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: مبانی فقهی من در مورد موسیقی با امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری یکی است. موسیقی را حرام نمی‌دانم و به برخی از آهنگها نیز گوش می‌دهم و معتقدم هنر مظلوم است اما مبدأ مظلومیت هنر مصادره شدن آن می باشد.
وی افزود: مخالفت من با هتل‌سازی، ساخت مراکز تفریحی و برنامه‌های گردشگری نیز دروغ است و ضد اینها حرفی نزده ام بلکه گفته‌ام مشهد فضای گردشگری نیست، فضای زیارت است و همچنانکه خداوند متعال مسجدالاقصی را با حریم و بابرکت معرفی می‌کند حرم امام رضا(ع) نیز حریم دارد.

آیت الله علم الهدی گفت: از روز نخست که به ‌عنوان امام‌ جمعه مشهد انتخاب شدم بر حسب دستور مقام معظم رهبری به فعالیتهای دانشگاهی و حوزه توجه ویژه‌ای داشته ام و نخستین جلسه رسمی دانشگاهی من نیز در دانشگاه آزاد برگزار شد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج