۵۱۷۲۱۸
۵۰۱۱
۵۰۱۱
پ

مرگ ۱۵۰ کودک طی سه ماه گذشته در مدیترانه

خبرگزاری فرانسه روز جمعه به نقل از صندوق کودکان ملل متحد (یونیسف) گزارش داد که از ابتدای سال جاری میلادی (۲۰۱۷)، بیش از ۱۵۰ کودک مهاجر به اروپا، در دریای مدیترانه جان باختند.

خبرگزاری ایرنا: خبرگزاری فرانسه روز جمعه به نقل از صندوق کودکان ملل متحد (یونیسف) گزارش داد که از ابتدای سال جاری میلادی (۲۰۱۷)، بیش از ۱۵۰ کودک مهاجر به اروپا، در دریای مدیترانه جان باختند.
یونیسف طی گزارشی اعلام کرد که جنگ و بحران های اقتصادی به ویژه در قاره آفریقا و خاورمیانه موجب شد تا طی تقریبا ۳ ماه گذشته بیش از ۱۵۰ کودک در حال فرار به اروپا از طریق دریای مدیترانه، جان خود را از دست بدهند.

این گزارش آمار واقعی کودکان قربانی بحران های منطقه ای را بیش از این توصیف کرد زیرا بسیاری از ترددهای غیرقانونی به اروپا و حوادث بین راهی، تاکنون ثبت و ضبط نشده اند.

برپایه این گزارش، از ابتدای سال 2017 تاکنون 37 هزار شهروند خاورمیانه و آفریقا فقط از راه دریا به ایتالیا پناهنده شدند که 13درصد آنها کودک بودند.
تعداد کلی این کودکان، 42 درصد بیشتر از آمار سه ماه اول سال 2016 است.
گزارش های رسمی حاکی است که از ابتدای ژانویه (20 دیماه 1395) 849 مهاجر در دریای مدیترانه غرق شده اند و فقط در پایان هفته (شنبه و یکشنبه) گذشته، 8 هزار و 300 تن از این مهاجران از آب های مدیترانه نجات یافتند که کودکان نیز بین آنها بودند.
افشان خان، مدیر منطقه ای یونیسف و هماهنگ کننده ویژه امور پناهندگان و بحران مهاجرتی اروپا در این گزارش ضمن ابراز نگرانی شدید از وضعیت اسف بار امنیت جانی و آسیب پذیری زیاد هزاران کودک در این مسیر دریایی، خواستار کنترل روند مهاجرت آفریقا و خاورمیانه به اروپا و تغییر سیاست های مهاجرتی کشورهای اروپایی به ویژه کشورهای حاشیه دریای مدیترانه شد تا از آسیب پذیری بیشتر کودکان کاسته شود.
براساس این گزارش، زنان و کودکان آواره و پناهجویی که از کشورهای شمال آفریقا مسیر پرخطر مدیترانه مرکزی را برای رفتن به ایتالیا در پیش می گیرند، غالب اوقات قربانی خشونت، بدرفتاری و سوء استفاده های مختلف نیز می شوند.

یونیسف در گزارش خود با تاکید بر اینکه آوارگی زنان و کودکان و تبعات آن در جهان تحت تاثیر مهاجرت های اجباری به ویژه از کشورهای جنگزده تشدید شده است، خواستار آن شد که کشورهای جهان برای تضمین امنیت کودکان بی سرپرست و زنان اقدامات موثری انجام دهند تا توسط قاچاقچیان انسان یا گروه های تبهکار مورد بهره برداری قرار نگیرند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج