جاباما
۵۱۶۰۹۸
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

۱۰ فرمان برای بازگشت بارسلونا

حدود یک ماه بعد از بازگشت تاریخی بارسلونا برابر پاری سن ژرمن، آنها این بار نیاز به خلق یک معجزه دیگر برابر یوونتوس دارند.​​​​​​​

ورزش سه: حدود یک ماه بعد از بازگشت تاریخی بارسلونا برابر پاری سن ژرمن، آنها این بار نیاز به خلق یک معجزه دیگر برابر یوونتوس دارند.​​​​​​​ اگرچه بسیاری معتقدند یوونتوس تیمی سازمان یافته تر از پاری سن ژرمن است و امکان بروز چنین اتفاقی برای آنها وجود ندارد، اما هواداران بارسلونا هنوز هم امیدوارند تیم خود را در جمع ۴ تیم نهایی لیگ قهرمانان فصل جاری ببینند.

برای رسیدن به این هدف بزرگ، ۱۰ فرمان پیش روی شاگردان انریکه را از نظر خواهیم گذراند؛

آمادگی مثلث خط حمله

عملکرد لیونل مسی و درخشش فوق العاده او در دیدار ابتدای هفته برابر رئال سوسیداد نشان داد که او همچنان در کنار سوارز و نیمار، رهبر بی چون و چرای خط حمله بلوگراناست.

نیمار در دیدار برابر پاری سن ژرمن نیز ستاره بارسا برای بازگشت بود و موفق شد با ضربه آزادی دیدنی در دقیقه ۸۸ و پاس استادانه به سرخی روبرتو، کارگردان اصلی رقم خوردن آن معجزه باشد. برای صعود، بارسلونا به یک مثلث آماده در خط حمله و استفاده از همه موقعیت های گلزنی نیاز دارد.

ثبت کلین شیت از سوی تراشتگن

سنگربان آلمانی آبی و اناری ها در دیدار برگشت برابر پاری سن ژرمن نقش بسیار مهمی در صعود بارسا ایفا کرد و حالا و برابر یوونتوس نیز باید دوباره چنین نمایشی از خود ارائه دهد.

اگر بیانکونری ها قادر به باز کردن دروازه بلوگرانا در نوکمپ باشند، آنگاه بارسا باید ۵ بار دروازه بوفون را با کند که در برابر خط دفاعی که در طول فصل جاری در لیگ قهرمانان تنها ۲ بار مغلوب شده، کار بسیار دشواری به نظر می رسد.

استفاده از موقعیت ها

در چنین دیدارهایی، معمولا مهم ترین موقعیت های یک تیم در ۲۰ دقیقه ابتدایی ایجاد می شوند و بارسا باید در استفاده از آن هوشمندانه عمل کند. بازی رفت و دیگر بازی های یوونتوس در لیگ قهرمانان فصل جاری نشان داده که آنها به سختی به حریفان اجازه خلق موقعیت می دهند.

هر چقدر به اواخر بازی نزدیک تر شویم، کار بارسا از لحاظ روحی برای جبران نتیجه دشوارتر خواهد شد و آنها باید از همان ابتدا از تک موقعیت های خود برای باز کردن دروازه بوفون استفاده کنند.

سیستم مورد نظر لوییس انریکه

در پایان بازی رفت در تورین که با شکست سنگین بارسلونا همراه بود، لوییس انریکه انتقادات زیادی را به عملکرد بازیکنانش وارد دانست و به سرزنش آنها پرداخت.

در ماه های اخیر و در بسیاری از بازی های بزرگ و سرنوشت ساز بارسا، انریکه تیمش را با ۳ مدافع روانه میدان کرده که معمولا نتایج بدی را نیز برای او به همراه نداشته است.

اما برابر خط حمله زهردار بانوی پیر با حضور ستارگانی مانند دیبالا و ایگواین، استفاده از یک استراتژی صحیح از سوی انریکه امری ضروری به نظر می رسد.

ضربات ایستگاهی

بدون شک برای تیمی مانند یوونتوس که احتمالا با رویکردی تدافعی پای به نوکمپ خواهد گذاشت، استفاده از ضربات ایستگاهی بهترین راه برای باز کردن دروازه بارسلونا خواهد بود. گلی که اگر به ثمر برسد، کار را برای میزبان از این هم دشوارتر خواهد کرد.

شاگردان آلگری در به ثمر رساندن این موقعیت ها تبحر دارند و در بازی رفت نیز موفق شدند با ضربه سر دیدنی جورجو کیه لینی، برای بار سوم دروازه تراشتگن را باز کنند.

بارسا برای غیرقابل جبران نشدن کار، باید به شدت مراقب ضربات ایستگاهی و مدافعان بلندقامت یوونتوس باشد.

استفاده صحیح از بازیکنان تعویضی

قطعا انریکه سیستم هجومی خود را بر پایه سه گلزن بزرگ خود در خط حمله قرار خواهد داد. اما در صورتی که در اواخر بازی بلوگرانا نیاز به گل داشته باشد، احتمالا شاهد حضور گزینه ای مانند پاکو آلکاسر در زمین خواهیم بود.

مهاجم سابق والنسیا روزهای بد ابتدای فصل را فراموش کرده و حالا نقش موثرتری در ترکیب آبی اناری ها دارد. شاید همانند بازی برابر پاری سن ژرمن، بازیکنی تعویضی مانند سرخی روبرتو گره گشای کار بارسا در نوکمپ باشد.

پیروزی در جنگ میانه میدان

بارسلونا در بسیاری از دقایق بازی رفت نمایش سردرگمی در میانه میدان داشت و بازیکنان این تیم هرگز نتوانستند نبض بازی را در دست بگیرند.

کارشناسان غیبت سرخیو بوسکتس، بازیگردان بلوگرانا در بازی رفت را یکی از دلایل اصلی سلطه بانوی پیر بر جریان بازی می دانند اما این هافبک ۲۹ ساله حالا و بعد از سپری کردن محرومیت، می تواند امشب یک بار دیگر در مرکز میدان بدرخشد.

بارسلونا اگر قصد دارد مانند بسیاری از دیدارها در خانه خود حاکم توپ و میدان باشد، باید برنده جنگ میانه میدان در مصاف خط میانی قدرتمند و فیزیکی یوونتوس شود.

مبارزه با دنی آلوس

مدافع برزیلی و سابق بارسلونا که به زعم خودش در تابستان با بی مهری سران این تیم راهی تورین شد، در بازی رفت یکی از بهترین بازیکنان زمین بود و با انگیزه بالا، اجازه درخشش را از هموطن خود نیمار گرفت.

دنی آلوس قطعا با انگیزه های فراوانی پای به نوکمپ خواهد گذاشت تا به نوعی از سران بارسا انتقام بگیرد.

حالا و در بازی برگشت، بارسلونا باید برای استفاده صحیح از این جناح ترفندی جدید پیاده کند و همچنین جلوی نفوذهای تند و تیز این مدافع با تجربه را در نوکمپ بگیرد

فضای نوکمپ

امروز لوییس انریکه در کنفرانس مطبوعاتی خود از هواداران خواست که تحت هیچ شرایطی تا دقیقه ۸۰ ورزشگاه را ترک نکنند.

در سالهای اخیر نتایج بسیاری در نوکمپ با حمایت پرشور هواداران بارسا تغییر پیدا کرده و اگر آنها به دنبال تکرار معجزه ای همانند دیدار یک ماه قبل برابر نماینده فرانسوی هستند، باید همانند آن مسابقه تا آخرین ثانیه تیم خود را حمایت کرده و با ایجاد فضایی رعب آور، کار را برای ستارگان یوونتوس دشوار سازند.

تسلیم نشدن تا پایان

در دیدار برابر پاری سن ژرمن، بارسا تا دقیقه ۸۸ به سه گل برای صعود نیاز داشت و حتی خوش بین ترین هوادار این تیم نیز این رویا را نقش بر آب می دید. اما در نهایت اتفاقاتی فراموش نشدنی رخ داد تا بارسا هنوز هم به ماجرا جویی در لیگ قهرمانان ادامه دهد.

بازیکنان بارسلونا هرگز شکست را نپذیرفتند و تا آخرین ثانیه آن دیدار برای صعود به مرحله بعدی جنگیدند. حالا که یک بار این معجزه در نوکمپ رخ داده است، چه دلیلی دارد هواداران بارسلونا به تکرار آن امیدوار نباشند؟

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج