۵۱۷۱۲۳
۱ نظر
۵۰۰۴
۱ نظر
۵۰۰۴
پ

موشک‌های کره شمالی روی تریلرهای چین

بعد از برگزاری مراسم رژه یکصد و پنجمین سالگرد تولد «کیم ایل سونگ» بنیانگذار کره شمالی در پیونگ یانگ، مشخص شد که موشک های این کشور را تریلرهای چینی حمل کرده اند.

خبرگزاری ایرنا: بعد از برگزاری مراسم رژه یکصد و پنجمین سالگرد تولد «کیم ایل سونگ» بنیانگذار کره شمالی در پیونگ یانگ، مشخص شد که موشک های این کشور را تریلرهای چینی حمل کرده اند.
در مراسمی که روز شنبه ۲۶ فروردین ماه جاری برگزار شد دهها موشک کره شمالی از جمله موشک های بالستیک و یک موشک مدل جدید بالستیک قاره پیما بر روی خودروهای سنگین رونمایی شد.
با گذشت چند روز از آن زمان هنوز تحلیل ها روی آن موشک ها و رژه کره شمالی خاتمه نیافته که در تازه ترین مورد اعلام شده است، این موشک ها را خودروهای سنگین ساخت چین حمل کرده اند.
ساوت چاینا روز جمعه نوشت: اکنون این بحث وجود دارد که ساخت چنین خودروهایی و دادن آنها به کره شمالی در واقع می تواند به نوعی خنثی سازی تحریم های سازمان ملل علیه برنامه موشکی بالستیک کره شمالی باشد.
رسانه های غربی نیز که مراسم رژه روز شنبه گذشته در پیونگ یانگ را پوشش داده اند اکنون روی این موضوع متمرکز شده و تاکید دارند که چین با این کمک ها اجازه انزوای اقتصادی به کره شمالی را نمی دهد.
تارنمای «شین هوا» چین نیز پیشتر گزارش کرده است که پکن هرگز تحریم هایی را که فلج کننده زندگی عادی مردم کره شمالی باشد، اجرا نخواهد کرد.
برخی از کامیون هایی که در روز رژه در میدان «کیم ایل سونگ» شهر پیونگ یانگ پایتخت کره شمالی به نمایش درآمد نشان شرکت «‌سینوتراک » (‌کامیون های چین) را بر خود داشته است.
سال گذشته میلادی هم اعلام شد که کره شمالی برای حمل برخی از تسلیحات خود از جمله موشک هایش از کامیون های «هووو» ساخت چین استفاده می کند.
چین می گوید که به هیچوجه در یک سال گذشته چنین فروش های تجاری به کره شمالی نداشته است و در مورد استفاده از این تریلی ها برای حمل موشک نیز اطلاعی ندارد.

شرکت سینوتراک هم اعلام کرده است که احتمالا اینها کامیون هایی است که قبلا خریداری شده و کره شمالی آنها را برای حمل موشک بازسازی کرده است.
«لو کانگ» سخنگوی وزارت امور خارجه چین هم در باره این کامیون ها گفت که چین با کره شمالی روابط عادی تجاری خود را حفظ می کند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      خوب سلاحهای ساخت امریکاستی که در سراسر جهان زن بچه مردم را هدف قرار داده است

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج