۵۱۶۱۰۵
۵۰۰۹
۵۰۰۹
پ

نکاتی در مورد بازاریابی و فروش پیامکی

کسب و کارهای آمریکای شمالی باید تابع قانون حمایت از کاربران تلفنی (TCPA) باشند و در صورت تخطی ممکن است به ازای ارسال هر پیام متنی ناخواسته، مجبور به پرداخت جریمه ای بین ۵۰۰ تا ۱۵۰۰ دلار شوند.

مجله خلاقیت: بسیاری از کسب و کارهای کوچک و محلی بازاریابی پیامکی را در فهرست انواع تبلیغاتشان نگنجانده اند. یکی از دلایل مهم این موضوع قوانینی است که بر ارسال پیامک و استراتژی بازاریابی مربوط به آن حکم فرماست. کسب و کارهای آمریکای شمالی باید تابع قانون حمایت از کاربران تلفنی (TCPA) باشند و در صورت تخطی ممکن است به ازای ارسال هر پیام متنی ناخواسته، مجبور به پرداخت جریمه ای بین ۵۰۰ تا ۱۵۰۰ دلار شوند. همچنین اگر بخواهند از تکنیک های ارسال جمعی استفاده کنند، این مبلغ به مراتب افزایش خواهد یافت.

در حالی که برخورد نسبتا شدیدی با پیامک اسپم صورت می گیرد، می توان کاملا از این موضوع در امان ماند و در آن واحد، استفاده خوبی از بازاریابی پیامکی کرد. آیا می دانستید میانگین نرخ بازشدن ای میل چیزی در حدود ۲۰ تا ۳۰ درصد و نرخ بازشدن پیامک تقریبا ۹۸ درصد است؟ و یا این که تقریبا ۹۰ درصد از مخاطبان پیامک آن را ظرف مدت سه ثانیه باز می کنند؟ بازگشت سرمایه احتمالی در این نوع بازاریابی بسیار بالاست.
نکاتی در مورد بازاریابی و فروش پیامکی

شناخت قوانین بازاریابی پیامکی

بسیار مهم است که قبل از شروع به کار، قوانین این حوزه را بشناسید. مهم ترین قانونی که باید مدنظر داشته باشید این است که پیامک تان را باید فقط برای مخاطبانی ارسال کنید که از قبل برای حضور در خبرنامه پیامکی تان ابراز تمایل کرده اند.

بازاریابی ای میل به طور مرتب پیغام های تبلیغاتی شان را برای مخاطبانی ارسال می کنند که کتابچه پی دی اف یا نسخه رایگانی از برنامه شان را دانلود کرده اند. این موضوع را نمی توان در مورد بازاریابی پیامکی اعمال کرد. روش صحیح انجام این کار این است که با ارسال درخواست و یا لینک ثبت نام از مشتریان بخواهید تا خودشان در خبرنامه پیامکی تان عضو شوند. کسب اعتماد مخاطب در این روش دشوارتر است اما این مخاطبان از لحاظ کیفی بسیار ارزشمندنر از مردم معمولی هستند.

پیامکتان را به 160 حرف محدود کنید.

وقتی پیامکی طولانی و حاوی بیش از 160 کاراکتر ارسال می کنید، شبکه های موبایل معمولا پیام را به صورت تکه های کوچک تر 160 حرفی در می آورند. این پیام ها قبل از رسیدن به مخاطب مجددا به یکدیگر متصل می شوند اما این اتفاق همیشه بدون مشکل اتفاق نمی افتد. برخی شبکه ها از ارسال یا دریافت چنین پیام هایی خودداری می کنند. در نتیجه، ممکن است مخاطبانتان نتوانند پیام را به صورت کامل دریافت کنند یا پیامک هایی نامرتب و تکه تکه شده ای را دریافت کنند. در هر دو صورت، پیام تبلیغاتی تان به مخاطب انتقال پیدا نمی کند.

علاوه براین، پیامک باید کوتاه باشد. پیام های طولانی حوصله مخاطب را سر می برند و نمی توانند ارتباط خوبی با مخاطبان برقرار کنند.

زمان یعنی همه چیز

آیا تا به حال برایتان اتفاق افتاده که درست هنگام شام پیامکی از فست فود محله تان دریافت کنید که خبر از تخفیف 30 درصدی پیتزای مورد علاقتان بدهد؟ زمانبندی در بازاریابی پیامکی یعنی همه چیز! ماهیت این نوع بازاریابی این است که مردم به محض دریافت پیام آن را باز می کنند. اما در عین حال، عدم وجود تصاویر گرافیکی کار را برای بازاریاب ها دشوارتر می کند. در نتیجه، هدف اصلی بازاریاب ها باید این باشد که مشتریان هنگام تصمیم گیری برای خرید، پیام بازاریابی را دریافت کنند. بنابراین همانطور که رستوران های فست فود پیشنهادشان را هنگام نهار یا شام ارسال می کنند، سالن های آرایشگری نیز پیامشان را هنگام نزدیکی به مراسم ها یا اعیاد ارسال کنند.

شماره تلفن یا لینکی در پیامک خود قرار دهید.

موفقیت هر کمپین بازاریابی به میزان زیادی به فراخوانی که ارائه داده است، بستگی دارد. در بازاریابی پیامکی نمی توان گزینه جذاب و فریبنده ای قرار داد تا مشتری روی آن کلیک کند. با این حال تنها روش متقاعد کردن مشتریان این است که به آن ها بیاموزید چگونه با شما تماس گرفته یا سفارش دهند. یکی از رایج ترین روش ها این است که شماره تلفن یا لینکی را در انتهای پیامتان قرار دهید. بهتر است لینک وب سایتتان را با استفاده از وب سایت هایی نظیر Bitly کوتاه کنید تا تعداد کاراکترهای پیامک تان از 160 عدد بیشتر نشود. شاید این نوع فراخوان بهترین و ایده آل ترین روش فراخوان نباشد. اما به هر حال اجازه دهید تا بعد از خواندن پیامتان در صورت تمایل با شما به نوعی تماس بگیرد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج