۵۱۶۱۵۷
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

طنز؛ خدا می‌دونه که حقشه

روز برگزاری جشن قهرمانی پرسپولیس است و خدا را شکر در این ده، دوازده سال اخیر این جشن دارد رفته رفته شکل استانداردی به خود می‌گیرد. امروز برای آن عزیزانی که اوایل لیگ برتر را ندیده‌اند و یا حافظه‌شان مثل روزنامه کیهان است و هر....

پدرام ابراهیمی در ضمیمه طنز روزنامه قانون نوشت:

روز برگزاری جشن قهرمانی پرسپولیس است و خدا را شکر در این ده، دوازده سال اخیر این جشن دارد رفته رفته شکل استانداردی به خود می‌گیرد. امروز برای آن عزیزانی که اوایل لیگ برتر را ندیده‌اند و یا حافظه‌شان مثل روزنامه کیهان است و هر چهار سال یک‌بار ری‌سِت می‌شود، جشن قهرمانی دور اول لیگ برتر را بازسازی می‌کنیم. از خودمان (پرسپولیس) مایه گذاشتیم که به کسی برنخورد. چون می‌دانید که ما بی‌طرفیم و الگوی بی‌طرفی ما صدا و سیماست و اصلا شما دیدید کسی درباره ستاره واقعی روی لوگو چیزی بگوید در این متن؟

سوت پایان بازی پرسپولیس و فجر سپاسی به صدا درمی‌آید و حدود پانزده هزار نفر تماشاچی مشتاق با عبور از تونل خندق‌مانند دور زمین وارد چمن می‌شوند. گوينده ورزشگاه: «تعداد دقیق هجوم‌آورندگان به چمن: 14569 نفر!» داور دارد در به در دنبال تنها توپ بازی می‌گردد که برچسب اموال سازمان لیگ هم خورده و برای او مسئولیت دارد. عده‌ای از تماشاچیان به اشتباه کمک داور اول را قلمدوش گرفته‌اند و دارند با او دور افتخار می‌زنند. در حالی که عده‌ای نزدیک دروازه شمالی بساط قلیان و جوجه راه انداخته بودند، آتش توپخانه جایگاه شورشی روی مواضع پیست تارتان، باعث آوارگی و مهاجرت بسیاری از تماشاچیانی شد که داشتند با هی هو سه بندری هی هو سه سوسندری، لرزانده و تکان می‌دادند. یکی از عکاسان که زیر آتش سنگین گیر افتاده بود با گریه فریاد می‌زد: «سردبیر! کجایی که عکاستو کشتن!» بعد از حدود یک ربع با تلاش و رایزنی و نصیحت و نوازش و بوسه‌های ماموران نازک‌دل نیروی انتطامی مردم به سکوها هدایت شده و زمین خلوت می‌شود.
هر صد و هشتاد نفر اعضای تیم یکجا جمع می‌شوند برای دریافت جام. به جز هفده بازیکن تیم، فرزندان و اقوام و پسر خوش‌تیپ رییس هیات فوتبال تهران و خواهرزاده مدیرعامل و برادرزاده توپ‌جمع‌کن و مسئول فروش نوشیدنی موسوم به مملی تگری و یک نفر که آمده بود آدرس بپرسد هم آماده دریافت جام هستند. جام نقره‌ای بسیار شکیلی که در میدان منیریه به قیمت سیزده هزار تومان قابل خریداری‌ست آماده شده تا به کاپیتان اهدا شود. همه دنبال عابدزاده می‌گردند ولی خبر می‌رسد که علی پروین مشغول دیالکتیک با اوست و دارد نکاتی را که هم به درد فوتبالش می‌خورد هم به درد زندگی شخصی، به او یادآوری می‌کند. بالاخره سرمربی و کاپیتان آمدند ولی جام را بوقچی‌ها برده بودند. اعضای تیم دور زمین شبدر و ترب قرمز (که وجود چمنِ پراکنده هم در آن گزارش شده) دور افتخار می‌زنند و یکصدا با تماشاچیان می‌خوانند:

پرسپولیس قهرمان شده

خدا می‌دونه که حقشه

به لطف یزدان و بچه‌ها

پرسپولیس قهرمان شده (2 بار)

حالا لای لای لا‌لای لالای...
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج