۵۱۶۶
۵۰۰۶
۵۰۰۶
پ

بخور، دوست داشته باش و لذت ببر

همه چیز درباره اتاق غذاخوری

غذا خوردن يكي از بزرگ‌ترين لذت‌هاي زندگي است و اينكه هر غذايي چگونه سرو شود و دكوراسيون فضايي كه در آن غذا سرو و خورده مي‌شود چگونه باشد، بر لذت بردن از خوردن غذا موثر است.

همه چیز درباره اتاق غذاخوری

همه چیز درباره اتاق غذاخوری

غذا خوردن يكي از بزرگ‌ترين لذت‌هاي زندگي است و اينكه هر غذايي چگونه سرو شود و دكوراسيون فضايي كه در آن غذا سرو و خورده مي‌شود چگونه باشد، بر لذت بردن از خوردن غذا موثر است.

فضاي غذاخوري

براي شروع، مقدار فضاي مورد نياز براي غذاخوري را ارزيابي كنيد. بسياري از افراد اين‌طور ترجيح مي‌دهند كه از فضای آشپزخانه براي همه وعده‌هاي غذايي خود استفاده كنند و از اتاق غذاخوري تنها براي پذيرايي از میهمانان در ضيافت‌های شام. مهم‌ترين نكته كه باید به آن توجه کنید، اين است كه تعيين كنيد چند نفر در خانه شما هر روز به صرف غذا مي‌پردازند و هم‌چنين چه تعدادي ممكن است بر اين تعداد ثابت در فضاي غذاخوري مناسبتي اضافه شوند يا اينكه اصلا آيا تمايل داريد فضاي غذاخوري روزانه شما از اتاق غذاخوري اصلي در خانه جدا باشد يا نه.

اگر سرو غذا براي اعضاي خانواده هر روز در آشپزخانه انجام مي‌شود، تلاش كنيد كه فضاي غذاخوري را در آشپزخانه به نحوي از فضاي پخت و پز جدا سازيد. يكي از راه‌هاي ساده براي اين كار، استفاده از شيدهاي متحرك دكوراتيو و زيبا بين اين دو فضا در آشپزخانه است. اگر چه تفكيک فضاها لزوما نباید به صورت فيزيكي باشد، بلكه اين كار را مي‌توانید به خوبي با كمك يك نورپردازي هوشمندانه، مثلا با در نظر گرفتن يك نورپردازي متمركز بر فضاي غذاخوري و روشن كردن تنها آن نورپردازي هنگام صرف غذا نيز انجام دهيد. هم‌چنين براي تفكيك فضا مي‌توانيد از كف‌پوش‌ها نيز كمك بگيريد. براي مثال براي فضاي پخت و پز از سراميك و براي قسمت غذاخوري آشپزخانه از كف‌پوش چوبي استفاده كنيد.

يك اتاق غذاخوري مجزا، به طور كلي براي لذت بردن از خوردن غذا در كنار خانواده و میهمانان و هم‌چنين سرگرمي و داشتن لحظه‌هاي شاد اختصاص دارد. هم‌چنين در اين فضا شرايط مناسبي براي قرار دادن و ذخيره‌سازي ظروف و وسايل لازم براي صرف غذا فراهم مي‌شود. زماني كه قصد داريد براي دكوراسيون فضاي غذاخوري تصميم بگيريد، بايد به جلوه دكوراسيون فضا، هم در روز و هم در شب بيانديشيد. يك اتاق غذاخوري بايد هم براي شما و هم براي میهمانان‌تان فضايي راحت و آرامش‌بخش باشد، بنابراين مبلمان، ‌نورپردازي، رنگ و ديگر جزئيات لازم را طوري انتخاب كنيد كه بتواند به خوبي چنين فضايي را آماده سازد.

همه چیز درباره اتاق غذاخوری

مبلمان غذاخوري و فضاي ذخيره‌سازي

ميز غذاخوري طبيعتا نقطه كانوني دكوراسيون هر اتاق غذاخوري محسوب مي‌شود. ميز غذاخوري را در اندازه و شكل مناسب با ويژگي‌هاي اتاق غذاخوري خود انتخاب كنيد، طوري كه فضاي كافي براي عقب كشيدن صندلي‌ها و هم‌چنين عبور افراد دور تا دور ميز وجود داشته باشد. ميزهاي گرد معمولا اجتماعي‌تر از ميز‌هاي مستطيل هستند زيرا به افرادي كه دور آن مي‌نشينند اين امكان را مي‌دهند كه راحت‌تر يكديگر را ببينند و با هم صحبت كنند، اما اگر مي‌خواهيد ميز غذاخوري بزرگي را انتخاب كنيد ميزهاي مستطيل شكل را به شما توصيه مي‌كنيم، زيرا در اندازه بزرگ، اين نوع ميزها راحت‌تر در فضا جا داده مي‌شوند. انواع ميزهاي منعطف و قابل تغيير نيز انتخاب‌هاي مناسبي براي فضاهاي غذاخوري هستند كه در آن فعاليت‌هاي ديگر نيز انجام مي‌شود.

يك‌ ميز غذاخوري كه داراي سطحي جذاب و زيباست، مانند ميزهايي با سطح چوبي بافت‌دار، مي‌تواند يكي از عناصر شاخص اتاق غذاخوري باشد. شما مي‌توانيد براي ميز غذاخوري خود از پوششي كامل مانند يك روميزي استفاده كنيد يا در صورت زيبا بودن سطح ميز، تنها از زيربشقابي‌هایي براي هر نفر استفاده كنيد. اگر يك ميز غذاخوري آنتيك را براي اتاق غذاخوري خود انتخاب و خريداري كرده‌ايد، فكر نكنيد كه لزوما بايد صندلي‌هاي آنتيك براي دور ميز خريداري كنيد. هميشه كنار هم قراردادن اشياء مدرن و آنتيك، تلفيقي زيبا و هم‌نشيني چشم‌نواز به وجود مي‌آورد.

سبك چيدمان و وسايل اتاق غذاخوري هر چه‌ كه باشد، مهم اين است كه صندلي‌هاي راحتي را براي اتاق غذاخوري خود انتخاب كنيد. اگر صندلي‌ها تمام پارچه نيستند، حتما بايد در قسمت نشيمن آنها تشكي نرم و راحت وجود داشته باشد. توجه داشته باشيد كه صندلي‌ها بايد ارتفاع استانداردي نسبت به ميز داشته باشند و زماني‌ كه فرد روي آنها مي‌نشيند، زانوهايش در موقعيتي مناسب قرار گيرند. هم‌چنین‌ ميز و صندلي غذاخوري بايد طوري در فضا قرار گيرد كه بيشترين نور طبيعي بتواند در فضا راه يابد.

وجود يك بوفه يا ميز كنسول در اتاق غذاخوري براي جاي دادن ظروف مختلف و مورد نياز لازم و ضروري است. هم‌چنين وجود ميزي در اتاق غذاخوري براي قراردادن انواع سالادها و ميوه‌ها نيز توصيه مي‌شود. تا جايي كه مي‌توانيد، بايد خود را از رفت و آمدهاي مكرر بين اتاق غذاخوري و آشپزخانه بي‌نياز كنيد.

نورپردازي

نورپردازي اتاق غذاخوري نقش مهمي در نوع احساس حاكم بر فضا و راحتي اتاق ايفا مي‌كند. نور اتاق غذاخوري بايد به اندازه‌اي باشد كه افراد بتوانند به آساني اشياء و غذاهاي سر ميز را ببينند و از طرفي نبايد تند و خيره‌كننده باشد، زيرا در اين صورت از راحتي و آرامش فضا مي‌كاهد. نور شمع‌هاي روشن روي ميز مي‌تواند تاثير شگفت‌انگيزي بر حال و هواي فضای غذاخوري داشته باشد.

فضاهاي غذاخوري در محيط‌ باز

يك باغچه سبز و زيبا مي‌تواند محيطي مناسب و فوق‌العاده براي صرف غذا باشد. تهيه كباب و صرف غذا در محيطي باز و خوش آب و هوا كاري رايج بين افراد است، اما چيزي كه اغلب افراد به آن كم توجهي مي‌كنند، فراهم كردن محيط براي صرف غذاست. فراموش نكنيد كه در فضاي باز نيز بايد مانند اتاق غذاخوري داخل خانه خود به دكوراسيون و تدارك فضاي غذاخوري توجه كنيد و براي آن اهميت قائل شويد.

· در اين تصوير مشاهده مي‌كنيد كه براي داشتن يك اتاق غذاخوري شيك و آرامش‌بخش، به اقدامي خاص و خارق‌العاده نياز نداريد. رنگ آبي ملايم اين اتاق غذاخوري، پرده حرير و ساده‌اي كه به راحتي نور خورشيد را به داخل راه مي‌دهد، آرامش و زيبايي اين اتاق غذاخوري را تامين كرده است. روميزي سفيد و ساده اين ميز غذاخوري حس پاكيزگي را به فضا القا كرده است. رنگ‌هاي گرمي كه براي كوسن‌هاي صندلي‌ها انتخاب شده، سرماي رنگ آبي را تعديل كرده است.

· زماني كه به چيدمان ميز غذا مي‌پردازيد به اين فكر كنيد كه ميز هنگامي كه مورد استفاده قرار مي‌گيرد چگونه به نظر مي‌رسد. ميز غذاخوري نبايد بيش از حد شلوغ باشد. ميز اگر ساده‌تر و خلوت‌تر باشد و در عين حال تمام اشیاء مورد نياز روي آن وجود داشته باشد بهترين حالت براي چيدمان است.

· براي مراسم‌هاي خاص و بزرگ بايد براي صرف غذا در فضاي باز توجهي ويژه به عمل آوريد و چيدماني درخور مناسبت مورد نظر تدارك ببينيد.

· اين تصوير نمونه‌اي از يك فضاي غذاخوري زيبا و خوب در محيطي باز است. وجود روميزي با راه‌هاي قرمزرنگ، جلوه اين چيدمان را صاحب سبك كرده است و دسته‌گل آفتابگردان موجود بر سر ميز، احساسي خوشايند و پر احساس به فضا القا كرده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج