جاباما
۵۱۶۷۱۵
۵۰۰۸
۵۰۰۸
پ

پرونده فروردین ماه بورس تهران بسته شد

پرونده فروردین ماه بورس با رشد شاخص ها بسته شد و سهامداران، بیش از یک میلیارد و ۲۵۹ میلیون برگه سهم و حق تقدم را به ارزش ۲ هزار و ۸۶۳ میلیارد ریال در ۷۹ هزار نوبت معاملاتی دست به دست کردند.

خبرگزاری مهر: بورس تهران در حالی به استقبال اردیبهشت ماه می رود که در آخرین روز کاری فروردین همه هفت شاخص بورس صعودی شدند؛ سهامداران این بازار بیش از یک میلیارد و ۲۵۹ میلیون برگه سهم و حق تقدم را به ارزش ۲ هزار و ۸۶۳ میلیارد ریال در ۷۹ هزار نوبت معاملاتی دست به دست کردند.

همچنین امروز همه هفت شاخص بورس صعودی بودند. شاخص کل ۳۱۱ واحد بالا رفت و به رقم ۷۸ هزار و ۶۵۱ واحد رسید. شاخص های بازار اول و دوم نیز به ترتیب ۱۶۵ و ۹۷۴ واحد رشد کردند؛ نمادهای هلدینگ صنایع پتروشیمی خلیج فارس، فولاد مبارکه اصفهان، گروه مپنا، پتروشیمی پردیس، ملی مس و آسان پرداخت پرشین بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص ثبت کردند.

در مقابل نماد مخابرات بیشترین تاثیر منفی را بر این متغیر داشت؛ صدرنشینی بازار نیز با بیشترین رشد قیمت متعلق به نمادهای سیمان دورود، نیرو ترانس، شیر پاستوریزه پگاه اصفهان، لوله و ماشین سازی ایران، بهنوش ایران، تجارت الکترونیک پارسیان و گرانیت بهسرام بود؛ در مقابل نمادهای شیر پاستوریزه پگاه خراسان، کارتن ایران، آلومراد، کاغذ سازی کاوه، معادن بافق، صنعتی آما و روز دارو با بیشترین کاهش قیمت در انتهای جدول معاملات نشستند.

در ادامه معاملات امروز سهام تجارت الکترونیک پارسیان، اوراق مشارکت شهرداری سبزوار، کویر تایر، واحدهای صندوق امین یکم، پارند پایدار سپهر، کیان و سهام داده پردازی ایران با بیشترین تقاضای خرید و سنگین ترین صف ها مواجه شدند.

در سوی دیگر بازار گروهی از سهامداران برای خروج از واحدهای پارند پایدار سپهر، سهام فولاد خراسان، اوراق صکوک بناگستر کرانه، سهام توسعه صنایع بهشهر، واحدهای صندوق کیان، اوراق مشارکت رایان سایپا و حق تقدم مخابرات ایران بیشترین عرضه ها را ثبت کردند.

در پایان معاملات امروز سرمایه گذاری غدیر با معامله بلوکی ۲۷۸ میلیون سهمی به ارزش ۳۰۳ میلیارد ریال بیشترین حجم و ارزش معاملات را ثبت کردند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج