جاباما
۵۱۶۰۴۶
۵۰۸۶
۵۰۸۶
پ

دو میلیون ستارۀ در حال حرکت

اگر بتوانید به مدت یک میلیون سال آسمان شب را نظاره کنید، مشاهده می کنید که چگونه تغییر می کند. علاوه بر اثرات محلی ناشی از چرخش زمین و جهت گیری مجدد محور چرخشی زمین، خود ِ ستارگان نیز در حال حرکت هستند.

وبسایت بیگ بنگ - سحر الله وردی: اگر بتوانید به مدت یک میلیون سال آسمان شب را نظاره کنید، مشاهده می کنید که چگونه تغییر می کند. علاوه بر اثرات محلی ناشی از چرخش زمین و جهت گیری مجدد محور چرخشی زمین، خود ِ ستارگان نیز در حال حرکت هستند.
دو میلیون ستارۀ در حال حرکت

ترکیب داده های موقعیتی دو میلیون ستاره با دقت بی سابقه که به مدت چندین سال توسط ماهواره های هیپارکوس (که در حال حاضر از دسترس خارج شده) و گایا متعلق به ناسا که به دور زمین می چرخند، برونیابی آتی داده های ستارگان ظرف چند میلیون سال ِ آینده انجام شد. همانطور که در این ویدیوی جالب نشان داده شده، بسیاری از ستارگان فقط تغییرات زاویه ای کوچکی را انجام می دهند، اما برخی دیگر - معمولا ستارگان نزدیک - در طول آسمان با سرعت و انرژی در حرکتند.

زمانی صور فلکی و دسته های ستارگان آشنا غیرقابل شناسایی می شوند، زیرا ستارگان درخشانی که آنها را به وجود آورده اند به اطراف حرکت می کنند. بسیاری از سحابی های محلی که در اینجا نشان داده نشده اند از بین می روند، درحالی که سحابی های جدید در مناطق مختلفی تشکیل می شوند. شاید ساکنین آیندۀ زمین بتوانند رشتۀ مرکزی ستارگان کهکشان راه شیری مان را تشخیص دهند.
در صورت پخش نشدن ویدئو بر روی تصویر زیر کلیک کنید.
دو میلیون ستارۀ در حال حرکت
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج