۵۱۶۵۹۵
۱۲ نظر
۵۰۰۷
۱۲ نظر
۵۰۰۷
پ

روحانی: در این دولت، حصر ایران را شکستیم

رئیس‌جمهوری با بیان اینکه روزهای سرنوشت‌سازی در انتخابات پیش رو داریم، گفت: کسانی که مردم را ناامید می‌کنند، خدمتی به کشور، منافع ملی و مردم نمی‌کنند.

پایگاه اطلاع رسانی دولت:رئیس‌جمهوری با بیان اینکه روزهای سرنوشت‌سازی در انتخابات پیش رو داریم، گفت: کسانی که مردم را ناامید می‌کنند، خدمتی به کشور، منافع ملی و مردم نمی‌کنند.
حجت الاسلام حسن روحانی در دیدار با نخبگان آذربایجان شرقی در تبریز خاطر نشان کرد: چرا تردید می کنیم و واقعیت ها را نمی بینیم، برای چه دروغ و تهمت بزنیم و رو در روی هم بایستیم؛ انتخابات برای دعوا، تهمت و نزاع با هم نیست.
وی ادامه داد: انتخابات برای سربلندی ایران است و مهم ترین کار ما تشویق و دعوت مردم به پای صندوق های رای است و هیچ کس فکر نکند انتخابات به نفع کشور نتیجه ندارد.

روحانی تاکید کرد: همه باید در انتخابات پیش رو برای سربلندی ایران و اسلام و تلاش برای ساختن دوباره ایران، اسلام، اعتدال و امید دست به دست هم دهیم.

وی افزود: بسیار خوشحالم در ماه مبارک رجب و ایامی که به بعثت پیامبر عظیم الشان اسلام نزدیک می شویم، مهمان مردم غیور آذربایجان و تبریز هستم؛ مردمی که همواره حضور، اراده و ایثارشان برای کشور و ملت مان سرنوشت ساز بوده است

رئیس جمهوری ادامه داد: مردم آذربایجان با ایثار و فداکاری شان استقرار ایران را آفریده اند، مردم بزرگ و عظیم الشانی که توانستند با بهمن زیبای شان در سال ۱۳۵۶ بهمن ۱۳۵۷ را برای ایران و اسلام بیافرینند.

روحانی اظهار کرد: مردم بزرگ آذربایجان با لشکر عاشورا در صحنه های دفاع مقدس به عنوان لشکر دلاور ایثار می درخشند؛ مردم بزرگی که حماسه های عظیمی را برای سرزمین مان آفرید و باز هم امید ما به آذربایجان و تبریز است.

وی گفت: امروز سمت دیار داغ دیدگان و مصیبت دیدگان رفته بودیم اما با شجاعت، قدرت و صبر هوشمندانه با ما حرف زدند، از ما چیزی نخواستند، از ما تشکر کردند؛ مردمی که عزیزان خود را ازدست داده اند.

وی تشریح کرد: من جوان دلاوری را دیدم که گفت هشت تن از اعضای خانواده ام را از دست داده ام، ولی با این حال او از ما چیزی نخواست و تشکر کرد؛ این مردم با روحیه ای که دارند، سربلندی بیشتر ایران را رقم خواهند زد و ایران را خواهند ساخت.

روحانی افزود: ما روزهای سرنوشت سازی را پیش رو داریم؛ مردم با حضور و ایثار و حماسه شان در خرداد ۱۳۹۲ کشور را در مسیر دیگری قرار دادند.

رئیس جمهوری یادآوری کرد: در آن سال مردم ایران با اتحاد، امید و آینده نگری شان نه تنها ایران را امن کردند، بلکه امنیت را به منطقه صادر کردند.

وی گفت: مردمانی که بغداد و سرزمین های مقدس نجف، کربلا و سامرا را حفظ کردند؛ مردمی که امید بسیاری از ملت های منطقه هستند؛ این مردم بزرگ در برابر قدرت های جهانی، توان، سیاست، منطق خود را در برابر قدرت های بزرگ به نمایش گذاشتند.

روحانی افزود: این مردم یک بار دیگر پرچم ایران را بالای کشتی های نفتکش و حمل بار به استحضار درآوردند.

وی اضافه کرد: مردم بزرگی که یک بار دیگر در برابر قدرت های جهانی گفتند ما اراده کردیم و می توانیم از طریق سیستم بانک ها تجارت خود را باز گیریم و راه و مسیر نقل و انتقال اموال و تجارت را بر مبنای سود و مسیر رشد کشور برقرار کردند.

روحانی گفت: ایرانیان عزیز توانستند واردات کشور خود را از غیر پول نفت به ثمر بنشانند؛ ما نفت را می فروختیم و از پول نفت برای نان شب مان گندم وارد می کردیم؛ امروز نه تنها پول نفت را برای گندم مصرف نمی کنیم، بلکه نان سفره خود را خود تهیه می کنیم.

وی با بیان اینکه در سال ۱۳۹۵ برای اولین بار در طول تاریخ کشور ۳ میلیون تن گندم را در عرضه صادرات قرار دادیم، اضافه کرد: اگر امروز چیزی برای کشور نیاز داشته باشیم، از صادرات غیرنفتی تامین می کنیم؛ ۶۲ سال منتظر چنین روزی بودیم تا بدون نفت و صادرات نفت بتوانیم کالاهایی را که نیاز داریم به کشور وارد کنیم.

روحانی گفت: در سال 1394 برای اولین بار تراز تجاری کشور مثبت شد و حدود یک میلیارد دلار صادرات مان بیش از واردات بود و در سال گذشته باز هم تراز تجاری مثبت بود و صادرات ما 300 میلیون دلار بیش از واردات بود؛ اینکه دو سال پشت سرهم تراز تجاری مثبت داشته باشیم، در تاریخ کشور به یاد نداریم.

رئیس جمهوری افزود: برای اولین بار در دولت یازدهم هر مقدار که تورم بود حقوق کارمندان، کارگران و مستمری بگیران را بیش از تورم قرار دادیم و در طول دولت یازدهم هیچ وقت تورم از حقوق مردم پیشی نگرفت.

وی تاکید کرد: اینکه گفته می شود مردم مشکلات دارند، درست است، دست به دست هم دادیم و قدم به قدم همه مشکلات پیش آمده را حل می کنیم.

وی اضافه کرد: قول داده بودیم در این دولت حصر ایران را بشکنیم؛ ایران در محاصره قدرت های بزرگ بود و نمی توانستیم نفت را صادر کنیم و در دوران تحریم ۹۷۰ هزار بشکه نفت صادر کردیم.

رئیس جمهوری یادآور شد: در آن دوران نفت را به هرکسی نمی توانستیم بفروشیم و وقتی می فروختیم، طرف خارجی بود که تعیین می کرد چگونه و چند ماهه پول نفت را پرداخت کند.

روحانی با طرح این سوال که عزت ملت ایران در چه شرایطی ایجاد می شود، گفت: همه تلاش ها برای رفع تحریم ها برای این بود که بازار صادرات داشته باشیم و آنچه می خواهیم وارد کنیم؛ در عرض سه و نیم سال ۱۱ فاز پارس جنوبی را به سرانجام رساندیم؛ پمپ های همه این فازها دچار اشکال شده بود، راه باز شد حصر برداشته شد تا مردم ما بتوانند به سمت پیشرفت و تعالی حرکت کنند.

وی خطاب به مردم ادامه داد: امروز به خاطر شرایطی که در استان آذربایجان شرقی اتفاق افتاده است، ما در این سفر برای همدلی و همدردی در کنار شما آمده ایم؛ فرصت نشد طرح های بزرگی را که به پایان رساندیم برای مردم توضیح بدهیم.

روحانی خاطرنشان کرد: اگر سدی که در دولت یازدهم تکمیل شد، نشده بود، شاید روستاهای بیشتری در سیل آذربایجان شرقی خسارت می دیدند؛ لایروبی هایی که انجام شده بود، اگر انجام نگرفته بود، خسارت های بیشتری وارد می شد.

رئیس جمهوری افزود: 9 هزار و 500 هکتار اراضی کشاورزی با آبیاری مدرن امروز به همراه پروژه های بزرگ صنعتی در آذربایجان شرقی فعالیت خود را آغاز کردند.

وی اظهار کرد: آذربایجان شرقی باید یکی از مراکز صنعتی، کشاورزی و گردشگری کشور باشد؛ همه این زمینه ها امروز در این استان آماده است؛ همدلی بین مسئولان، فداکاری و ایثار موجود بین مدیران ارشد استان، مردم غیور و آماده به کار مزیتی برای این استان است.

روحانی اضافه کرد: آنهایی که ناامیدی را در کشور ترویج می کنند و می خواهند به مردم بگویند که انتخاب شما اشتباه بود و کاری نکردید و در برابر قدرت های بزرگ جهان پیروز نشدید و عظمت کشور ما در چشم جهانیان متجلی نشده است، آنها به کشور، منافع ملی و مردم خدمت نمی کنند.

وی تاکید کرد: تبریز برای شکوفایی و عظمت بیشتر آمادگی دارد و اگر استاندار آذربایجان شرقی ۴۸ بنگاه اقتصادی نیمه فعال و تعطیل را فعال کرده است، نشان می دهد که این استان توان بالایی دارد.

رئیس جمهوری ادامه داد: تا دو روز پیش حدود 40 میلیارد دلار به صندوق توسعه واریز شده که از این رقم 38 میلیارد از محل صادرات واریز شده و 2.5 میلیارد دلار دیگر نیز از بدهی های دولت قبلی را به صندوق پرداخت کرده ایم.

وی گفت: در دولت تدبیر و امید، یکی از افتخارات ما جلوگیری از قاچاق است، به طوری که کالای قاچاق از ۲۵ میلیارد دلار به ۱۵ میلیارد دلار کاهش یافته است.

روحانی افزود: تصمیم ما این است که کار را نیمه کاره تمام نکنیم؛ هر کاری که در دولت یازدهم انجام داده ایم، با حمایت، اعتماد و کمک شما مردم بوده است، شما اعتماد و حمایت کردید.

وی گفت: ۲۴ هزار طرح نیمه تمام بوده در کل کشور پارسال توانستند از بانک ها تسهیلات بگیرند که قدم بسیار بزرگی بود.

رئیس جمهوری یادآور شد: در دولت تدبیر و امید 35 سد تکمیل شده است در حالی که در کل تاریخ ایران 173 سد بوده و این نشان از حرکت بزرگی است.

روحانی تاکید کرد: در شرایطی که ما چهاردهمین تولید کننده برق دنیا هستیم چرا نباید به آینده امید داشته باشیم.

وی افزود: در دولت یازدهم مسیر را تسطیح کردیم، موانع را برداشتیم و این لوکوموتیو را روی ریل قرار دادیم، اکنون این لوکوموتیو روی ریل قرار گرفته است.

روحانی اضافه کرد: در این دولت، ناوگان حمل و نقل جاده ای بازسازی و نوسازی می شود؛ حرکت و توسعه خوبی در ناوگان حمل و نقل ما در کشور به وجود آمده است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      اقای روحانی بس است حرف و شعار.

    • مهدی پور

      تو این چهار سال دولت جیب مردم رو کنده است مثل گرانی در آب، برق، گاز ،سوخت، خدمات ارایه شده تدسط دولت، هزینه ی گران و غیر کنترل درشهرداریها ،میزان درآمد بانکها از سود غیر مشروع و دو برابر تورم که هیچ نظارت نبوده و گویی دولتی وجود ندارد
      نیازمندان، کارگران ،کشاورزان ، کارمندان بغیر از روسا،حتی در خوراک خانواد شان در تنگناه و فشار قرار دارند جوابگوی خانواده شان هم نیستند!!!

    • بدون نام

      خسته نباشید. چقدر کار....
      دولتی که بعد از شصت و خرده ای سال صادرات غیر نفتیش پیشی میگیره چطور یارانه بنده رو تکونش نمیده. حداقل رندش کنید این پونصد تومن منو کشته. اگر تحریم نبود که کسی به فکر صادرات غیر نفتی نمی افتاد. چطور این همه پروژه نفتی فقط افتتاح میشه و روی فروش نفت اینقدر تاکید میشه.

    • بدون نام

      درود بر روحانی

    • حسی

      اگر پول نفت رانون میکردیم الان پول نفت کجا میره چرا چندین برابر مفروشید ولی میگین پول نیست ما که گندم داریم بقول خودتون چرا گندم خوب ما صادر میشه گندم اشغال بخورد ما میدین خانواده که 8نفر از دست داده چی مخواد از شما دیه کسی نداره که بده مردم نمیدونن یا خودشونا به ندونم میزنن الان باید ایرانی بهترین زندگی را داشته باشه از عربستان یا کشورهای عربی بهتر با این سرمایه ولی از افریقا بدتر شده بله اگر همه جا مردم نیان نمیگن ملت ایران سیرن

    • حسین خانی

      بله درود بر روحانی که خیلی قشنگ حرف میزند اگر چهارسال دیه باشه کاملا فقر را ریشه کن میکنه البته با کشتن فقرا از گشنگی این چهارسال اول فقط توانست بیکاری را ارمغان بیاره امشالله چهار سال بعد بعد به ریشه کنی اصولی واز ریشه فقر میکنه

    • بدون نام

      درود بر روحانی عزیز که کاسبان تحریم را ناکام گذاشت
      انشاالله با روحانی هستیم تا1400

    • بدون نام

      دولت روحانی هر کاری نکرده باشه همینکه تورم 45 درصدی اون هشت سال سیاه رو به تورم 7 درصدی تبدیل کرد ازش ممنونیم
      درود بر این مرد بزرگ که برعکس بعضیها فقط حرف نزد بلکه عمل کرد هیچ وقت دروغ نگفت با مردم روراست و شفاف بود

    • بدون نام

      من با خانواده به دکتر روحانی رای نداده بودیم ولی انشاالله این دفعه به روحانی عزیز رای میدیم چون صادق بود

    • بدون نام

      چیزی نخواست چون فهمیده بودکلیدت کار نمیکنه

    • بدون نام

      اقای روحانی کسی بجز تو مردم را ناامید نکرده وعدهای تو خالی دادید مردم ناامید شدند که به کی رای دادیم

    • بدون نام

      اقای روحانی من مونده ام این حصارایران شکسته شده ولی حصاررونق اقتصادی ومعیشت زندگی مردم چراشکسته نشده.این راچطورتوجیه میکنیدانگاردربین مردم نیستیدیک نگاهی به اماراقتصادی واقعی مردم بیندازید.اماربیکاری.سرقت .فحشاع.طلاق.و....کجایی اقای روحانی.....

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج