جاباما
۵۱۶۱۸۹
۵۰۱۰
۵۰۱۰
پ

استارت آپ، جویای فرصت یا کشنده فرصت؟!

کسی نمیداند که اول شتاب دهنده ها بودند یا استارت آپ ها! یا اول استارت آپ ها بودند و نیاز به حامی داشتند و شتابدهنده ها شکل گرفتند اما هر چیزی که هست امیدوارم این حمایت ها ،نتیجه بخش بوده و به سود شهروندان منتهی شود.

وب‌سایت مازلو - شادی پناهی: خر بی دم از پل گذشت تلفیق دو ضرب المثل خر ما از کرگی دم نداشت و خر از پل گذشتن، است.

هرکدام از این دو ضرب المثل در جای متفاوتی مصداق دارند خر ما از کرگی دم نداشت به بد شانسی و بد اقبالی اشاره دارد در حالیکه خر از پل گذشتن کنایه از این است که طرف مشکلش حل شد و دیگر کاری باشما ندارد.
استارت آپ، جویای فرصت یا کشنده فرصت؟!

استارت آپ و شتاب دهنده

مدتی است که خیلی مقتدرانه به سمت بها دادن به ایده های نو رفته ایم و از جسارت افراد برای راه اندازی کسب و کارهای جدید استقبال میکنیم و نام این گروه جسور و خلاق را استارت آپ گذاشتیم.استارت آپ ها کسب و کارهایی حول محور تکنولوژی هستند که پتانسیل رشد بالایی دارند.همیشه با ایجاد همچین نام ها و گروه هایی، یکسری گروه تحت لوا و پشتوانه آنها راه اندازی میشود. این بار این گروه شکل گرفته در سایه استارت آپ ها، شتاب دهنده نام گرفته است. شتاب دهنده ها متشکل از افرادی است که فرصت ها را شناسایی و روی استارت آپ ها سرمایه گذاری میکنند.
در این میان قضیه شکل گیری استارت آپ ها و شتاب دهنده ها، مانند قضیه مرغ و تخم مرغ است که کسی نمیداند که اول شتاب دهنده ها بودند یا استارت آپ ها ! یا اول استارت آپ ها بودند و نیاز به حامی داشتند و شتابدهنده ها شکل گرفتند اما هر چیزی که هست امیدوارم این حمایت ها ،نتیجه بخش بوده و به سود شهروندان منتهی شود.

برای همه جا افتاده است که کسب و کار های نو پا دنبال یافتن فرصت برای جون گرفتن تجارت خود هستند و اگر به گفته خودشان شانس بیاورند و شتاب دهنده ها ازآنها حمایت کنند کسب و کار راه می افتد و با پشتکار موفق میشود و اگر هم شانس نیاورند از ضرب المثل خر ما از کرگی دم نداشت استفاده میکنند و به عالم و آدم غر میزنند ! در خلال این دو دسته یک دسته نامرئی داریم که بیشتر در دسته اول که شانس می آورند گنجانده میشوند اما پس از اینکه حامی و سرمایه گذار پیدا کردند و در اصطلاح خرشان از پل گذشت،دچار جوگرفتگی شده و فرصت های بعدی را که اغلب آژانس های خلاقیت به آنها میدهند از دست میدهند البته این از دست رفتن فرصت ها برای همکاری، از سوی مدیران ارشد اتفاق نمی افتند و بهتراست بگوییم اصلا خبر دار نمیشوند که بخواهند بپذیرند یا رد کنند و یک اپراتور تلفن یا افرادی که تصمیم گیرنده نیستند به خود اجازه تصمیم گیری داده و برای استارت آپی که تشنه فرصت است فرصت کشی میکنند.گاهی هم نمیتوان از این افراد نمیتوان خرده گرفت چرا که متاسفانه گاهی شرح وظایف و شرح اختیارات به پرسنل گوشزد نمیشود و افراد سردر گم میمانند.

هشدار برای استارت آپ ها

برا ی جلو گیری از اتفاقات این چنینی توصیه میکنم استارت آپ ها کمی هوشیارتر عمل کرده و تحت هیچ شرایطی نظارت بر عملکرد پرسنل و تشریح کامل حدود اختیارات را فراموش نکنند.به امید آنکه این استارت آپی که اخیرا من خواهان مذاکره جهت همکاری با آنها بودم دیگر فرصت کشی نکند و با بهره گیری از فرصت های موجود و پیشنهادات ارائه شده سرعت رشد خود را تسریع کند…

اصول اخلاقی حکم میکند نامی از این استارت آپ نبرم ولی برای آنکه حس کنجکاوی خوانندگان عزیز را کمی آرام کنم به حوزه فعالیت آنها اشاره میکنم که در حوزه استخدام و جذب نیروی کار هستند….
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج