جاباما
۵۱۷۱۱۱
۱ نظر
۵۰۰۵
۱ نظر
۵۰۰۵
پ

پایانِ کار ساخت بزرگترین پل ریلی کشور

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به پیشرفت قابل توجه پروژه بزرگ ریلی قزوین- رشت اعلام کرد: در آخرین پیشرفت ثبت شده در این پروژه طولانی‌ترین پل ریلی کشور آماده بهره‌برداری شده است.

خبرآنلاین: معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به پیشرفت قابل توجه پروژه بزرگ ریلی قزوین- رشت اعلام کرد: در آخرین پیشرفت ثبت شده در این پروژه طولانی‌ترین پل ریلی کشور آماده بهره‌برداری شده است.

به نقل از پايگاه خبري وزارت راه و شهرسازی، خیرالله خادمی تصریح کرد: در حال حاضر پروژه قزوین - رشت در حوزه زیرسازی پیشرفت ۹۵ درصدی را به ثبت رسانده و در ساخت ایستگاه‌های این محور نیز رشدی ۸۵ درصدی داشته‌ایم. ریل‌گذاری این پروژه ۱۶۵ کیلومتری نیز از چند ماه قبل آغاز شده و در حال حاضر بیش از ۱۰۰ کیلومتر از این محور ریل‌گذاری شده است و پیش‌بینی می‌کنیم با توجه به آنکه کار در چهار جبهه مختلف ادامه دارد، ظرف چند ماه آینده ریل‌گذاری نیز به پایان برسد.

مدیرعامل شرکت ساخت با بیان اینکه پروژه ریلی قزوین- رشت یکی از اصلی‌ترین اولویت‌ها و در عین حال دشوارترین پروژه‌های زیرساختی ایران به حساب می‌آید، توضیح داد: این محور از نظر ساخت ابنیه و تونل یکی از پیچیده‌ترین شرایط را برای پیمانکاران به وجود آورده است. با توجه به آنکه وضعیت پروژه کوهستانی است و احتمال دارد ریزش بعضی از تونل‌ها وجود دارد، قطعا نیاز به پیگیری کار تحت شرایط خاص وجود خواهد داشت.

خادمی ادامه داد: در این محور ۵۸ تونل تعریف شده که در حال حاضر کار ۵۰ تونل به اتمام رسیده و هشت تونل پایانی نیز مراحل آخر کار را پشت سر می‌گذارند تا امکان ریل‌گذاری در آنها فراهم شود. حدود ۵۰ دستگاه پل بزرگ در این پروژه قرار گرفته که اقدامات مثبتی در راستای ساخت و تکمیل آنها انجام شده است.

معاون وزیر راه با اشاره به قرار گرفتن طولانی‌ترین پل ریلی کشور در این پروژه به ايسنا گفت: این پل که ۱۵۷۰ متر طول دارد در ورودی سد منجیل و اطراف دریاچه این سد قرار گرفته است. خوشبختانه کار اجرایی آن به پایان رسیده و ما این امید را داریم که با انجام ریل‌گذاری این پل بزرگ نیز در جریان افتتاح پروژه به بهره‌برداری نهایی برسد.

وی خاطرنشان کرد: با وجود تمام دشواری‌ها و پیچیدگی‌های این پروژه که حدود ۳۵ کیلومتر از آن پل یا تونل است، خوشبختانه منابع مالی لازم فراهم شده و کار با سرعت قابل توجهی ادامه دارد. ما امیدواریم با نهایی شدن کار در بخش‌های باقی‌مانده تا پایان دولت یازدهم امکان بهره‌برداری از این طرح فراهم شده و مردم گیلان از نعمت راه‌آهن بهره‌مند شوند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ماشالله ماه پی بازنشته راه اهن

      امیدوارم افتتاحیه این پروژه تبلیغاتی نباشه مانند قطار تهران شیراز که فقط بهره برداری تبلیغاتی ریاست جمهوری بود

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج