جاباما
۵۱۷۱۹۸
۱۹ نظر
۵۰۰۱
۱۹ نظر
۵۰۰۱
پ

ابتکار: فروش خاک در جزیره هرمز قابل انکار نیست

رییس سازمان حفاظت محیط زیست تاکید کرد: اگر روند فروش خاک در جزیره هرمز ادامه داشته باشد تا چند سال آینده این جزیره هم به یک ناکجاآباد تبدیل خواهد شد که خیلی ارزش خاصی ندارد.

خبرگزاری ایلنا: رییس سازمان حفاظت محیط زیست تاکید کرد: اگر روند فروش خاک در جزیره هرمز ادامه داشته باشد تا چند سال آینده این جزیره هم به یک ناکجاآباد تبدیل خواهد شد که خیلی ارزش خاصی ندارد.

معصومه ابتکار در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه شما پیش از این موضوع قاچاق خاک در جزیره هرمز را تایید کرده بودید، اما دبیر شورای هماهنگی مبارزه با قاچاق کالا در استان هرمزگان این موضوع را تکذیب کرده است، نظر شما در این مورد چیست؟ گفت: بحث من این است که هرمز یک جزیره ارزشمند است و جاذبه‌های زیست‌محیطی و طبیعی فوق‌العاده‌ای دارد. حیف است که این جزیره به موضوع فروش خاک دچار شود.

او افزود: بحث من بیشتر در مورد فروش خاک بود نه قاچاق خاک. این مسئله که خاک هرمز به فروش می‌رسد، غیر قابل انکار است. صحبت من این بود که این مسئله باید تحت نظارت و با ضوابط و دقت انجام شود. این جزیره یک مکان فوق‌العاده و زیبا است، آن هم به لحاظ خاک‌های رنگینی که دارد.

رییس سازمان حفاظت محیط زیست تاکید کرد: ما به عنوان نگاه زیست‌محیطی با تاکید بر اینکه باید ذخایر ایران را حفظ کنیم، معتقدیم راه‌های بهتری برای درآمدزایی در جزیره هرمز وجود دارد. اگر روند فروش خاک در این جزیره ادامه داشته باشد تا چند سال آینده این جزیره هم به یک ناکجاآباد تبدیل خواهد شد که خیلی ارزش خاصی ندارد.

ابتکار در پاسخ به این سوال که آیا برای جلوگیری از فروش خاک جزیره هرمز اقدامی صورت گرفته است، گفت: ما در چارچوب قوانین و اختیارات خود مکاتبات و پیگیری‌هایی را انجام داده‌ایم و خودمان تذکرات لازم را داده‌ایم. تذکرات به مراجع مختلف از جمله معاونت معدن وزارت صنعت و همین طور منابع طبیعی استان ارائه شده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • رصاف

      برو بدرد نخور بی عرصه دریاچه ارومیه هم تو چند سال گذشته اگر بارندگی نمی شد حلا خشک شده بود فهمیدی جرات دتری برو تو اون جزیره ببین ...

    • اریوبرزن

      پس شماچکاره هستید؟؟اگربرش وتوانایی ویارودربایستی باکسانی داریدبخداقسم اینطورمواقع درتمام کشورهای دنیااستعفامیدهند!!مسئولین مملکتی کلا با واژه استعفا بیگانه هستندمتاسفانه!!

    • بدون نام

      خب جلویش را بگیرید.
      بسپارید به نیروهای نظامی که
      کشتی های حامل را مصادره به اموال کشور کنند.
      جلوگیری از آن خیلی ساده است.
      معلوم است که اراده ای در بالا برای جلوگیری از آن نیست.

    • حمید رضا دهقان

      یعنی واقعا کسی نیست که جلوی این فاجعه رو بگیره؟!!!

    • بدون نام

      وقتی اقایان دارن دلالی این کارومیکنن دیگه کی میخوادجلوی این فاجعه رو بگیره

    • علی

      حتما سران و مقامات ارشد کشوری و لشکری از موضوع که در زمان احمدی‌نژاد هم شروع شده و من خودم ویدئوشو دیدم که از یکی از شهرهای استان فارس به بهانه تغییر کاربری توسط دهها کامیون به بندر ارسال میشد و از آنجا همه بار رو در یه مکان مشخص تخلیه و سپس خورد و پودر میکردن و توسط لنجها و کشتی به مقصد کشورهای عربی بارگیری میشد. این موضوع چندین سال است که اتفاق می‌افتد و هیچ کسی نه تنها جلوگیری نمیکند بلکه منبع تجارتی برای چه دولت احمدی نژاد و چه دولت روحانی شده است. ما خاک حاصلخیز خودمونو داریم به عربهایی می‌فروشیم که نه تنها خاک بلکه آب و هوای نامناسبی برای کشاورزی دارند و در طول دهه گذشته به پیشرفتهای زیادی در زمینه کشاورزی گلخانه‌ای مدرن و همچنین اقتصادی رسیدند. در کشور ترکیه از 1/5 متر مربع زمین و به روش کشت گلخانه‌ای گوجه‌فرنگی از هر بوته، به طور متوسط 23 کیلو گرم گوجه فرنگی تولید میکنند و آن هم توسط شیلنگهایی که مستقیما پای هر بوته به منظور صرفه جویی در مصرف آب کشیده شده، حالا این تکنولوژی رو با کشور خودمون مقایسه کنیم، اصلا یه وضع اسفناک و فاجعه بار ی در هدر دادن آب و فرسایش خاک داریم و هیج کس به فکر آینده نیست.

    • بی نام

      خوب جلوش بگیرید سخنرانی به چه درد میخوره مگه خاک هم فروشیه واقعا حیف متاسفم

    • بدون نام

      ببخشید خانوم ابتکار شما خیر سرت چه کاره ای پس ؟؟؟؟

    • بدون نام

      ببخشید خانوم ابتکار شما خیر سرت چه کاره ای پس ؟؟؟؟

    • بدون نام

      واسه تشکیل یک لایه 2 سانتی خاک حداقل 500 سال زمان لازمه و من فکر نمیکنم که منطقی باشه یک تن خاک رو به ارزش کمتر از 100 دلار به کشورهای دیگه بفروشیم و تازه اصلاً هم مشخص نباشه پولش تو جیب کی میره!!!!!! و فراموش هم نکنیم که این همون خاکیه که هزاران شهید به خاطرش دادیم ...... متأسفم .... متأسفم.....

      پاسخ ها

      • بی نام ونشون

        این جور کارهاا که اتفاق میافثه فقط به یک دلیل اصلی است ان هم موروثی بودن ریاست در ایران است این آقایان وخانمها تا زمانی که زنده هستند باید بر ما ریاست کنند

    • بدون نام

      این کار که خاک کشور را بفروشند خیانت است به همه مردم .وچرا جلوی اینکار رو نمگی ند اصلا کار اون طرف که خاک را میفرشد دزدی میباشد واو الان پشت میله ها باید باشد.نه به کورش ازادانه ادامه بده بیت المال پس به چی میگند.

    • بدون نام

      دستهای پلید وخیانتکاری درپشت پرده هست که مانع از عدم خروج و قاچاق خاک میشه
      اگر مسوولان عرضه ایی ندارند و نمیتونند واگذارکنند به مردم بعد خواهند دید که کدوم بیگانه عرضه داره خاک مملکت را به یغما ببره
      جا داره یادی کنیم ازشهدا و همه دلاوران دفاع مقدس
      که یکی از شهدا گفته بود اگر ذره ایی ازخاک میهنم به پوتین دشمن چسبیده باشه باخونم آن را میشویم
      اما الان تن تن خاک کشور را به بیگانه میدهیم

    • بدون نام

      با کمال ....اعتراف هم میکنید و کاری هم نمیکنید.نوبرین شما والا

    • بدون نام

      دوستان بدون اطلاع به ابتکار میتازن ولی باس بدونن نه اون نه بالاتر از اون جرات اینکه بخوان دستور توقف بدن ندارن هیچ وقت یه شخص ننیتونه اینکا ر رو بکنه بلکه اینا زالو هایی هستن که دارن سرمایه مملکت رو به حراج میزارن

    • بدون نام

      جوانان کشورمون جان دادند که یک وجب از خاک دست دشمن نیافتد
      حالا خاک را با کشتی تقدیم عربها می کنید ؟
      کجا هستید شهدا که ففط اسم شما فقط برای مناسبات کاربرد دارد و اهدافتان هیچ ارزشی الان ندارد

    • کاربر

      نامه زدن به شهردار یا فرماندار که جلوگیری کند از فروش خاک ایا این کار خیلی زیادیه واقعا خنده دار است خاک کشور را میبرند و همه به هم پاس میدن

    • علی

      چرا رییس جمهور محترم آقای روحانی بعنوان رییس قوه مجریه جلوی این افراد رو نمیگیره.

    • خاک فروش

      آدم فروش ، وطن فروش درکشور داشتیم امااین مورد خاک فروشی را نه عجبا خاک برسرتان شود ای فلان فروشان

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج