جاباما
۵۱۶۳۲۸
۵۰۱۳
۵۰۱۳
پ

کشف یک کرم حلزونی غول‌پیکر در اعماق آب‌ها

بر اساس گزارشی جدید که اخیرا منتشر شده، دانشمندان یک موجود شبیه به کرم که به نظر می‌رسد از خانواده حلزون‌ها باشد، در خلیج فیلیپین کشف کرده‌اند.

وبسایت گجت نیوز - دانیال حجاری: بر اساس گزارشی جدید که اخیرا منتشر شده، دانشمندان یک موجود شبیه به کرم که به نظر می‌رسد از خانواده حلزون‌ها باشد، در خلیج فیلیپین کشف کرده‌اند. این موجود، که حدود یک متر و نیم طول داشته و عرض آن حدود پنج سانتی‌متر است، به عنوان طویل‌ترین عضو از خانواده حلزون‌های صدف‌دار محسوب می‌شود. یکی از دلایلی که دانشمندان را به حیرت انداخته، ظاهر بسیار عجیب و فضایی مانند این کرم حلزونی است.
کشف یک کرم حلزونی غول‌پیکر در اعماق آب‌ها

دانشمندان پیش از این فقط پوسته‌ خالی این کرم حلزونی را پیدا می‌کردند

تا پیش از این هرگز در ادبیات علمی، تعریفی برای این کرم حلزونی نداشتم. واقعیت این است که این موجود یک کرم نیست، اما ظاهر آن به طور واضح هر شخصی را به یاد کرم آن هم از نوع خیلی خیلی بزرگش می‌اندازد. اگرچه خود کرم حلزونی تا پیش از این دیده نشد بود، اما دانشمندان به وجود چنین موجودی اعتقاد داشتند، چرا که پوسته عاج مانند و بسیار محکم آن، حتی در صورت ترک شدن به وسیله کرم حلزونی درونش سالم باقی می‌ماند. این پوسته‌ها برای اولین بار در اوایل قرن ۱۷۰۰ میلادی کشف شده و به افراد دارای کلکسیون فروخته می‌شدند. دانشمندان، هر از گاهی پوسته‌های خالی را پیدا می‌کردند، اما تاکنون خبری از یک مورد حاوی موجود زنده درونش نبود. بعد از مدت‌ها حدس و گمان درباره چیستی موجود زنده درون این پوسته‌ها، سرانجام دانشمندان یک پوسته شامل کرم حلزونی درونش پیدا کردند.

کشف یک کرم حلزونی غول‌پیکر در اعماق آب‌ها

مارگو هی‌گود (Margo Haygood) به عنوان یک استاد شیمی دارویی در دانشگاه یوتا به همراه دستیارانش، از آنجایی که مجموعه‌ای از پوسته‌ها را در یک مکان دیده بودند، به خوبی می‌دانستند کجا باید به دنبال این کرم حلزونی بگردند. در واقع آن‌ها حین تماشای یک ویدیوی مستند از بستر گل‌آلود خلیج فیلیپین، با دیدن چندین پوسته در کنار یکدیگر به این نتیجه رسیدند که به احتمال زیاد، در این مکان کرم حلزونی مورد نظرشان را پیدا خواهند کرد. آن‌ها با گشت و گذار در منطقه، پنج نمونه از این موجود همراه خود آوردند. دانشمندان این موجودات را خیلی محتاطانه از پوسته‌های خود خارج کرده و بر روی آن‌ها کالبدشکافی انجام دادند. هدف از این آزمایش‌ها، پی بردن به دلیل اندازه بزرگ این کرم حلزونی بود. یک سوال مهم دیگر، درباره منبع غذایی این موجود است.

کشف یک کرم حلزونی غول‌پیکر در اعماق آب‌ها

دیگر اعضا خانواده کرم حلزونی، معمولا به کمک باکتری‌های همزیست موجود در بدنشان به هضم ذرات چوبی پرداخته و به این نحو انرژی لازم برای بقای خود را تامین می‌کنند. از آنجایی که کرم حلزونی غول‌پیکر مورد نظر، کمتر در رسوبات بستر گل‌آلود دریا و یا پوسیدگی‌های چوب‌ها کند و کاش می‌کند، چوب منبع غذایی اصلی آن نیست.

کشف یک کرم حلزونی غول‌پیکر در اعماق آب‌ها

در عوض به عقیده محققان این مطالعه، کرم حلزونی از سولفید هیدروژن به دست آمده از پوشش‌های گیاهی پوسیده و یا لاشه حیوانات در کف آب تغذیه می‌کند. بعد از انجام آزمایش‌های مختلف بر روی این موجودات، دانشمندان نتایج را به طور مفصل در مجموعه مقالات آکادمی ملی علوم منتشر کردند.

در صورت پخش نشدن ویدئو بر روی تصویر زیر کلیک کنید.
کشف یک کرم حلزونی غول‌پیکر در اعماق آب‌ها
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج