جاباما
۵۱۷۰۵۰
۲۱ نظر
۵۰۰۷
۲۱ نظر
۵۰۰۷
پ

تاجگردون: پرداخت یارانه، منابع کشور هدر می دهد

یک عضو هیات اجرایی مرکزی انتخابات ریاست‌جمهوری دوازدهم شرایط فعلی رقابت‌های انتخاباتی را سرد ارزیابی و بر لزوم رعایت اخلاق انتخاباتی از سوی کاندیداها تاکید کرد.

خبرگزاری ایسنا: یک عضو هیات اجرایی مرکزی انتخابات ریاست‌جمهوری دوازدهم شرایط فعلی رقابت‌های انتخاباتی را سرد ارزیابی و بر لزوم رعایت اخلاق انتخاباتی از سوی کاندیداها تاکید کرد.

غلامرضا تاج‌گردون در یک برنامه تلویزیونی درباره رقابت‌های انتخابات ریاست‌جمهوری اظهار کرد: فعلا انتخابات سرد است و باید شرایط مناسب‌تر شود تا رقابت بیشتری را شاهد باشیم. این خیلی بد است که درصد مشارکت در انتخابات کاهش پیدا کند. بنابراین لازم است تنور انتخابات داغ شود. اگر هم مردم ناراحتی دارند، از برخی فرآیندها ناراحت هستند.

وی افزود: من در روزهای اخیر از سوی یکی از کاندیدهای انتخابات بی‌احترامی به رقیب دیدم که گویی می‌خواست طرف را بی‌ارزش جلوه دهد و بسیار از این موضوع ناراحت شدم. نکته مهم این است که هیچکس نباید از بالا با مردم حرف بزند و کاندیداها بدانند که اگر رای می‌خواهند، چنین روشی درست نیست.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس درباره نحوه اجرای قانون یارانه‌ها در دولت آینده نیز تصریح کرد: یارانه‌ها نباید با این وضعیت ادامه پیدا کند زیرا منابع کشور هدر می‌رود. ما در بودجه ۱۳۹۳ گفتیم که این پول را به فقرا تخصیص دهیم اما دولت مخالفت کرد که برای من جای تعجب داشت، زیرا دولت تازه از مردم رای گرفته بود. به هر حال این موضوعی است که دولت و مجلس باید درباره آن با هم اتفاق نظر داشته باشند. مجلس آمادگی این را دارد که شرایط پرداخت یارانه‌ها را عوض کنیم.

تاج‌گردون در ادامه درباره عملکرد اقتصادی دولت یازدهم نیز اظهار کرد: در سال‌های ۱۳۹۰ و ۱۳۹۱ ما شرایط خاص اقتصادی به خصوص در عرصه بین‌الملل را داشتیم و همه اذعان داشتند که وضعیت خوبی نیست. شاید ربطی به دولت هم نداشت اما تولید نفت تا زیر یک میلیون بشکه کاهش پیدا کرد که این برای اقتصاد کشور خطرناک بود؛ اگر چه تجربه نشان داده که یک میلیون بشکه با چهار میلیون بشکه خیلی هم فرقی نمی‌کند. در آن زمان نرخ رشد اقتصادی منفی بود و ما با فروش ۱.۵ میلیون بشکه نفت که اگر چه نمی‌توانست پایدار باشد اما توانستیم بودجه را اداره کنیم. ما نفت ۱۲ دلاری و ۲۰ دلاری هم داشتیم و نفت ۳۰ دلاری را با یک میلیون بشکه فروش و نفت ۱۰۰ دلاری را با چهارمیلیون بشکه تجربه کردیم اما به دلیل ساختار اقتصادی خیلی خود را نشان نداد.

این نماینده مجلس یادآور شد: سال گذشته واضح بود که دولت ۱۰ تا ۱۵ درصد کسری بودجه دارد. آقای لاریجانی صحبتی با من کرد و گفت که دولت مشکل جدی دارد، شما این موضوع را با دیوان محاسبات، سازمان برنامه و وزارت اقتصاد بررسی کنید و اگر لازم است مجلس وارد شود و تمهیداتی کنیم که شرایط قفل نشود و اگر لازم است با رهبری صحبت کنیم اما به هر حال دولت تکانی به خودش داد، وزرا هماهنگ شدند و توانستند شرایط را جمع کنند و این نشان می‌دهد بودجه و اقتصاد ما این ظرفیت دارد.

تاج‌گردون اضافه کرد: به هر حال خیلی سخت بود که دولت از رکود خارج شود اما موفق شد و سیاست ضد تورمی را اعمال کرد که یک سری اثرات منفی داشت و این در مرحله بعد رکود را بیشتر می‌کند. به نظرم ما که تورم ۴۸ درصدی داشتیم نباید انتظار داشته باشیم تورمان حتما تک رقمی شود. اگر ۱۲ درصد تورم داشته باشیم و از رکود خارج شویم، شرایط‌مان بهتر خواهد بود. البته الان رکود نداریم ولی این میزان رشد زیبنده اقتصادمان نیست.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در ارزیابی خود از تیم اقتصادی دولت نیز خاطرنشان کرد: فرماندهی این تیم مشخص نیست البته منسجم هستند اما این که فرمانده چه کسی است روشن نیست و همه آنها فکر می‌کنند خودشان فرمانده هستند.

وی درباره وضعیت بانک‌ها نیز اظهار کرد: بانک‌ها وضعیت خوبی ندارند. هم بدهی بانک‌ها به دولت زیاد است و هم بدهی‌ها بانک‌ها به بانک مرکزی. ضمن این که نقدینگی هم رشد بالایی دارد و به بیش از ۱۰۰۰ میلیارد رسیده که عدد خطرناکی است.

تاج‌گردون با اشاره به عضویت خود در کمیسیون ویژه بررسی برجام در مجلس نهم اظهار کرد: رئیس آن کمیسیون آقای زاکانی بود و اگر چه از هر دو طیف سیاسی در آن بودند ولی ما از نظر عددی در اقلیت بودیم. آقای زاکانی خوب مدیریت می‌کرد ولی با پیش‌فرض خاصی مدیریت می‌کرد؛ همان طور که من هم در کمیسیون با یک پیش‌فرض مدیریت می‌کنم. اعتراض من این بود که می‌گفتند گزارش را بچه‌ها بیرون تهیه کرده‌اند و نتایجی را می‌آوردند و می‌گفتند، این جمع‌بندی است. ما به این مسئله اعتراض داشتیم. برخی از دوستان می‌گفتند کلا به برجام رای ندهیم و تفاوت در نگاه زیاد بود؛ ضمن آن که آنها در اکثریت بودند.

نماینده مردم گچساران در مجلس یادآور شد: من و چند تن از اعضای کمیسیون، آقایان پزشکیان، منصوری ارانی، بروجردی و حقیقت‌پور بیانیه‌ای دادیم. البته دو نفر دیگر از اعضا هم این بیانیه‌ را قبول داشتند اما برای امضای آن ملاحظاتی داشتند. نکته جالبی که در مورد این بیانیه وجود داشت این بود که من در این زمینه با آقای باهنر مشورت کردم. ایشان انسان سیاست‌ورزی است. من ایشان را قبول دارم و سرمایه مملکت می‌دانم اما وقتی مشورت می‌کردم بر عکس نظر ایشان عمل می‌کردم. به ایشان گفتم چنین بیانیه‌ای نوشته‌ایم، آیا آن را منتشر کنیم یا نه؟ ایشان ۲۰ دقیقه با من صحبت کرد که چنین بیانیه‌ای را منتشر نکنیم. من بعد از این که از اتاقش بیرون آمدم گفتم بیانیه را منتشر کنید.

تاج‌گردون اضافه کرد: به نظرم برجام گام مثبتی بود. ما در آن زمان دو انتخاب داشتیم یا این که بگوییم کل این موضوع را قبول نداریم یا این که برداشت خودمان را بگوییم. به هر حال انتخاب دوم انجام شد و ما توانستیم پای میز مذاکره برویم و به نظرم نباید ناامید شویم.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس درباره موضوع خوراک پتروشیمی‌ها اظهار کرد: ما در مقطعی به موضوع خوراک پتروشیمی‌ها وارد شدیم در آن زمان دو طرف تند و تیز داشتیم. من از آقای نادران خواستم با آقای زنگنه در این زمینه صحبت کنند و موضوع را بررسی کنند. آنها هم وقت گذاشتند و به متنی رسیدند که ما آن را نهایی کردیم. کاری که ما کردیم به نفع پتروشیمی‌ها بود. فرقی نمی‌کرد که پتروشیمی متعلق به وزارت کار باشد یا وزارت دفاع یا وزارت نفت یا این که خصوصی باشد. من می‌گفتم اگر خوراک را مجانی بدهیم که تولید راه بیفتد اما بعد از آن هر کس به هوس افتاد کاری بکند. در فاز دوم که آمدند کار سنگینی کنند، گفتم که دیگر نمی‌شود. به هر حال یک سنت بالا و پایین کردن این نرخ بحث چند هزار میلیارد تومان را پیش می‌آورد.

تاج‌گردون درباره حکم اعدام بابک زنجانی نیز گفت: من چند بار به این موضوع واکنش نشان دادم و گفتم او را اعدام نکنید زیرا اموال او به اندازه بدهی‌اش نیست و اگر او را اعدام کنیم نهایتا می‌شود امیرمنصور آریا که یک سری مدیر دولتی روی همان پرونده‌ها کار می‌کنند.

این عضو فراکسیون مجلس تاکید کرد: من اصلاح‌طلبی را نه از حیث تعصب بلکه از حیث رفتار منش و اداره کشور قبول دارم. اصلاح‌طلبی شرایطی را فراهم می‌کند که برای زندگی بهتر انتخاب کنیم. در بین اصولگرایان اصلاح‌طلبانی را سراغ دارم و در بین اصلاح‌طلبان افرادی را که نه تنها محافظه‌کار بلکه دگم‌ترین‌ها هستند. من ترجیح می‌دهم کارم را به شکل فنی انجام دهم.

این نماینده مجلس ادامه داد: مثلا آقای لاریجانی فردی بسیار اصولگراست اما در خیلی از اموری که ما اسمش را رفتار اصلاح‌طلبی می‌گذاریم، از ما اصلاح‌طلب‌تر است.

تاج‌گردون در ادامه با اشاره به سابقه همکاری خود با پرویز داوودی و مرحوم نوربخش خاطرنشان کرد: آقای داوودی در سال ۶۹ مثل داوودی سال ۸۴ نبود و خیلی تغییر کرد. آزادی فکر ایشان از آقای نوربخش بیشتر بود. من دانشجوی آنها بودم. آقای نوربخش، وزیر اقتصاد شد و آقای داوودی هم معاون ایشان. من هم در سن ۲۴ سالگی به عنوان مدیر کل وزارت اقتصاد منصوب شدم.

وی درباره موضوع حقوق‌های نامتعارف نیز گفت: من سال ۱۳۹۴ گزارشی را از پرداختی‌های نامناسب در برخی از شرکت‌ها دریافت و موضوع را با وزیر اقتصاد مطرح کردم. ما افرادی بالاتر از رئیس صندوق توسعه ملی داشتیم که ۷۵ و ۸۰ میلیون تومان دریافت می‌کردند اما اسم آنها را نیاوردند. من از این موضوع ناراحت شدم.

تاج‌گردون یادآور شد: من از دیوان محاسبات خواستم بررسی کند که کجا در مورد دریافتی‌ها خلاف قانون عمل می‌شود. دیوان هم این گزارش را در مورد کل دستگاه‌های اجرایی ارائه کرد. من معتقدم هر جا اگر خلافی صورت گرفته باید با آن برخورد شود. حالا چه رئیس مجلس باشد چه رئیس قوه قضائیه. مثلا یک دستگاه ۲۸۰ میلیارد تومان و یک دستگاه دیگر ۱۵۰ میلیارد تومان تخلف کرده است.

رئیس کمیسیون تلفیق بودجه ۱۳۹۶ درباره اختلاف نظر مجلس با مجمع تشخیص مصلحت در مورد مصوبات برنامه ششم نیز خاطرنشان کرد: مجمع تشخیص حق حذف یا اصلاح مصوبه مجلس را ندارد بلکه حداکثر می‌تواند بگوید که کجای مصوبه با سیاست‌های کلی مغایرت دارد. قانون‌گذاری طبق قانون اساسی وظیفه انحصاری مجلس است.

وی درباره برنامه ششم نیز اظهار کرد: اگر دولت لایحه می‌آورد مسئله ما کمتر و قاعده کار راحت بود اما دوستان زحمت کشیدند اما مثلا برنامه سوم یک برنامه نهادسازی است. برنامه چهارم به دنبال آزادسازی است. برنامه پنجم به دنبال عدالت است اما نگاه و هدفگذاری برنامه ششم مشخص نیست.

این نماینده اصلاح‌طلب مجلس درباره انتقاد برخی اصلاح‌طلبان به وی نیز گفت: من در انتخاباتی که اصلاح‌طلبان آن را تحریم کرده بودند، شرکت کردم و البته رای نیاوردم. اقلیتی از دوستان ما من را قبول ندارند اما من آدم تندی بین اصلاح‌طلبان نیستم و فکر می‌کنم رضایت مردم اصل است. هر کس می‌خواهد موفق شود باید برای مردم بهتر کار کند. مردم نگاه می‌کنند که کجا آرامش بیشتری وجود دارد.

وی با بیان این که در انتخابات سال ۱۳۹۲ به حسن روحانی رای داده است، درباره حمایت از محسن رضایی نیز گفت: آقای رضایی لر است و در تمامی استان‌های لرنشین ایشان اول شدند. من به احترام آقای رضایی در گچساران سخنرانی نکردم؛ اگر چه گچساران جزو معدود شهرستان‌هایی است که بیش از ۷۰ درصد مردم به آقای روحانی رای دادند.

تاج‌گردون درباره رقابت با باهنر بر سر نایب‌رئیسی در مجلس گذشته نیز اظهار کرد: من در جلسه فراکسیون اعلام کاندیداتوری کردم و از قبل هیچ لابی‌ای نکرده بودم. در آن جلسه آقای ابوترابی بیش از ۹۰ رای آورد و من و آقای باهنر هر دو ۶۷ رای آوردیم. در این صورت فراکسیون باید هر سه نفر را به صحن معرفی می‌کرد که اگر چنین می‌شد رای می‌شکست و پایداری‌ها رای می‌آوردند. من به آقای باهنر گفتم اگر شما به نفع تاج‌گردون اصلاح‌طلب دور اولی کنار بروید، مرگ سیاسی شماست ولی اگر من به نفع شما کنار بروم، پیروز هستم ضمن این که نمی‌خواهم در رقابت با شما مرگ سیاسی خود را رقم بزنم زیرا زمانی فردی در رقابتی شما را شکست داد و حالا از او خبری نیست. بنابراین اگر من این خطای سیاسی را می‌کردم الان اینجا نبودم. آقای لاریجانی هم در روزهای اول به شوخی می‌گفت: آقای باهنر را اذیت نکنید؛ چرا که اگر بیکار شود توطئه می‌کند و پدر شما را درمی‌آورد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • محمد سلطان

      خلاصه رقابت بر سر قدرت است نه خدمت به مردم!

    • بدون نام

      پس لطف کنید برگردونید این حرکت رو به چند سال قبل تا چند برابر از مردم پول نگیرید .
      ۵۰ هزار تومان میدهند ۵۰۰ هزار تومان میگیرند مردم هم که خر !

    • بدبخت

      حتما اختلاسا و آقازاده ها باعث رشد منابع میشن

    • بدون نام

      آقای تاج گردون می توانم فیش حقوقی شما را ببینم لطفأ.

    • بدون نام

      یادانه باید سه برابر بشه تا مردم ایران کا از دراند پایینی برخوردارن بتونت مواد ِغذای تهیه کنن

    • بدون نام

      مگر در دولت هاشمی وخاتمی که یارانه نمیداداند چقدر مملکت پشرفت کرد حالا که یارانه میداند با اوزن زمان چقدر عقب ماندیم

    • بدون نام

      نجومی بگیرا حق ندارن در مورد مردم حرف بزنند

    • بدون نام

      مگه یارانه از جیب بابات دارن میدن

    • علی

      حرفش بسیار زیبا و متینه .
      حذفش کنید اقایون و اقازاده هاشون دور هم یه نونو خاویاری بخورن یه لامبورگینی سوار بشن تا کی خدمت رایگان بکنن

    • بدون نام

      امسال حتمآ پرداخت یارانه ها رو برای مردم قطع میکنن تا جواب رآی دادن مردمو بدن

    • بدون نام

      حق دارید چون درمتن بدبختی مردم نیستید اینم قطع کنید فعلا که باچندبرابرکردنش برای دودهک دردقیقه نود چه هدفی رادنبال می کنید خدا داند

    • بدون نام

      خدالعنتتون کنه باید قیمتهاروبرگردونید به 6سال قبل بعد صحبت ازقطع یارانه کنید شماهامردم چی فرض کردید

    • بدون نام

      این چندرغاز قطع کنید عوضش حقوقهای نجومی واختلاسها بمونه

    • بدون نام

      تعجب میکنم کی به تو اجازه حرف زدن میده؟

    • ایرانی

      تاج گردون غلط میکند چون نمیداند که بسیاری از مردم با این پول امرار معاش میکنند ومثل تاج گردن وضع خوبی ندارن .

    • امید

      خدایی ک مردی
      کاربلد متخصص مدیر و مردمی

    • بدون نام

      بهتره شماها نظر ندید بمونه که شماها بخورید

    • سالار

      آقای تاجگردون پیش خودت یه حساب دو دو تا بکن ببین از همین محل یارانه ها چقد سودنصیب دولت میشه
      سمایه های مملکت شما وامثال شما به باد دادید با این دریافتهای نجومی
      سرمایه های مملکت اختلاسگران دارند به باد میدهند
      اگه راست میگید و عرضه دارید جلو این افراد بگیرید

    • بدون نام

      عجب ادمهای بیسواد عقده ای هستید چرا جرات نمیکنید از حقوقهای نجومی مدیران انتقاد کنید .

    • شهرام

      اگه دولت تزویر بازم رای بیاره بخدا تا اول پاییز یارانه 90 درصد مردم رو قطع می کنن.
      این خط اینم نشون!

    • معصومه

      راست میگه
      هدر میره واقعا
      همشو هر ماه یه جا بدن به یکی از عزیزان حداقل چشمش یه چیزی میبینه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج