۵۱۶۶۵۲
۲ نظر
۵۰۰۱
۲ نظر
۵۰۰۱
پ

پیامی که پلیس را به دزد حرفه ای رساند!

دزد حرفه‌ای که پس ازدستبرد به خودروی مهندس جوان وسرقت لوازم گرانبها، تصمیم به اخاذی داشت، با ردیابی تلفن همراه دختر موردعلاقه‌اش در قرارملاقات صوری به دام افتاد.

روزنامه ایران: دزد حرفه‌ای که پس ازدستبرد به خودروی مهندس جوان وسرقت لوازم گرانبها، تصمیم به اخاذی داشت، با ردیابی تلفن همراه دختر موردعلاقه‌اش در قرارملاقات صوری به دام افتاد.

این سارق ۳۵ ساله که اغلب سال‌های جوانی‌اش را پشت میله‌های زندان گذرانده، گرفتار اعتیاد شدید است و تخصص اصلی‌اش هم در سرقت لوازم داخل خودرو است. در چشم برهم زدنی در خودروها- به طورعمده پژو وپراید - را باز کرده و لوازم داخل‌شان را به سرقت می‌برد.

متهم ۳۵ ساله که چند روز قبل به اتهام سرقت لوازم داخل خودرو بازداشت شده بود، با انتقال به دادسرای ویژه سرقت در مقابل «سید امین میروکیلی» دادیار شعبه چهارم به حدود ۲۰۰ فقره سرقت لوازم داخل خودرو طی مدت چند ماه پس ازآخرین آزادی‌اش اعتراف کرد.

متهم پس ازپایان جلسه بازجویی در گفت‌و‌گو با خبرنگار «ایران» از سرقت‌ها و نحوه دستگیری‌اش گفت.

در ادامه این گفتگو را می خوانید:

چند سال است که سرقت می‌کنی؟

حسابش از دستم در رفته. چون که چند ماهی سرقت می‌کنم و دستگیر می‌شوم و بعد از گذراندن دوران محکومیت و آزادی، دوباره می‌روم سراغ سرقت.

چرا دست از سرقت برنمی داری؟

همه مشکلاتم به خاطراعتیاد لعنتی است. هر بار که خواستم دور سرقت را خط بکشم؛ به خاطر تأمین هزینه مواد مخدر چاره‌ای نداشتم جزاینکه بروم سراغ سرقت و...

به چه جرمی بازداشت شدی؟

به طورکل در کار سرقت لوازم داخل خودرو هستم و این دفعه هم مثل همیشه به همین خاطر بازداشت شدم.البته این دفعه دستگیری‌ام با دفعه‌های قبل فرق داشت.

چه تفاوتی؟

این بار کنجکاوی‌ام باعث شد به دام بیفتم. دفعات قبل تخلف می‌کردم و پلیس ردم را می‌زد و دستگیر می‌شدم. البته این بار هم ردم زده شده بود اما کنجکاوی کار دستم داد و به دام افتادم.

کنجکاوی؟ یعنی چی؟

چند شب قبل ازدستگیری چشمم به پژویی افتاد و پس از باز کردن در ماشین، وسایل داخلش را برداشتم. در میان وسایل یک لپ تاپ بود.وقتی روشنش کردم دیدم رمز دارد و هر چه سعی کردم که وارد سیستم بشوم، نشد. از لابه لای کاغذهای داخل کیف، شماره تلفن صاحب ماشین را پیدا کردم. از تلفن همراه دخترمورد علاقه‌ام به او پیامک دادم که رمز لپ تاپ را بفرستد و در ازایش همه مدارک را به اوبرگردانم.

مهندس جوان هم پیام داد که داخل لپ تاپش پر از نقشه وبرنامه‌های کاری است و حاضر است برای پس گرفتن لپ تاپ پول خوبی بدهد. اما من رمز لپ تاپ را می‌خواستم تا با به دست آوردن عکس‌ها و تصاویر شخصی صاحبش مبالغ قابل توجهی اخاذی کنم. اما پیشنهاد مهندس جوان مرا وسوسه کرد. همان‌طور که مالباخته سعی داشت رضایت مرا برای دادن پول و گرفتن وسایل سرقتی‌اش جلب کند، با پلیس هم تماس گرفته و موضوع را گفته بود.آنها هم مرا در قرار صوری با دخترمورد علاقه‌ام دستگیرکردند.

نرگس نمی‌دانست که دزد هستی؟

نه، با او سه ماه قبل در یک گروه تلگرامی آشنا شده و گفته بودم دریک شرکت کار می‌کنم آن هم شیفت شب. اما نمی‌دانست شیفت شب من دزدی لوازم داخل خودرو درخیابان هاست.

بعد ازآخرین بار که اززندان آزاد شدی چند سرقت انجام دادی؟

فکر می‌کنم ۲۰۰ تا.البته آمارش ازدستم در رفته است.

پشیمانی؟

خیلی زیاد. چون که هم جوانی‌ام پشت میله‌های زندان گذشته.هم اینکه خانواده‌ام مرا سال هاست که نمی‌خواهند. دختر مورد علاقه‌ام که قرار بود با هم ازدواج کنیم با این اتفاق از من برای همیشه بریده ومن مانده‌ام با یک دنیا غم وحسرت وپشیمانی.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      اقدامات در کشور ما مکانیکی صرف است،
      دزد دزدی میکند ،حبسش را میکشد، آزاد میشود و دوباره آنقدر دزدی میکند تا دستگیر شود و حتی اگر بخواهد از این چرخه هم خارج شود نمی تواند.
      تا زمانی که لااقل ۲سال مجرمی که آزاد شده است تحت حمایت نباشد هم از لحاظ شغل و معیشت و هم اینکه به اعتیاد و جرائم برنگردد همین آش است و همین کاسه.
      بزرگترین اساتید اخلاق و حقوق را معتاد کنید و در یک جزیره بی آب و غذا رها کنید بعد یک هفته همدیگر را می خورند.

    • بدون نام

      تقصیر دادگاهه که دستتو قطع نمیکنند تا درس بشه برای دیگران

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج