۵۱۶۶۰۷
۷ نظر
۵۰۰۸
۷ نظر
۵۰۰۸
پ

نحوه محاسبه حداقل حقوق بازنشستگان

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی روز سه‌شنبه اعلام کرد که حداقل دریافتی یک بازنشسته کشوری در سال ۹۶ یک میلیون و ۱۵۰ هزار تومان خواهد بود.

روزنامه دنیای اقتصاد: وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی روز سه‌شنبه اعلام کرد که حداقل دریافتی یک بازنشسته کشوری در سال ۹۶ یک میلیون و ۱۵۰ هزار تومان خواهد بود.
علی ربیعی گفت: «حداقل حقوق یک بازنشسته کشوری که با ۳۰ روز بازنشسته شده است کمتر از یازده میلیون و ۵۰۰ هزار ریال (یک میلیون و ۱۵٠ هزار تومان) نیست که رشد این رقم نسبت به سال گذشته قابل‌توجه است.» اما این رقم چطور محاسبه شده است؟

بازنشسته‌ها 20 گروه شغلی دارند که هر یک از این گروه‌ها، سطح امتیازی به‌خصوص خود را دارند. دولت سال گذشته حقوق بازنشستگان را به‌صورت پلکانی افزایش داد؛ به این معنی که کسانی که زیر یک میلیون و 500 هزار تومان حقوق می‌گرفتند و از حقوق حداقلی برخوردار بودند، نسبت به کسانی که بیشتر از این مقدار حقوق می‌گرفتند، افزایش بیشتری را تجربه کردند. بر مبنای افزایش حقوق حداقل‌ها، حقوق بازنشستگان در سال 95، معادل20 درصد رشد یافت. در سال‌جاری نیز سیاست افزایش پلکانی ادامه یافته است.
در سال 96 حقوق بازنشسته‌ها 10 درصد افزایش یافت، اما به حقوق گروه‌های یک و 2 که جزو کسانی بودند که حداقل حقوق را می‌گرفتند، 18 درصد بابت همسان‌سازی اضافه شد. در نتیجه مجموعا به حقوق این عده نسبت به سال قبل 28 درصد اضافه شده است. سرجمع دریافتی حداقل‌بگیران بازنشسته در سال گذشته 900 هزار تومان بوده است.
با احتساب این 28 درصد افزایش، این رقم به یک میلیون و 150 هزار تومان می‌رسد. در نتیجه کمترین حقوقی که بازنشستگان کشوری در سال‌جاری می‌گیرند، یک میلیون و 150 هزار تومان خواهد بود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      اقای وزیر تعاون با گارگران شوخی نکنید حقشان شما ملیونی حقوق میگیری 14درصدش خیلی میشه ولی گارگری چیزی نمیشه اینقدر بوق وکرنا نداره

    • بازنشسته نیروهای مسلح

      پس این افزایش حقوقی که تو فروردین قولش دادید چی شد باز نزدیک انتخابات لاف زدنتون گل کرده!!۳۰ام حقوق واریز شد ولی افزایشی نداشت....واقعا متاسفم به این دولتمردا...همش دروغ...همش تملق...خدا جوابتونو بده ما که دستمون جایی بند نیس

    • بازنشسته

      بنده خدا راست میگه 27 یا 28 درصد به حقوق من اضافه شده دیروز ریختن حقوقم را خدا خیرشون بده ...

    • seyeed

      باسلام،جناب اقای وزیر چرا مردم را فریب میدهید،؟ین همه بوق وکرنا که داریم یه سرو سامانی به حقوق بازنشسته ها میدیم اول که علام کردین هیچ باز نشسته ای کمتر از دو میلیون نباید دریافتی داشته باشد،الان میگید کمتر از یک میلیون وصدوپنجاه نباید باشد،من یک بازنشسته بهداشت درمان هستم دیروز حقوق جدیدم واریز شدفقط ۱۶۵ هزارتومن افزایش داشته ایا حق ما همین بود؟ بااین روش تادوسال دیگر هم دریافتی ما به دو میلیون نمیرسد،ایا شما جای ما بودید این وضعیت را تحمل میکردید؟شما مدیران که غصه پول ندارید،ماشاالله حقوق شما بدون اضافه کاری شش میلیون افزایش یافت مال ماها صد الی دویست هزارتومن،فرق باشه،نه اینقدر، من سه تا فرزند تحصیل کرده مجرد بیکار تو خونه دارم،چرا شرمنده بچه هایمون میکنیدلااقل یه فکری برا بچه های بیکارمان کنید،شما را بخدا پخش کنید.

    • بازنشسته

      پس دومیلیونی که حرفش میزدید چی شد چقدر دروغ دروغ جزء گناهان کبیره است همسان سازی حقوقهای بازنشسته ها چی شد یه کم هم بفکر مردم باشید

    • معلم بازنشسته

      سلام امروز خوشحال ازاینکه به حقوقم اضافه شده رفتم بانک ولی متاسفانه همون 900 تومن رو ریختن واقعا چرا

    • بدون نام

      خواهش میکنم تشخیص مصلحت که با حقوق دوملیون درماه مخالفت میکنه چطور حقوق خودشون بالای پنجاه ملیون خجالت بکشید بی دحمی چقدر شما اسم مسلمان روی خود گذاشتید ایا رهبرانقلاب خبر دارن شما با دوملیون مخالفین ولی خودتون بیش از پنجاه ملیو ن میگیرید

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج